Voor Ilse

A

Anoniem

Guest
Ik wilde even reageren op je reactie op mijn eerdere berichtje ( over het feit dat m ´n beste vriendin ook van de pil af is).
Die opmerking van je dat ik zelf ook nog maar net uit de baarmoeder kom vind ik ronduit belachelijk. Ik weet niet wat je hiermee wil bereiken maar dit roept een hoop vijandigheid bij me op !
Als je mijn berichtje goed had gelezen dan had je gelezen dat ik het mijn vriendin van harte gun. En ik maak er absoluut geen wedstrijdje van !
Sorry hoor, maar met zulk soort rare opmerkingen kun je iemand behoorlijk kwetsen. Als jij je onze gevoelens niet kunt voorstellen dan moet je niet op dit forum komen !
Zo, dat is eruit.
De andere meiden die ook op mijn berichtje hebben gereageerd : Bedankt !

Gr. Monique23

Hoi Monique,
Ik heb ff teruggelezen op het forum en ik vind het ook een behoorlijk onaardige reactie. Over egoisme gesproken zeg!
Uit jou verhaal van daar kan je ook niet echt opmaken hoe lang je al bezig bent(toch?)en leeftijd zou hierin geen rol moeten spelen.
Goed van je dat je hier even op reageert want ik vind dit ook niet echt kunnen hoor.
En ook even voor Ilse: Wat als jij ooit te horen krijgt van iemand:Toch wel een beetje je eigen schuld he als het wat langer duurt moet je maar wat jonger beginnen. Dat zou toch ook te gek voor woorden zijn he. Laten we dus even oppassen met wat we tegen elkaar zeggen. Iedereen heeft gevoelens en emoties.
Gr Anoniem(24)

Jeetje zeg, doe niet zo opgefokt!

Ilse heeft aan de ene kant echt wel gelijk hoor, er zijn hier vrouwen die al héééél lang proberen zwanger te raken en voor die de biologische klok snel tikt. Dat kun jij met je 23 jaar niet zeggen. Jij hebt nog veel tijd.

Ik lees hier al lang mee, maar reageer nooit, behalve nu. Hier moest ik gewoon even op reageren! Ikzelf ben 34 jaar en al 5 jaar bezig!!!!! Ik heb mezelf nog 1 jaar gegeven en dan stop ik ermee, dus waar praat jij nou over met je 23 jaar!!!!!

Sorry hoor, maar je moet zelf niet zo misselijk reageren.

Beste M.

spijtig om te horen dat je al zo lang bezig bent, jij hebt daar jouw verdriet om, maar dat maakt de emoties van anderen niet minder erg.

Laten we hier elkaar allemaal niet uitjouwen omdat een ieder denkt dat haar eigen situatie erger is dan die van ander.

Met een beetje inlevingsvermogen en sympathie is het voor een ieder de lange weg naar een zwangerschap toe wat beter te dragen.

Sterkte
Miep

M,

Ik vind het heel erg voor je dat je al 5 jaar bezig bent en dat je nog steeds niet zwanger bent ! Maar daar heb ik het toch absoluut niet over ? En ik zeg toch ook niet dat ik mezelf zielig vind of zo ?
Dit forum is voor mij de enige plek waar ik over dit onderwerp kan praten. Mijn omgeving weet hier niks van en ik kan het dus ook niet kwijt.
Dan vind ik het gewoon erg jammer dat iemand mijn gevoelens zo de grond in boort. Ik voelde me echt een beetje gekwetst. En ik snap best wel dat voor jullie de biologische klok veel harder tikt dan voor mij, maar daarom voel ik me wel hetzelfde als jullie....
Ik vind het gewoon erg jammer dat er zo op mij gereageerd wordt.

Gr. Monique23

Die reactie heb je zelf in de hand gewerkt doordat je zo reageert op het feit dat je vriendin gestopt is met de pil!

Je zegt wel dat je het haar gunt, maar zo komt het absoluut niet over! Het feit dat ze gestopt is met de pil wil niet zeggen dat ze meteen zwanger is!

Het feit dat jij je "kut" voelt omdat zijn gestopt is met de pil, vind ik echt overdreven zeg!

Prima ! Dat jij daar zo over denkt vind ik prima. Iedereen heeft zijn eigen mening en dat respecteer ik ook. Maar dan moet dat wel op een normale manier tegen me gezegd worden, zoals jij dat nu doet. En niet ineens dingen erbij gaan halen zoals een wedstrijdje of mijn leeftijd, want dat heeft er niks mee te maken.
In iedergeval begrijp ik nu uit jullie opmerkingen dat ik wat voorzichtiger moet zijn. Ik zal niet meer teveel laten blijken dat ik me`'kut' voel want volgens jullie heb ik daar het recht niet toe omdat ik nog niet rond de 30 ben. Zo had ik het nog niet bekeken en ik zal er rekening mee houden.
Ik wens jou en Ilse in iedergeval alle goeds toe en ik hoop dat jullie kinderwens snel uitkomt.

Gr. Monique23

Kijk, dit is nou een kinderachtige en onvolwassen reactie!

"ik zal niet meer teveel laten blijken dat ik me "kut" voel want volgens jullie heb ik daat het recht niet toe omdat ik nog niet rond de 30 ben".

Terug
Bovenaan