Voor Janna Nienke, Moi en El

hoi!

Moeilijke dag vandaag: mijn zus en zwager zijn hier de hele dag en we willen het hen pas vrijdag vertellen op de verjaardag van mijn vriend... Nergens aan denken en gewoon doen!!!

Janna Nienke, jij had nog een vraag over de bevalling, hoe we daar tegen aan keken. Ik weet het nog niet zo. Ik zou het fijn vinden om thuis te bevallen met alleen m'n lieffie en de verloskundige (+ kraamhulp) erbij. En die pijn, ja ik weet het niet. Een vriendin van mij zei een keer dat ze op zo'n cursus geweest was voor haar 2e kindje en dat ze toen geleerd had de pijn toe te laten. Dan schijn je het allemaal veel beter aan te kunnen. Ik probeerde het toen uit met de pijn van de eisprong en het klopt wel. Ik weet alleen niet tot hoever dat gaat, hihi! We zullen het wel zien en tegen die tijd zul je er vast nog wel meer over horen van me...

Ons bezoek komt er zo aan, ik spreek jullie vanavond wel weer!

Liefs Kiki

Hallo Kiki

Ik denk dat het voor jou een lange dag wordt. Ik kan me voorstellen dat het echt moeilijk is om het niet te vertellen dat je zwanger bent. Je moet nog even een paar dagen wachten.

Vandaag hebben we de 1e verdieping op ons huis gezet. Jeetje dan zie je pas hoe groot het huis wordt. Wel spannend allemaal.
Maar vanochtend om kwart over zes ging de wekker. Ben nu doodop. Heb al even op bed gelegen, maar kon niet slapen.

Vanavond gaan we naar de musical van groep 8 van mijn oude school. Ze schrijven altijd zelf een stuk en maken er een heel groot decor bij en dit gebeurt allemaal buiten. Het is altijd groot feest. Ga elk jaar heen. Omdat ik er zelf op school heb gezeten maar ook omdat ik er gewerkt heb en de meeste kinderen in de klas heb gehad.
Wel zin in. Maar heb nu nog ontzettende hoofdpijn, dus eerst maar even een asprine.

Nou ik spreek je morgen dan wel weer. Veel succes met het niet zeggen van....

Liefs Janna Nienke

Hoi meiden,

Kiki, hoe bevalt het zwanger zijn! Helemaal geweldig zeker!! Dat lijkt mij inderdaad ook errug moeilijk om niks te zeggen terwijl je er zo vol van bent!! Vanmiddag was mijn moeder op visite en lekker zitten kletsen over het hele zwanger worden gebeuren,,erg fijn hoor nu zij het weet!! Wel erg leuk om het straks aan iedereen te vertellen he,,kiki!! Geweldig lijkt mij dat!!

Janna nienke,,hoe staat het met het klussen,,,en dan bedoel ik niet in huis,,want dat gaat prima zo te lezen!!Leuk vooruitzicht straks fijn een nieuw huis!! Ik hoop dat je hoofdpijn straks weg is bah!! dat is altijd zo vervelend vooral als je dan nog weg moet!!

Veel plezier vanavond en we spreken elkaar!

Liefs moi xxx

Hoi meiden, daar ben ik ook weer!

Janna Nienke, natuurlijk mag je me toevoegen voor msn, leuk zelfs! Maar we hebben hier twee computers en op de mijne (waar ik nu mee zit te interkletsen) kan geen msn, die is nog uit de oertijd namelijk. En mijn lief werkt op de andere, dus msnen lukt niet meer vanavond. Oh, dat kan natuurlijk evengoed niet want je bent er niet eens! Leuk hè, de eerste verdieping. Bij ons hoeft alleen het dak er nog op, dan is de hele buitenkant klaar.

Kiki, mijn lief kan echt niet langer zijn mond houden tegen zijn moeder. Wat mij betreft vertellen we het pas na de echo, maar hij redt het echt niet. Maandag vertellen we het aan zijn moeder, als ze hier komt eten. Woensdag aan mijn ouders en zondag aan mijn broers en schoonzus. Doe moeten het dan nog even geheim houden, dan vertellen we het de collega's na de echo.

Ik ben steeds ontzettend snel moe en heb ook af en toe erg buikpijn. Maar ik heb het er graag voor over, al was het tien keer zo erg. Een bijkomend voordeel: je mag midden op de dag een uur gaan slapen zonder je schuldig te voelen en mijn lief is heeeeel bezorgd en behulpzaam (en ik had al niets te klagen wat dat laatste betreft!)

Kennen jullie het boek 'Het grote wonder'? Ik had het voor mijn lief gekocht voor als het moment daar was. Het heeft dus weken ingepakt in mijn laatje gelegen en nu komen we erachter dat het ook een mooi boek is voor als je nog niet zwanger bent. Het was best prijzig (35 euro) maar wat een practig boek zeg!! Een echte aanrader, er staan allemaal hele mooie foto's in van eicellen, spermacellen, de bevruchting, de eerste uren daarna en zo steeds verder. Zo kunnen we nu steeds zien hoe
ons kindje er op het ogenblik uitziet.

