voor iedereen met klachten zere borsten enz voor nod

A

Anoniem

Guest
ik ben een hele lang tijd bezig geweest met zwanger worden en heb ondertussen twee gezonde kindjes en heb me er toen  erg in verdiept.

Ik lees nog wel eens af en toe mee en het viel me dat heel veel mensen het over klachten hebben na de eisprong.

Ik meen me te herinneren  dit soort klachten  een paar dagen na de eisprong een teken is dat je dus een eisprong hebt gehad omdat het hormoon progestoron dan ineens stijgt. Dat veroorzaakt dan de verhoogde temp en bij mij ook altijd die gevoelige borsten. Als dat dan blijft en niet ineens minder wordt rond je nod  of als je net ongesteld wordt  dan  bestaat er een kans op zwangerschap (hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn!) Echter er zijn ook mensen die helemaal niets voelen van hun eisprong, maar bij mij was dit altijd hetzelfde vlak na de eisprong kreeg ik altijd een temp verhoging gevolgd door gevoelige borsten. Wel is het zo dat je pas na de innesteling ongeveer een week na de eisprong het HCG hormoon gaat maken en dat veroorzaakt vaak al die klachten van moe misselijk enz. Mensen die dus binnen een week na hun eisprong klachten hebben kunnen dit dus niet wijten aan  een mogelijke zwangerschap maar pas na die week van innesteling.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Veel succes allemaal

Liefs
Lies

Hallo Lies,

Een heel duidelijk verhaal. Ik was er zelf ook al eens achter gekomen. Maar voor de gene die het nog niet wisten....................

Jij ook susses.

Groetjes Marije

Hallo Lies,

Weet jij toevallig ook of het kwaad kan dat je vanaf zo'n 5 dagen of meer voor de ongesteldheid al bruine afscheiding hebt af en toe bij het afvegen?

Ik heb dat iedere maand en maak me daar zorgen over.

Verder heb ik hetzelfde als jij beschreef:
Na de eisprong stijgt mijn temp. en vlak daarna krijg ik gevoelige borsten. Deze worden gevoeliger hoe dichterbij ik bij mijn NOD kom.

Ik heb nog geen kinderen en ik heb in het verleden chlamydia gehad. Ben bang dat dat mijn eileiders heeft aangetast. We zijn doorverwezen naar het ziekenhuis, 11 juni is onze eerste afspraak. We zijn nu in ronde 7 en ik ben 33 jaar. Mijn vriend heeft al een zoontje van bijna 6 (hij is gescheiden).

Misschien kan jij als ervaren moeder mij wat meer duidelijkheid geven?

Groetjes Hopey

Hoi Hopey

Ik kan je niet antwoorden of het kwaad kan dat zou je bij je HA moeten navragen. Ik kan je wel vertellen dat mijn cyclus altijd daarmee begint en vaak was dat drie dagen ervoor zag ik het eerste bruinverlies al dan was het dan gelijk weer weg, vaak de dag erna weer wat en dan weer een dag en daarna zette het door. Wel kan ik je vertellen dat ik mijn dochter in ronde 1 had en en mijn zoon in ronde 18 (na 4 miskramen)

Vraag het gewoon  aan je HA   het lijkt me sterk dat jij als jij een eisprong hebt en er niets met je eileiders aan de hand is  niet zwanger zal worden.  Vergis je niet, je hebt maar 15% tot 20% kans elke maand en niet zozeer op de bevruchting maar meer op het innestelen want daar zit vaak het probleem. Gooi maar een 6 keer met de dobbelsteen je zult zien dat een van de getallen niet voor bij komt terwijl die kans even groot is. Elke worp is de kans op ieder cijfer weer net zo groot. Dus ook al doe je het altijd op het goede moment het gaat vaak fout bij het innestelen.

Succes
Lies

Dankje Lies!

Ik vraag het 11 juni in het ziekenhuis wel. Ik ga daar nu niet apart de HA voor bellen. Nog even geduld hebben dus...

Groetjes hopey

Tja, Lies
als ik jou dan weer hoor lijkt het allemaal wel heel erg serieus.
Ben nu ongeveer een week misselijk en behoorlijk gevoelige tpls... wat vrij konstant is.
En dat allemaal na de innestelling...
Word nu wel erg spannend allemaal.

Terug
Bovenaan