voor IljaNY

A

Anoniem

Guest
hoi Ilja!
Lees net je klaag-bericht, er zijn daar zoveel klaagberichtjes dat ik niet alles lees, maar ik vond het zo veel lijken op mijn eigen verhaal dat ik je toch even wilde schrijven! Ik ben dus tien maanden (en een week) geleden bevallen en toen Milo 16 dagen was zijn we geemigreerd naar Israel en mijn ouders zijn ook nog nooit hier geweest. Het is inderdaad een dure grap maar ondertussen!! Toen mijn dochter 2 werd afgelopen maart hebben ze een fiets opgestuurd twv 190 euro, VERZENDKOSTEN 100 EURO!!!!! Ze sturen constant leuke kleertjes op maar ze komen niet!!! Wat ik je wilde vragen: bellen jouw ouders je wel? MIjn ouders bellen me dus echt nooit. Toen we nog in NL woonden zagen we ze 1 keer per week, maar alleen omdat WIJ naar HUN toegingen omdat we het belangrijk vinden dat onze kinderen mijn ouders kennen. Nu heb ik het ze een paar maanden geleden op de man af gevraagd: waarom bellen jullie nooit? Missen jullie ons en de kleinkinderen niet??? Hun antwoord was "nee,  wij willen niet bellen, want als ik dan Lior hoor dan mis ik haar gewoon teveel!" Wat een bullshit!! Aaargh!!! Hm... ik had dit beter bij het klaag-onderwerp kunnen schrijven  Maar weet niet of je dat nog leest.
Ook nog iets wat ik herkende: je schreef dat je geplande keizersnee al maanden van tevoren bekend was en je ouders toch niet kwamen omdat ze een vakantie hadden gepland.
Mijn ouders spannen (ook) de kroon: ze hebben een huis in Italie en gaan daar te pas en te onpas heen. Ze zijn er nu ook, en kunnen er letterlijk heen wanneer ze willen omdat mijn vader eigen baas is en ook vanuit Italie kan werken. Nu had ik met 35+5 weken weeen en belandde in het ziekenhuis. Natuurlijk belde ik meteen mijn ouders en maakten ze enige aanstalten om te komen? ECHT NIET!!! (ben trouwens precies op de uitgerekende datum bevallen maar daar gaat het niet om!)
Nou zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.... Genoeg te vertellen over mijn ouders maar ik wil je niet vervelen, vond het gewoon grappig dat ik zoveel herkende in je frustratie!!
liefs Stephanie

Hey Stephanie!

Oke dit klinkt misschien gek, en uiteraard bedoel ik niet "YAY! jij hebt ook van die rare ouders" maar...YAY! jij hebt ook van die rare ouders. Gedeelde smart en dat soort dingen denk ik. :)
En om antwoord te geven, nee mijn ouders bellen vrijwel nooit. Ik woon hier nu 6 jaar en kan eerlijk zeggen dat ze welgeteld mischien 5 keer hebben gebeld. Ik bel wel, en eerlijk is eerlijk..niet iedere week ofzo maar toch. Ik e-mail, stuur foto's, ga naar Nederland toe etc. De laatste keer dat ik daar was was ik 5 maanden zwanger, en ik dacht dat mijn ouders het leuk zouden vinden om mij zwanger te zien.
Mijn moeder werkt door de week dus en ik was maar 2 weken in Nederland, dus maar 2 weekenden om mijn ouders te zien...nou dat vonden ze best een beetje veel, dus het tweede weekend besloten ze om te gaan kamperen i.p.v. mij op bezoek te hebben. En ik kon toch best maandagavond langs komen ook al moest ik dinsdag om 6 uur 's ochtends op schiphol zijn vonden zij.
Het gekke is, er is geen ruzie geweest of een of ander familie drama wat dit gedrag een beetje logisch zou maken, ik heb echt geen idee wat er mis is.
Oh en wat jij vertelde over de rede om niet te bellen (anders horen we die kleine maar en missen we hem meer) ik wilde mijn moeder door de telefoon sleuren en haar met de hoorn een goeie kets op haar voorhoofd geven. Ik heb nu maar besloten dat het hun verlies is, en niet het mijne. Zij missen alle leuke, spannende,schattige soms ietwat smerige en vermoeiende momenten die mijn kleine man zo'n ontzettend leuk kind maken. En ik weet zeker dat dat in jouw geval hetzelfde is, jij hebt de hoofdprijs gewonnen met je kindje en zij lekker niet (terwijl je deze zin leest dien je je duim op je neus te plaatsen, vingers omhoog en dan heel hard pllllrrrrrffffft te doen met je tong) :)))
Hahaha ik zit dus net dat geluid hardop te maken om me voor te stellen hoe je het schrijft en Max (mijn zoon) doet nu gezellig mee.

veel groetjes, ilja mv Maximus

ongelovelijk zeg! Onze ouders zouden vrienden moeten worden
Mijn ouders konden altijd zo goed met mijn man opschieten, en sinds we besloten hadden om te verhuizen lijken ze het HEM wel kwalijk te nemen. Ze (vooral mijn moeder) heeft hem wel eens gezegd dat ik zelf nooit zo'n keuze zou maken, en wat had hij dan allemaal gezegd om mij te overtuigen (!!!!!!!  het is nota bene mijn idee geweest!!), en een opmerking van mijn moeder (tegen  mijn man) die ik echt niet kan vergeten: "ik vind dat ik meer recht heb ommijn kleinkinderen te zien dan jouw moeder". Recht in zijn gezicht, in ons huis! Toen heb ik ze ook het huis uitgezet, dat soort dingen pik ik niet van mijn ouders...
anyway, zoals ik al zei: genoeg frustratie, haha! Als je het leuk vindt om met een "mede-lander" te kletsen: stephaniesbrievenbus@hotmail.com of je kan me ook vinden als stephaniesbrievenbus of hyves.
liefs!

ik ga vanavond even alle verhalen lezen (jemig wat schrijven jullie veel ) maar nu even uppen voor Ilja!

He daar medelander :)

ff snel ook mijn e-mail ilja@nalewajk.com, heb ineens een raar donkerbruin vermoeden dat onze ouders het best met elkaar kunnen vinden hahaha vreemd.
Ben al de hele middag aan het proberen om een foto van mij en Max op deze site te plaatsen (ben zo'n ontzettende low tech muts!) en nu is het een soort van mission impossible geworden. Dus ik ga er heel even verbeten mee verder.

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan