voor jacq

Hallo jacq. Ik heb het zelfde meegemaakt met mijn dochter. Ze is nu ruim 9 maand oud en ze slaapt nu zo'n 2 maanden goed door. Zij was ook afhankelijk van haar speen en als ze snachts wakker werd was ze hem kwijt. Nu hebben we de speen aan een speenkoordje gemonteerd en na 2 dagen wist ze het al precies!Ze kan hem gewoon in het donker in de mond doen en wij slapen nu rustig door.Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Angelique
 
Vind je het niet eng zo'n speen aan een koord als ze in bed ligt, ze kan er verstrikt in raken als ze zich omdraaid, je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd als het koord zich om haar nekje draait? Ik vind het een eng idee!!
 
Bedankt voor je reactie, ik heb al een hele tijd niet op het forum gekeken, omdat ik maar geen reactie zag en nu slaapt Lisa heel vaak tot 05.00 uur door i.p.v. ieder uur of iedere 2 uur wakker, ik heb nog weleens zo'n nacht, maar dat kan ik nog wel aan. Dus ik doe de speen maar niet aan een koordje, eigenlijk wil ik de speen gaan afleren, maar daar ben ik nog niet mee begonnen. Ik hoor trouwens ook wel eens dat mensen de speen aan een doekje vastknopen, dus dan heb je geen eng koordje.
Groet Jacq
 
Wat fijn dat ze iets beter doorslaapt. Al hoe wel 5 uur ook nog wel erg vroeg is hoor..Ik kan me wel voorstellen dat jullie het een eng idee vinden om de speen aan een koord te doen.Maar het koord is te kort en zit erg strak aan het laken vast. Het is nog nooit los geraakt of dat ze er rare dingen mee doet.We hadden destijds het ook aan een zakdoek geknoopt maar daar kon ze niet mee overweg.Ik wens je nog veel succes toe met het project doorslapen. Groetjes Angelique.
 
Hoe ziet zo'n speenkoord er dan uit ? Ik heb wel zo'n koord met houte dingetjes eraan,maar dat lijkt me niet echt handig in bed ?
Enne... afgelopen nachten heeft mijn dochter niet echt doorgeslapen, 4x wakker ofzo, maar nu heeft ze last van haar tandjes die doorkomen, dus dat is alleen maar zielig. In bed nemen helpt niet, want dat vindt ze alleen maar gezellig. Ik vind moeder zijn heel erg leuk en bijzonder, maar dat niet goed meer slapen vind ik niet echt leuk. Maar bedankt met het succes wensen voor het doorslapen. Groet Jacqueline
 
hallo
Wat vervelend dat het nog steeds niet wil vlotten.Ik weet nog hoe wij ons toen voelde en hoe vermoeiend het was.Je gaat op een gegevend moment ook bekken op elkaar puur door de vermoeidheid!Ik heb een speenkoordje waarop staat"i love mama"de uiteinden zijn van harg grijs plastiek en het tussen stukje is een plat koord.Je kunt het bevestigen door het lakentje er tussen te gespen.Het zit erg stevig vast aan het lakentje dan.Ik denk dat Prenatal hem wel heeft.Ik ben benieuwd of je het vind en dan ook gaat proberen. Ik heb laatst het weer eens een keertje probeerd met een zakdoek aan de speen maar dat was echt geen succes.Of het lag op het voeteneind of het was uit bed gevallen. Met als gevolg dat we er snachts weer 4 keer uitmoesten.Dus zolang zij die speenbehoefte nog nodig heeft doen wij het op deze manier.Als ze wat meer begrijpt gaan we wel beginnen aan het project slapen zonder speen....
Laat je me het weten hoe het jullie afgaat, ik ben er wel benieuwd naar.
groetjes angelique
 
Hoi,
Wij hebben hetzelfde probleem gehad met ons dochterje. Ik heb van de consultatiearts de tip gekregen om een stuk of 5 speentjes in het bed te leggen zodat ze ze zelf kon pakken 's nachts. (De speenkoortjes zijn ongeschikt voor 's nachts want de baby kan ze uit elkaar halen en in het kleine stukje stikken. Er heeft hierover ook een waarschuwing in de Consumentengids gestaan.) We hebben het geprobeerd en werkt prima, ze is nu 10 maanden en pakt 's nachts en 's ochtends zelf een speentje als ze daar behoefte aan heeft. Overdag geef ik haar geen speen, ik heb vanaf 5 maanden heel beslist tegen haar gezegd dat de speen en knuffel overdag in bedje blijven. Toen begreep ze het natuurlijk nog niet maar nu weet ze dat wel en gooit de knuffel ook zelf in het bedje terug als ik haar oppak 's ochtends. Speen afleren komt vanzelf wel als ze wat ouder is. Veel succes!! groetjes
 
Hoi !
Ik durf het bijna niet te schrijven maar Lisa slaapt nu al een week de hele nacht door ! Ze is ook iets later wakker 's ochtends,nu om half 6 i.p.v. 5 uur, dus dat scheelt ook weer iets. Ik voel me dus iets uitgeruster. En je hebt gelijk, door die moeheid was ik niet echt leuk tegen mijn man. En ik vond mijn werk ook wel zwaar daardoor, dat gaat gelukkig nu ook wat beter. Lisa slaapt nu wisselend, met of zonder speen, dus ik heb geen speenkoord meer gekocht en na het berichtje van Luz durf ik dat ook niet meer.
Groetjes Jacq
 
Terug
Bovenaan