Spreek jullie zo weer en anders morgenavond, want overdag ga ik naar de dierentuin met familie.

Liefs, el.

Hoi Meiden,

We hebben het volgehouden! We hebben niks verteld, al was het erg moeilijk. We gingen onverwacht na het eten nog even naar de film en toen we net de reservering hadden gemaakt overviel me zo'n enorme vermoeidheid. Maar ja, daar kon ik niks over zeggen. Duurde die film ook nog eens ontzettend lang, met het zoontje van Hector dat zijn papa verliest (het was de film Troy). Ik heb echt stukjes met mijn ogen dicht gezeten (ik wist toch wel hoe het verhaal zou gaan: ik heb oude talen gehad op de middelbare school, haha). Mijn zwager vroeg aan het eind van de avond nog wel even of het wel goed met me ging. Ach, zei Wouter, ze is gewoon wat moe... Vrijdag valt het kwartje denk ik wel voor hun!

Wouter en ik hadden het gisteren toevallig ook nog over nieuwbouwhuizen en dat het dan zo moeilijk voor te stellen is hoe groot het wordt. Ik kan me indenken dat je dat nu pas opvalt, Janna Nienke. Worden jij en El niet heel erg ongeduldig als er al zoveel van je huis staat en je moet nog minstens een half jaar wachten voor je er in kan?

O ja, Moi, het zwanger zijn is erg leuk. Een geheimpje hebben tot op zekere hoogte ook. Je moet er wel wat voor over hebben. Bij vlagen voel je je ook erg beroerd. Ik voel me dan een ontzettende aansteller, maar ik probeer er nu toch maar aan toe te geven.

Ik heb vandaag de eindshow van streetdance, dus ik ben weer de hele dag weg (handig als je nog rapporten moet schrijven...). Liefs Kiki

als jullie zwanger zijn, waarom kunnen jullie dit soort gebabbel niet doorzetten op een ander forum? daar zijn ze voor! hier zitten mensen die al heel lang zwanger willen worden!!! de meiden die met jullie contact willen kunenn julie daar ook opzoeken!

Hallo Ladys

En daar bedoel ik jullie drie mee en niet iemand die zich anoniem noemt.
De revu was heel leuk. Jacob vond er niet zoveel aan. Er zater in deze groep acht maar 6 kinderen, erg weinig. Dat krijg je met een dorpschooltje. Mijn hoofdpijn was gelukkig over.

Moi, je vroeg hoe het met het klussen ging. Tot nu toe braaf om de dag. Moet zeggen dat me dat nog meevalt, want zo vaak deden wij het niet. Maar heb jij er ook elke keer echt zin in dan of heb je soms ook wel van die momenten dat je denkt, nou ja moet maar even?
Vanaf woensdag heb ik mijn vruchtbaarste dagen. Dus dan gaan we het wel elke dag doen. Zaterdag is mijn vriendin jarig en dan zou mijn vruchtbaarste dag zijn volgens babybrabbel. Dus maar even kijken hoe we dat in moeten plannen, want na het feestje zal er niet zoveel van komen, denk ik.
Hoe gaat het met jullie klussen? Wanneer had jij je NOD? Ergens eind juli toch? Ik de mijne op 3 juli. Soms wou ik dat die tijd iets sneller voorbij ging. Wel leuk om er zo met je moeder over te kletsen. Mijn ouders weten het niet en dat houden we ook zo, maar soms wel moeilijk hoor.
Daarom ben ik ook super blij dat dit forum er is.

He kiki, veel succes vandaag. Ik moet inderdaad volgende week ook rapporten invullen, maar dat zijn er maar 5, dus snel klaar. Nog drie weekjes en dan heb je al vakantie. Wanneer gingen jullie ook al weer weg?
Wat zullen we onwennig worden in de vakantie?

Moi en El gaan jullie ook op vakantie en wanneer?
Was het een leuk film trouwens kiki, ondanks dat je zo moe was? Wel knap hoor dat je dan stil kan houden. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen.

Vanmiddag weer even bij het huis kijken. Jacob is echt super enthousiast. Wel leuk. Ik heb dat iets minder, maar dat komt omdat hij het ook bouwt. Ik kan veel minder doen, ook al wou ik dat wel wat meer. Maar ja het is niet anders.
Jullie huis schiet dus ook al op, el. Maar het afwerken daar gaat ook veel werk inzitten, maar dat zie je wel steeds meer dat het af gaat worden, zeg maar. Spannend. En voor jullie helemaal, want je moet dan ook nog bevallen en verhuizen. Hoop voor je dat het een beetje na elkaar loopt.

Nou ik ga zo maar even naar beneden en kijken of we nog iets leuks gaan doen vanmiddag.
Misschien tot vanavond.

Liefs janna nienke

Terug
Bovenaan