Voor iedereen die zwangerschapssuiker heeft gehad!!

Hoi allemaal.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwangerschapsuiker heb.Nu maak ik me zorgen om de baby naar de geboorte.Weten jullie wat ze gaan doen?Nu weet ik dat ze het suiker gaan controleren maar verder?Moeten ze naar de kinderafdeling of mag je ze gewoon bij je op kamer.Enne voor de rest?

Kan iemand me helpen?
 
Ze controleren inderdaad altijd de bloedsuiker van de baby, 's ochtends net na de nacht.
En bij ons op de couveuse afdeling was het ook zo dat een kind met een moeder met diabetis altijd 24 uur aan de monitor ging, want een kindje van een moeder met diabetis heeft een wat grotere kans op hartafwijkingen.
Als alles goed was, mocht het na 24 uur van de monitor af en als het goed dronk, dan mocht weer 24 uur later met een goede nuchtere glucose (dwz een goede bloedsuiker na 6 uur geen voeding te hebben gehad.) naar mama toe op de kraamafdeling of mee naar huis.

Zwangerschapsdiabetis is toch net even wat anders en dan ligt het er ook aan of het kind erg groot is bij de geboorte of de moeder goed was ingesteld etc.

Maak je niet teveel zorgen, ze houden je beeb goed in de gaten na de geboorte en ws mag het gewoon bij je op de kr blijven liggen (mits het goed drinkt en goede glucoses houdt.)
 
bij mij hebben ze vooral tijdens de zwangerschap gecontroleerd.
Ze keken erg goed naar de grootte van het kind (vooral ook omdat mijn eerste bevalling moeizaam verliep) Ze hielden dmv vele echo's in de gaten dat ie niet te groot werd, door teveel suiker bij de baby groeit de baby vaak erg veel.
Maar mijn mannetje was 3730gram bij de geboorte dus dat viel erg mee, ik kon de suiker dan ook dmv een dieet constant / stabiel houden, moest wel prikken om het in de gaten te houden maar hoefde niet te spuiten gelukkig.
succes met alles, groetjes Martine
 
nog even dit na het lezen van het vorige verhaal, mijn mannetje mocht gewoon lekker bij me blijven hoor en werd niet geprikt, zal bij jou wel zijn maar vast maar 24 uur.
Je zal in het ziekenhuis moeten bevallen en daarna houden ze je kindje in de gaten, maar dat kan gewoon als hij /zij bij jou is hoor.
Maak je dus niet teveel zorgen, let op je eten en denk dat het maar voor een paar maanden is, over een tijdje heb je vast het mooiste kindje in je armen waar je lekker van kan gaan genieten.
 
Heel erg bedankt voor jullie reactie.Gelukkig hoef ik nog maar 5 weekjes en word het zoals het nu lijkt een geplande keizersnede en komt ze dus eerder dan de datum.

Ik brn gewoon heel erg bang dat ze naar de kinderafdeling moet.Ik snap dat ze doen wat het beste is voor de baby en ikwil ook het beste voor mijn baby en wat moet dat moet.Maar iedere moeder wil haar baby zo dicht mogelijk bij zich toch?
 
Een eerdere reactie over 'goede glucose na 6 uur zonder voeding' klopt volgens mij niet. Een kleine baby moet toch elke 3 uur voeding? tenzij het echt een reus is misschien...

Mijn zoontje had eerst een goede glucose waarde en mocht bij mij blijven. Na een aantal uren daalde dat naar 1,8 dus... couveuse in en infuusje erin. Niet leuk natuurlijk maar als het het beste is voor je kind heb je geen keuze he.
 
Bedankt voor de reacties.Woensdag is het zover en komt de kleine.Ik weet niet hoe het met mijn glucosepijl is want ik hoef niet te prikken.Wel is de baby groot.Ik ga na de geboorte flesvoeding geven en aangezien dit vaak meestal makkelijker drinkt dan de borst hoop ik maar dat ze het goed onder controle houd.
 
Terug
Bovenaan