voor j_u_f

Hoi juffie,

ben ik even weer te zeuren.
We hebben een probleem: Ilse wil de fles niet meer.
Toen ze een week of 5 was zijn we al begonnen met het introduceren van de fles. Af en toe kreeg ze toen een flesje afgekolfde melk, gegeven door papa.  Toen dat goed ging hebben we het weer een beetje verwaarloosd. Dom! Nu ik wil (moet) afbouwen wil ze hem niet meer!
Nu wil ik ipv afbouwen toch maar radicaal overstappen op de fles. Maar, nu lees ik op internet dat het niet verstandig is om dit zonder begeleiding te doen ivm eventuele emotionele problemen bij moeder en kind. Nu is mijn vraag heb jij dit zelfstandig gedaan of ook onder begeleiding?
Ik was eigenlijk van plan om het gewoon zelf te doen (evt. met hulp van mijn moeder (ander persoon, andere omgeving). Maar, ben gewoon nieuwsgierig naar jouw ervaring.

Groetjes, Marije

Hoi Marije!

Geen juffie.... maar toch even reageren.. hihi

Wat doet je besluiten om toch radicaal over te stappen op de fles? Als ze die juist niet pakt? Hoop je dat als ze alleen nog maar fles krijgt, ze dan wel drinkt?? mmm... dat was een beetje onduidelijk uit je verhaal.

Ben zelf ook aan het afbouwen (maar ik kolvde volledig ivm tepelkloven enzo, dus uit flesje drinken is geen probleem), maar je borsten kunnen toch niet radicaal zonder 'leging' af en toe? Ben je van plan af te bouwen door te kolven?? Of kun je echt zomaar stoppen?? (mmm, interessant, dat zou ik ook wel willen). Maar volgens mij heb je dan kans op borstontsteking en ontzettende stuwing. Daantje krijgt nu 1x per dag 'kunst'voeding.

Omdat ik zelf aan het afbouwen ben vind ik het interessant.... Ben benieuwd naar Juffie.

Succes anywayz!

Sorry, was mijn verhaal niet helemaal duidelijk?
Ik moet helaas stoppen met de bv omdat ik zelf geopereerd moet worden. Ook eindigt binnenkort mijn bevallingsverlof, zodat ik weer aan het werk moet en Ilse naar het kdv. 2 Week geleden wilde ik beginnen met afbouwen, maar wat ik ook probeer ze wil gewoon de fles niet. Ik geef dan maar weer uit frustratie de borst. Toch zal ze aan de fles moeten. Het lijkt mij daarom niet verstandig om iedere keer een voeding te vervangen voor flesvoeding, want zo weet ze dat ze toch wel weer de borst krijgt. Als ik nu radicaal stop met bv en haar niet anders meer geef dan de fles hoop ik dat ze uiteindelijk de fles wel gaat accepteren. Natuurlijk moet ik dan nog wel (afbouwend) kolven.
Hopelijk is mijn verhaal nu wat duidelijker.

Groetjes, Marije

Hoi Dames,

Ook geen juffie haha.

Ik heb als tip en uitleg gekregen dat  afbouwen beste is. De eerste week of  2-3 dagen  ga je over van 5-6 keer borstvoeding ( ligt er dus aan hoe vaak je de borst geeft ) naar 4 keer borst en dan een keer fles, dan ga je 4 keer borst naar 3 keer borst en dan 2 fles voedingen etc, dit alles kan 14 dagen duren eer je geheel hebt afgebouwt.

RADICAAL stoppen kan ook maar dan moeten jullie bij de huisarts pillen vragen tegen de stuwingen. Dit heb ik ook gedaan en binnen 1 week was alle melk verdwenen uit de borst.

Maar als de kleine helemaal niet de fles pakt dan heb je toch wel een probleem denk ik, dan zou ik toch eerst de ha of Cb raadplegen.

Succes ermee.

Liefs van mij, timo 13-12-2004 en Daisy 15-12-2006

Ja daar is dan toch eindelijk juffie hihi. He, je zeurt helemaal niet hoor, daar is dit forum voor.

