Voor Inge en Suus

Hoi Meiden allebei bedankt voor de reactie op mijn verhaaltje. Omdat er alweer genoeg geschreven is door iedereen reageer ik hier maar ffe op de vragen enzo. (is anders zo moeilijk terug te zoeken)

Suus:
Wat ben jij toch lief!
Je weet iedereen op te beuren, en hebt altijd de juiste woorden. Haha
Ja, ik hoop natuurlijk ook dat ze geen kijkoperatie adviseren en dat we meteen mogen gaan starten maar ja dat is afwachten, nog een paar weken dan weten we het.
Ik heb trouwens vandaag een telefoontje gehad van het ziekenhuis, schrok me rot maar de arts wou me geruststellen en ze zei dat ze de laatste bloeduitslagen vandaag binnen heeft gekregen en dat ik een mooie eisprong heb gehad de afgelopen maand . Dat is wel weer lief van haar. Ze wou het me vertellen voordat ik weer naar het ziekenhuis moest komen. Duurt nog 3 weken. Zo heb je toch even het gevoel dat je geen nummer bent voor hun en dat is wel fijn en stelt je weer gerust.

Ik heb ook gelezen dat je naar de ivf afdeling hebt gebeld, en dat het allemaal reuze meeviel!!! TOPPIE toch nog ffe een meevaller voor je. Ik hoop dat je voor de feestdagen de behandeling hebt gehad en dat je een mooi kerstcadeautje krijgt.
En natuurlijk hoop ik dat we gelijk opgaan, kunnen we samen ervaringen uitwisselen. Maar ik blijf hopen dat we het allebei niet nodig hebben en dat het ons ook spontaan gebeurt.

Inge:
Vervelend he dat ze uitgetest zijn? Ik denk dat je liever had gehad dat ze iets kleins gevonden hadden. Was er tenminste een oorzaak. Lijkt me ook frustrerend als je niet weet waarom het niet lukt.
Wet je al wat de volgende stap wordt? Of krijg je dat bij je volgende afspraak te horen? Hebben ze er al wat over losgelaten? Ik ben benieuwd!
Bij mij zijn ze er nog niet over uit of ze een kijkoperatie gaan doen. Omdat ik 5 jaar geleden een operatie heb ondergaan en toen hebben ze me al vermeld dat het kan zijn dat ik niet op een natuurlijke manier zwanger kan raken. Dat is dus nu het geval!! Ze weten eigenlijk wel zeker dat ik verklevingen in mijn buik heb en dat daardoor het zaadje niet bij het eitje kan komen doordat die verklevingen het zaakje blokkeren haha. Dus willen ze eigenlijk nog even in mijn buik kijken om van de 90% 100% te maken. Dit is dus eigenlijk ook de reden van ivf dan. Ik hoop zelf persoonlijk dat ik meteen doorstroom, wordt er eindelijk een behandeling gedaan ipv een onderzoek. Ik wacht nu al zo lang vind ik zelf.
Maar zoals jij ook wel weet. Kun je alleen maar afwachten! ‘
Hoe is het met jou? Gaat het al wat beter? En met je man?
O ja wat ik eigenlijk ook nog wou zeggen is dat ik begrijp wat je bedoelt, moeilijk allemaal he welke verhaal bij wie hort. Heb ik ook last van. Maar veel trainen dan onthoud ik het wel.

Nou meiden ik stop weer, het verhaal ik weer een beetje uit de kluiten gewassen haha.
Hoop jullie snel weer te horen!

Veel liefs Ang …

Hee Angje,

Dank voor je complimenten, ga ervan blozen :)

Wat attent van je gyn. zeg om je de uitslagen persoonlijk door te bellen!
Erg fijn dat je ei goed gesprongen is.

