voor inanna

A

Anoniem

Guest

Hoi,

Hoe is het?
Je vroeg nog hoe mijn babytje het tot nu toe doet...

Alles ziet er tot nu toe goed uit, we hebben bij 12w~3dgn een uitgebreide echo en nekplooimeting gemaakt en dat zag er allebei perfect uit.
Stiekum mogen we een sprongetje maken dat dit kindje niet dezelfde afwijking heeft als Ninthe*.

Van het weekend werd de stress ff te erg, ik kon weer op mijn buik slapen, kon mijn buik inhouden en dan voelde het net alsof mijn buik leeg was.... vanmorgen heeft mijn vriend gelijk het ziekenhuis gebeld en we konden gelijk terecht bij de dienstdoende gyn voor een echo...

Het kindje doet het nog steeds perfect, is lekker druk en het hartje klopt goed.
Volgende week hebben we weer een uitgebreide echo en gaan we naar onze eigen gyn.
Het blijft spannend en doodeng, maar we gaan door, ik zit nu in iedergeval weer op een roze-wolk en denk dat ik het wel volhoud tot volgende week.

Dat wat je moeder zei, die opmerkingen ken ik ook....ik snap wel dat de mensen wat gereserveerder worden maar toch, wij willen ook dromen en praten over sokjes en pakjes etc....

T is bij ons zo erg ge-escaleerd dat we geen contact meer hebben met 1 van mijn vriend zijn oma's.
Die ziet Ninthe* ook niet als haar achterkleinkind, en ik vind gewoon, zie jij haar niet als een echt "persoon" dan respecteer je ons ook niet...zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk....
Ze noemen haar ook vaak een doodgeboren-kindje of een late miskraam?!?!?!?!?!?!!?

Nou je kan me niet kwaaier krijgen, Ik heb 46 uur liggen bevallen en onze dochter heeft ruim een uur op eigen krachten geleefd... het was een heel gezeur met het gemeentehuis, maar wij hebben nu ook een geboorte-akte en een overlijdens-akte van haar, en niet wat ze ons eerst mee wouden doen een "akte van een levensloos geboren kind"

Maar ja, de maatschappij gaat niet zover als dat wij dat doen....
ik zal er nog graag door willen krijgen dat mensen die een uitvaartverzekering hebben, zich kunnen verzekeren tegen dit soort dingen... en niet zoals het nu is, voor 24 weken alles zelf dokken...

De wet zou aangepast moeten worden, en uitvaartverzekeringen zouden een pakket moeten hebben dat elke vrouw die "bevalt"   van een kindje, dus niet dat ze gecurreteerd worden, zich kan verzekeren om het kindje een waardig afscheid te geven, en niet dat wat nu nog vaak gebeurt ouders afstand doen van een kindje omdat ze het niet kunnen betalen.

Hoe is het verder met jou???

Liefs Randy

Hey Randy,

Sorry dat  ik even op me liet wachten, ik heb vaak hele minne dagen er tussen zitten..ben eigenlijks vanaf de 4 a 5e week elke dag aan het overgeven.. ook al 2 keer voor opgenomen geweest, dus hier gaat het soms niet helemaal even lekker..kan wel zeggen dat ik er kapot van ben..maja..

Blij om te horen dat het met je baby'tje goed gaat! Het blijft spannend he?!
Goed te horen dat je kleine niet dezelfde afwijking geeft, wat zal jij zenuwachtig geweest zijn!
Hoeveel weken ben je nu precies?

Heel apart wat je beschrijft met je buik, ik snap het niet zo goed? Kan je anders niet op je buik liggen? En hoe bedoel je dat het leeg aanvoelde?
Wij hebben ook een druktemakertje in mn buik,..pff das ook wel te voelen hihi.. moet zeggen dat ik er wel heel erg van geniet :)
Maar zodra ik even niks voel, zit ik echt in de stress..dan voel ik de baby weer even, maar geloof ik het niet!
Vanacht echt weer een rotnacht gehad, raar gedroomd en veel last van de buik.. moest naar de wc en toen ik terug kwam om in bed te stappen, kreeg ik me toch een steek.. au! Daar had ik even grip op.. Het liefst wou ik mn vriend lief wakker maken, maar omdat hij vandaag een hele lange dag heeft op zijn werk, hielt ik me in..de tranen rolde over mn wangen...wat kan het soms ook onzeker zijn allemaal..