Tja.....lastig dat ze de fles niet meer accepteerd. Is het afgekolfde melk die je had gegeven, of FV? Als het afgekolfde melk was kun je eerst nog een keer FV proberen. Misschien pakt ze dat wel.
Bij Jeske was het heel vreemd. Die dronk van de afgekolfde melk vaak maar de halve fles. En dan nog onder veel protest. De eerste fles FV die ik gaf, dronk ze wel in een keer zonder problemen leeg. Ik heb wel eerst veel verschillende flessen en spenen uitgeprobeerd. de FV die ze krijgt is ook dikkere voeding. Ze heeft dus een speen met een groter gat nodig maar wilde wel een zachte speen.
Ik begrijp jouw redenatie helemaal, maar ik zou toch eerst nog even bellen met het CB. Misschien hebben die nog tips. Misschien moet je een ander FV proberen ofzoiets. Maar ik ben geen deskundige en ik weet dus niet of dat zomaar kan. Ik weet ook niet of ik zo radicaal was gestopt als ik niet zeker wist dat ze de fles zonder problemen pakte.

Emotionele problemen bij moeder en kind?..............Oeps heb ik mezelf en mijn dochter beschadigd. Nee hoor, grapje, maar ik vind het een beetje overdreven. Ik heb er zelf geen emotionele problemen mee en mijn dochter ook niet. Maar het is natuurlijk wel even wennen voor ze. Wat ik veel deed was haar dicht tegen me aan houden bij het geven van de fles. Af en toe zelfs lekker bloot. Nu doe ik dat nog wel af en toe. Ik heb het idee dat het daardoor wat makkelijker voor haar  is omdat ze toch nog lekker intiem met me is. En de fles niet meteen door jan en alleman laten geven natuurlijk.
Ik heb dat gewoon zonder begeleifding gedaan hoor. Ik vond dat niet nodig en het bleek ook niet nodig te zijn.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes en laat effe weten hoe het gaat.

Oh en voor Assie, nee je kunt niet radicaal stoppen zonder stuwing te krijgen. Ik heb met kolven afgebouwd en was daar ongeveer 2 weken mee bezig.

Oh waar ik nog even aan dacht. Eerst gaf je vriend de fles schreef je, doet hij dat nu ook, of heb jij hem steeds gegeven? Als jij hem nu hebt gegeven, kun je nog proberen of ze hem bij je vriend wel pakt. Misschien snapt ze niet waarom jij de fles geeft ipv de borst.

Als je nu wel de FV geeft en niet meer de afgekolfde melk, kun je misschien ook eerst nog een keer afgekolfde melk geven. Als ze dat dan wel weer pakt vindt ze de FV misschien niet lekker en zou je een andere kunnen proberen.

Succes

Hoi,

Ik denk inderdaad dat het langzaam afbouwen het beste is, zoals hier al wordt geschreven.

Ik wilde alleen nog iets toevoegen, om je misschien gerust te stellen als ze de fles helemaal niet wil. Heb namelijk  hetzelfde meegemaakt bij onze derde dochter. Ze was toen 5 maanden, dus wel iets ouder, is wel anders dan wanneer je kindje nog maar 3 maanden is denk ik.  Ze  kreeg toen nog volledige bv, maar ik kreeg toen een zware kuur tegen schimmelinfectie, waadoor ze mijn bv niet mocht en ze dus een weekje fv kreeg.

Ze moest toen dus radicaal over op de fles, en die accepteerde ze absoluut niet! Ze wilde niet drinken, en ik ben een dag lang aan het tobben geweest, kind huilen en honger, en het leek wel of ze het gewoon niet snapte. Ten einde raad gebeld met iem. van het cb, maar zij zei me toen dat ze vanzelf wel ging drinken, gewoon geduld hebben. Ze had uiteindelijk wel gelijk, ineens pakte ze de fles wel en ging het van een leien dakje die week. Maar die eerste dag was niet leuk en ik dacht ook even dat het niet ging lukken. Ik denk dat als ik tussendoor de borst was blijven aanbieden, ze de fles nooit had geaccepteerd. Maar nu kreeg ze inderdaad wel een keertje honger...

(Na die week ging ze ook moeiteloos weer terug op de borst trouwens.)

Line

Ik denk ook wel dat afbouwen gewoon het beste is. Ik heb alleen geen keus. Waarschijnlijk moet ik zeer binnenkort worden geopereerd en dan zal ze de fles wel moeten drinken. Vrijdag a.s. is de grote dag. Ik ga dan naar mijn moeder die zo lief is om haar dan de fles te geven. Ze is dan in een andere omgeving en krijgt de fles van iemand anders. Hopelijk gaat dat werken. In het weekend kan mijn man haar dan de fles geven. Ik vind dit niet echt leuk, maar ik moet gewoon doorzetten. We hebben geen keus. 't Zal niet het leukste weekend worden, maar goed...

Groetjes, Marije

Terug
Bovenaan