Voor ikke_83

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik las net je verhaaltje bij een andere topic en dacht ik maak een nieuwe zodat we even rustig kunnen praten.
Mijn vriend heeft inderdaad maar 1 testikel is bij zijn geboorte niet ingedaald.
Toen wij 7 maanden bezig waren dachten wij we gaan gewoon naar de huisarts misschien dat hij wat kan doen. We werden eigenlijk direct doorverwezen naar de uroloog en ik moest mijn temperatuur 3 maanden bij houden.
De eerste keer dat we bij de uroloog waren kreek mijn vriend een inwendig onderzoek eerst ging hij met zijn hand op mijn vriends buik drukken om te voelen of hij de testikel ergens voelde. Bij mijn vriend zat hij in zijn lies. Toen ging hij (vond mijn vriend niet prettig) mijn z'n echo apparaat naar binnen en te kijken hoe het eruit zag.
Daarna moest  mijn vriend nog bloed laten prikken om te kijken naar zijn hormonen (dit was allemaal goed) En hij moest nog een runtgenfoto laten maken om te kijken of het er wel goed uit zag en een sperma onderzoek.

Als je nog meer wilt wetenhoor ikhet wel.

Liefs Bontrie

He Bontrie
Hartstikke bedankt voor je verhaal!
Ze hebben bij mijn vriend al bij zijn geboorte allemaal onderzoeken gedaan waar zijn andere kon zitten maar ze konden hem niet vinden de andere ziet er wel goed uit!Ze zeiden tegen mijn schoonoudes toen dat er niks anders aan is dan als je er 2 heb en dat het echt niet hoeft dat ie onvruchtbaar is, met zijn 16e moest mn vriend terug komen voor onderzoeken maar dat heeft ie niet gedaan!
Ik ben echt heel benieuwd!Ik heb nu 3 maanden met de pil gestopt en ben nu al 10 dagen overtijd!Heb al 2 testen gedaan maar die waren negatief!Mijn collega's zeiden misschien maak je nog te weinig hormonen aan en dat je dan een negatieve test krijgt maar dat je wel zwanger bent ik hoop het natuurlijk maar denk het niet ik denk dat wij een lange weg te gaan hebben z'n gevoel heb ik hoeft natuurlijk niet hoop het ook niet!
Jij bent al meer als een jaar bezig he zag ik?
Zijn er bij jou ook onderzoeken gedaan?En ben jij regelmatig of heel onregelmatig?

Hoi ikke_83,

Graag gedaan hoor. Ik weet hoe moeilijk het is.
Ja ik heb ook allerlei onderzoeken gehad. Eerst hebben we een gesprek gehad met een fertiliteitsverpleegkundige we kregen een vragen lijst thuis en die moesten we ingevuld mee nemen en ze wou graag mijn temperatuur lijst zien. Dat zag er goed uit.  toen moest ik  de twee/derde dag van mijn ongie een bloedtest laten doen  (die was goed).
Nadat alle uitslagen binnen waren van het bloedonderzoek en het tweede sperma onderzoek van mijn vriend hadden we een afspraak met de fertiliteitsarts en die heeft mij inwendig onderzocht. Dan moet je op een stoel gaan liggen en dan gaat ze met een soort eende bek (die warm is gemaakt) bij je naar binnen en die   draait ze vast zodat ze er eerst zelf in gaat kijken en daarna met een echo dan kun je op het beeldscherm mee kijken hoe het er van binnen uitziet. Daarna haald ze nog een paar monsters van het baarmoeder slijmvlies af en dan is het klaar.
Heb van ander meiden gehoord dat pijn deed maar ik  had nergens last van. En die echo kietelde een beetje.
Wat ik het ergste vond is dat je daar met je benen wijd ligt Maar je moet je gewoon ontspannen dan is er niks aan. En die vrouw heeft het al zo vaak gedaan die let daar helemaal niet meer op.

Liefs Bontrie

Hey Ikke_83,

Ik wou even weten hoe het met je gaat? Zijn jullie al bij de huisarts geweest?

Liefs Bontrie

Hai hai..

Sorry dat ik stoor, maar ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem.
Mijn vriend heeft ook maar 1 bal. We proberen het nog maar sinds een paar weken, maar stiekem maken we ons wel zorgen of het wel gaat lukken omdat hij er maar 1 heeft.. Ik kan er op internet niet veel over vinden en ik vraag me af of we nu al naar de dokter zouden moeten gaan?

Groetjes
Mitsj

Hoi Mitsj,

Ik denk dat dit nog wel een beetje te vroeg is. Normaal staat er een jaar voor. Maar aan gezien jullie ook da probleem hebben zou ik als het na een half jaar nog niet is gelukt dan naar de huisarts gaan. Probeer eerst gewoon lekker te genieten want ook met 1 bal   kan je zwanger worden!

Liefs Bontrie

Terug
Bovenaan