Voor Inge / IUI

Hej Inge,

ik las ergens dat jij met IUI bezig bent nou misschien heb je zin om er wat over te delen ! Ikzelf ben ca. 1,5 jaar bezig, alle onderzoeken bij de gyn gehad en conclusie (althans wat ze denken) is dat mijn slijm vijandig is en het zaad dus niet bij de eicel komt. Verder heb ik gewoon een eicelrijping etc. zaad is redelijk goed dus heb nu vorige week de 2e IUI gehad spannend....Maar ik zit nu op dag 23 en merk nog niets dus het zal toch wel niks zijn. En was is de reden bij jouw voor IUI ? Bij ons werken ze ook niet in het weekend dus als ik op zondag mijn eisprong heb, heb ik mooi pech.
En hoe oud ben jij als ik vragen mag ?

Heel veel succes en ik hoop iets van iemand te horen !

Hoi Kyra,
Wij zijn bezig vanaf februari 2003 en bij ons blijkt het aan mijn man te liggen. Hij heeft veeeeel te weinig sperma. Bij mij is alles ok mijn slijm is ok.
We staan aan het begin van de behandelingen. Als het kan met het zaad wordt het IUI en eventueel IVF als dit niet lukt.
Ik ben 30 jaar, getrouwd en kom uit het midden van het land.

Spannend zeg de 2e IUI alweer. Je hoeft volgens mij niet perse iets te voelen toch? Ik zou de hoop niet opgeven hoor als ik jou was!!
Kun jij mij vertellen hoe de gang van zaken is bij IUI en hoe het voelt?? Ik heb er wel over gelezen maar daar heb ik weinig aan. Ik wil graag jouw ervaring horen.

Liefs Inge

Nou bij ons moeten we s"morgens het zaad wegbrengen rond acht uur en dan is rond 11 uur de IUI. Het zaad wordt dan gewassen dwz het goede eruit gevist !
Mijn eicel wordt op dag 10 ongeveer gemeten en dan nog een keer op dag 12 en dan moet ik thuis een ovulatietest doen en als die positief is wordt er de volgende dag geinsimineerd. Je gaat dan op de beruchte stoel liggen en de eendebek erin en dan met een spuitje waaraan een slangetje zit wordt het gewassen zaad er langzaam ingespoten. Doet helemaal geen pijn en volgens mijn gyn mag ik daarna gelijk weer gaan sporten !! Maar goed, ik heb al menstr. pijn dus ik loop alweer te balen...

Haaai!
Lijkt mee te vallen als ik jou zo hoor! Ik hoop dat het allemaal lukt!
Die menstruatiepijn kan meerdere oorzaken hebben hoor! Maak je er niet te druk om!!(en dat is moeilijk!!!!!!!) Hoop blijven houden is toch het enige wat we kunnen doen!
Ik zal voor je duimen dat de pijntjes van een heel mooi iets komen!
Hou je me op de hoogte!?
Liefs Inge

Terug
Bovenaan