Ik hoop ook van harte dat we elkaar hier voor oud en nieuw mogen feliciteren met onze zwangerschap!!
Als het bij jou ook meezit en je krijgt IVF dan is de kans best aanwezig, meid.
Heb je al uitgesproken dat IVF je voorkeur heeft, of kan dat niet? Ik zou het gewoon eens melden, wie niet waagt blijft altijd een maagd, toch?!
Maar misschien heb je dat allang gedaan, waar bemoei ik me mee.

Nou de weekjes maar aftellen he,
suc6!

lfs. Suus

He die Suus,

haha ja als ik nog maagd zou zijn , zou de oorzaak al bekent zijn. Ja i kheb het aangegeven. Maar dan krijg je als antwoord met een goede voorbereiding ga je met betere kansen de IVF in. Ja zeg daar maar eens wat op. Maar ik stel die gyn wel vragen enzo. Voor nieuwsgierigheid ga ik niet onder het mes. (hij wil van binnen kijken )Maar we zien wel!!

Tot snel
Veel liefs Ang...

ik reageer ff tussen jullie berichtjes door, want ik wil ook wel ff melden dat ik ook vind dat suus de juiste woorden op het juiste moment zegt!!
ze kan je inderdaad goed opbeuren!
bij mij heb je het al een aantal keren gedaan, maar ook zeker bij andere meiden hier!

thanx suus!

xx kimpansee

he ang...
ik weet niet meer precies wat er bij jou aan de hand is maar ik las van die verklevingen en ik heb zelf endometriose. bij mij hebben ze het overgrote deel van de verklevingen operatief weggehaald en daarom vroeg ik me af of dat bij jou ook nog een optie is of dat de verklevingen ergens zitten waar ze niet bij kunnen (in je eileiders?) Dan kan ik me ook voorstellen dat je de kijkoperatie overbodig vindt.... ik ben gewoon benieuwd. ik wist eerst helemaal niet dat er bij mij een operatie mogelijk was. soms kunnen die doktoren zo slecht communiceren...
wanneer hoor je wat ze adviseren?(en waarom...want je hebt gelijk, t moet wel een goeie reden hebben!) is dat die afspraak over 3 weken? wat duurt dat dan lang he? ik had dat na mn kijkoperatie. ik wist heel dekerstvakantie dat ik endo heb maar niet wat er aan gedaan kon worden, is niet zo leuk.
heel veel sterkte, ook met t wachten. ..liefs, lis

Hoi Ang,

Bij ons is helaas wel degelijk het één en ander uit de testen gekomen. Eigenlijk al vrij snel.
Mijn man heeft veel te weinig zaad en bij mij zat alles dicht. Door de operatie van vorige week hebben ze dus 1 eileider vrij kunnen maken. Er zit ook nog een plekje endiometrose.

Al met al zijn onze kansen niet zo heel groot maar tegenwoordig kennen ze dingen als IUI, IVF en ICSI dus we blijven gewoon hopen.
We zitten al in dat traject. In principe heeft de arts IVF aangegeven maar omdat hij nu toch een eileider vrij heeft gekregen zullen we eerst voor IUI gaan. De 13e worden deze knopen doorgehakt.

Nou meissie! Keep up the good spirit! Het gaat echt goed komen ook voor jou dat weet ik zeker!!
Liefs Inge

Hee meiden,

Kim,
Jij ook bedankt voor je lieve complimenten!!
Maar jij en Ang zijn zelf ook altijd heel geïnteresseerd en lief voor ons allemaal hoor!! Komt van 2 kanten zal ik maar zeggen...

Ang,
Je hebt ook gelijk, die artsen hebben altijd wel weer een 'medisch verantwoord antwoord klaar', stelletje witjassen! Alleen in jouw geval vind ik het zo lullig; jij hebt al zo'n buikverleden en daarom hoop ik voor je dat ze je dat nu een x besparen.

Ach we moeten idd positief blijven, dit is voor mij een eerste tegenslag in life, dus daar kom ik alleen maar sterker uit denk ik dan!

Allemaal sterkte.
Liefs, Suus

Terug
Bovenaan