voor irene

Hoi Irene,

Ik las in een antwoord op een berichtje van jou voor Lotje, dat jij vorige week naar de gyn bent geweest i.v.m lange en onregelmatige cyclessen..Ik moet 19 April voor hetzelfde euvel naar de gyn! Mijn vraag aan jou is wat kan ik verwachten? Gaat hij/zij direct onderzoeken en of krijg je meteen medicijnen?

Ik hoop dat jij me hierover wat meer kunt vertellen, want weet totaal niet wat ik mot verwachten..Ik heb wel al keurig mijn temp bijgehouden!

Ik hoor van je

Liefs moi xxx

Hoi,
Bij mijn eerste bezoek aan de gyn heeft ze eerst een uitstrijkje gedaan en een inwendige baarmoederonderzoek....veel vragen gesteld en binnekort moet ik bloed prikken voor verdere onderzoek, ze willen eerst erachter komen wat de oorzaak is van je onregelmatige cyclus....ik hoop dat je hier wat aan hebt....veel succes!!!!!!!!

Hoi moi,

Het viel heel erg mee hoor en er werd meteen actie ondernomen. HIj heeft goed naar mijn templijsten gekeken, waaruit dus duidelijk was dat ik een eisprong heb. Daarna inwendig onderzoek, even een eendebek en daarna een inwendige echo om te kijken of alles er zat en of het er goed uit zag.
Hij wilde ook een uitstrijkje maken maar dat heb ik een paar maanden geleden al gehad (ivm landelijk onderzoek baarmoederhalskanker voor vrouwen van 30 tot 50 jaar) dus dat was niet nodig.
Verder moest mijn vriendje wat inleveren en moest ik op dag 7 van de tempverhoging bloed laten prikken (dat is dus vandaag en ik ben net geweest) om te kijken of er voeldoende progesteron wordt aangemaakt. Verder moet ik na mijn ongi van dag 3 tot 7 clomid gaan slikken. Daardoor zou mijn cyclus gewoon 28 dagen kunnen worden! En ik met dan op dag 10 een eirijpingsecho laten maken. Daarna wordt er aan de hand van de verschillende uitslagen gekeken hoe en wat verder...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is wel fijn om samen te gaan, je krijgt namelijk echt een hoop info.

Succes, Irene

Hoi Irene,

Bedankt voor je reactie! Heel fijn dat ik nu een beetje weet wat mij te wchten staat! Mijn vriend gaat gelukkig met mij mee hoor! Je weet inderdaad nooit waar het goed voor is en als zij wat van hem moeten weten kunnen zij dat direct vragen wel zo gemakkelijk! Ik wordt volgende maand 30 en als het goed is krijg ik binnekort ook een oproep voor een uitstrijkje kunnen ze meteen wel doen heb ik dat gehad!

Ik heb wel veel positieve berichten gelezen over dat medicijn clomid...er schijnen veel meiden middels dat medicijn zwanger geraakt te zijn!

Wanneer ben jij met de pil gestopt? Ik in Juni vorig jaar. Daarna werd ik 5 maanden niet ongi en nu heb ik een cycles van gemiddeld 40 dagen heel vervelend toch!

Wanneer krijg je de uitslag van je bloedonderzoek?

Nogmaals bedankt

Liefs moi xxx

Hoi moi,

ik ben begin mei vorig jaar gestopt. Ik ben wel meteen ongesteld geworden maar heb een zeer onregelmatige cyclus. Hij varieert van 19 tot 47 dagen. Die van 19 had ik trouwens gaan eisprong. Nog een van 25 en verder allemaal tussen de 30 en de 47. Vanaf september ben ik al aan het tempen. Dat heeft me wel wat rust gegeven omdat ik wist dat ik dus niet vanaf dag 28 in de stress hoefde te zitten omdat ik mijn eisprong vaak pas rond die dag had! Na die cyclus van 47 was ik het echt beu en ban ik dus naar mijn ha gegaan, die verwees me gelukkig meteen doen. Nu trouwens al weer twee cyclussen van 32 dat gaat dus wel beter.
Ik hoor ook positieve berichten over clomid, ben dus wel benieuwd. Maar moet eerst ingi worden, of liever natuurlijk niet!!

Groetjes en succes bij de gyn!
Irene

Oja, ik weet niet wanneer we de uitslagen krijgen. We konden nog geen afspraak maken omdat ik toen nog niet wist wanneer ik ongi moest worden (was bij de gyn voor mijn tempverhoging). Als ik voor de eirijpingsecho ga dan maak ik meteen een afspraak of misschien krijg ik ze dan al wel? Dat weet ik dus niet.

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan