Voor ilona en anderen

Hallo Ilona,

Ik las net dat je (ergens toen je op een berichtje reageerde) vertelde over jullie erg kleine kans om spontaan zwanger te worden.
Wij zitten ook in hetzelfde schuitje. Wij zijn nu zo'n 1,5 jaar bezig om zwanger te worden.
Wat was de sperma kwaliteit van jou man/vriend? Dat van mijn man is 10 miljoen, maar ook de beweeglijkheid is minder dan normaal.
Ik ben nu al 3 maanden bezig met clomit. In maart moeten we weer naar de gyn. Hij had het erover dat ik dan een baarmoederfoto krijg. Heb jij dit ook al gehad?? Weet je ook hoelang je clomit mag slikken, in de bijsluiter staat 6 maanden, maar ik hoor anderen over een langere tijd, weet jij het???
Mijn man en ik zien het spontaan zwanger worden voor bijna onmogelijk. Weten jullie wat de stap is na de baarmoederfoto??
Ik hoop dat jullie antwoord willen geven.

Groeten Kwek

Het sperma van mijn man was wel genoeg, het aantal bedoel ik.maar de bewegelijkheid was 21% en moet 50% zijn. Ook het aantal goed gevormde zaadjes was maar 3%, normaal is ongeveer 10%. Ze hebben nu wel tests gedaan en dan kunnen ze het sperma opsnellen. geconcetreerd tot 6 milj en bewegelijkheid 70% en aantal goed gevormde 9%, bij IUI gaan ze dat inbrengen bij mij. Ik hoef nog geen hormonen te slikken.Als we 3x IUI hebben gehad en mislukt moet ik hormonen gaan spuiten. Wat de baarmoederfoto betreft, ze plaatsen een kupje om je baarmoedermond en zuigen je baarmoeder vacuum. Dit is niet zo'n prettig gevoel maar het gaat best.(neem wat pijnstillers in, avond ervoor en 2 uur voor de foto) dan spuiten ze de contrast vloeistof er in en dan kun je meekijken hoe dit verspeidt. Bij mij bleef het in mijn buikholte hangen. Daarom moest ik nog een kijkoperatie. Maar uiteindelijk was bij mij alles goed.De kijkoperatie valt ook erg mee.Succes,liefs ilona

Hallo dames. Ik heb ik lang vertoefd op dit forum. Ook mijn man had zeer slecht zaad. Ons was verteld dat de kans dat ik spontaan zwanger werd nihil was. Daar hebben we ons dus snel bij neergelegd. Maar eerst alle onderzoeken e.d. afwachten waren we bijna een jaar verder. We zouden nu in januari starten met ivf/icsi. Daar hadden we ons inmiddels bij neergelegd. Wat bleek eind oktober. Ik was zwanger! Spontaan! Wie had dit verwacht, wij absoluut niet. Het kan dus echt meiden, houd moed.
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje moed heb kunnen geven.

Liefs Molly, 17 weken zwanger.

Wij zitten met het zelfde probleem ze waren er al snel achter. We zijn aan het wachten op de uitslagen van het ziekenhuis als die goed zijn mogen we met icsi beginnen. Ze hebben bij mij alleen bloed geprikt en verder geen onderzoek gedaan. Maar dat zal met de icsi behandeling genoeg gebeuren zeggen ze. Gek dat ze alleen aan mijn bloed al zien dat het helemaal oke is!
liefs rozemarijn

Hoi Rozemarijn. Als het probleem bij jou man ligt, en jij hebt een goede eisprong. En bevruchting kan alleen plaats vinden via ivf/icsi, hoeven ze bij jou geen verder onderzoek te doen. Het is dan nl. niet belangrijk of jou eileiders doorgankelijk zijn of niet. Die zijn met ivf/icsi niet belangrijk daar ze een bevruchte eicel in je baarmoeder terug plaatsen.

hoi meiden!!
10 miljoen zaadjes is echt best veel nog in fertilliteitsland. Wij zijn nu 2 jaar onderweg en geheel onverwachts ben ik tussen de bedrijven door spontaan zwanger geraakt. Helaas een miskraam maar toch...ik werd zwanger. Mijn man heeft 6 tot 12 miljoen cellen, mijn slijm is vijandig en ik heb 1 verstopte eileider (voor operatie 2).
Zo zie je maar weer dat je noooooit de moed moet opgeven!!
Ik heb die HSG (baarmoederfoto gehad trouwens) Daarna ben je extra vruchtbaar. Bij mij ging het niet zoals gewenst omdat ze hele boel dicht zat. Als dit niet zo is schijnt het goed te doen te zijn.
Sterkte en succes!
inge

Terug
Bovenaan