Nu natuurlijk weer een hoofd van; ik heb weer lekker een potje lopen janken, en mensen maar weer vragen; heb je gehuilt?? Gaat het wel?? Hoe voel jeje?? enz enz..terwijl ik dan eigenlijks het liefst alleen gelaten wil worden..of met mn vriend, weet ook niet wat het is , maja het zullen ook wel de hormonen zijn :)

Jeemig ik kan het niet begrijpen dat mensen zo denken wat je verteld over de vriend van je oma..ik snap dat niet he.. hoe kunnen mensen nou zo denken?? Ja die was ik ook liever kwijt dan rijk!! bekijk het dan maar..e*kels zijn het, echt! echt erg hoe ze haar dan noemen!!! Onbegrijpelijk, mensen hebben geen idee zeg!!

Mooi dat het gelukt is met je geboorte-overlijdings akte, tssss dat moeten ze echt veranderen hoor!!! Daar kan ik ook niet bij, tis toch niet heel raar dat je zoiets krijgt? waarom doen ze dan weer zo moeilijk..??

De wet zo idd aangepast moeten worden, snap dat niet hoor, dat dit tegenwoordig al niet zo is!We zijn er nu wel mee bekend, toch?  Die mensen houden zich er niet mee bezig ofzo..weet niet wat dat is, maar het te schandalig voor woorden!

Ja zo is het soms in het leven, onbegrijpelijk..
Mensen gaan door, ook zo vervelend, het liefst wil je dat iedereen even stil staat.. maar dat gebeurt niet, een paar weken later hebben ze het in jouw bij zijn vrolijk weer over andere babys..terwijl jij daar helemaal nog niet op zit te wachten!

Ben je nu ook thuis? of heb je weer een andere baan gevonden?

Liefs Inanna!

Hoi Hoi,

Wat vervelend dat je nog steeds van die hele minne dagen hebt en er al 2x voor bent opgenomen.
Ik ben vooral 's avonds erg misselijk maar heb nog niks te klagen eigenlijk, want als ik ga slapen is het over.

Wat ik bedoelde met mijn buik, ik kon er niet op slapen het voelde net of er iets in de weg lag, en dat had ik van het weekend dus niet.
En dat mijn buik leeg aanvoelde, tja ik voelde dat trekkerige aan de banden niet meer en geen steekjes niks....mijn klachten waren eigenlijk dat mijn klachten weg waren.
Omdat ik nog maar 15w+3dgn zwanger ben voel ik de kleine nog niet constant, en was dit dus het enige wat me rustig hield.
TOen mijn buik dus zeg maar niet meer de bekende kwaaltjes had gingen al mijn alarmbellen rinkelen en schoot ik nog meer in de stress.
Gelukkig bleek dus op de echo dat het kindje het supergoed maakt.

Ninthe haar afwijking is nog niet helemaal uitgesloten op dit kindje, maar ze verwachten het niet, ik ben dus nog steeds heel erg zenuwachtig voor de echo die het zal uitwijzen en die heb ik volgende week donderdag, echt heel erg spannend en killing dat wachten.

Maar ben positief, en verwacht dat dit kindje gezond is.

Ja sommige mensen....verschrikkelijk gewoon wat ze kunnen uitkramen, en vind het zo sneu voor mijn vriend want het is zijn oma die dit soort dingen zegt.
Toen ik zwanger was van Ninthe zei ze ook "jullie hebben het veel te veel over die kleine, eerst maar eens afwachten tot het in je armen ligt" ja hallo wij verwachten ons eerste kindje tuurlijk hadden we het daar 24 uur per dag over....

En toen overleed Ninthe dus, zegt die ***** tegen mijn schoonmoeder, ja ik zei al steeds "ze moeten het er niet zoveel over hebben, eerst moesten ze afwachten"

Heb haar opgebeld en gezegt, dus als ik mijn bek had gehouden dan was onz dochter niet overleden???? nou weinig kans...

Maar maak me er ook niet druk over, ze is oud en leeft toch geen 20jaar meer, voor mij is ze nu al dood.

En de wet in nederland....tja het wordt tijd dat ze wakker worden, sinds de 20-weken echo er is gebeurt dit steeds meer en meer....
maar ja wie zijn wij....gewoon een nummertje....

Doe je rustig aan? ik hoor wel weer van je.

Liefs Randy

Terug
Bovenaan