voor Janu79

A

Anoniem

Guest
Dag Janu

Dank nog voor je lieve berichtje, maar helaas ben ik vandaag toch weer ongesteld geworden. Ronde 11 was voor mij dus ook niet succesvol. Ik hoop voor je dat ronde 11 wel JOUW ronde zal zijn. En dat je niet de stap naar de gyn hoeft te zetten.

Jij hebt toch ook al een kindje of heb ik het mis? Ik dacht dat gelezen te hebben. Ik heb al een dochter van 2,5 jaar en ik was in no time zwanger van haar. Wat is dit dan een tegenvaller zeg, nog even en we zijn alweer een jaar bezig....pffff. Vorige maand heb ik de stap naar de gyn gezet. Je vroeg wat je dan kan verwachten. Ik ben  eerst naar de huisarts geweest en zij  vertelde dat ze in allerlei onderzoeken eventuele oorzaken gaan uitsluiten. Eerst is er  onderzoek gedaan naar soa's als chlamydia etc.dmv kweekjes.  Dat bleek ik allemaal niet te hebben. Vervolgens heeft de gyn in het ziekenhuis een echo gemaakt van baarmoeder en eileiders om te kijken of er sprake was van evt verklevingen/cystes etc. Dat bleek ook niet het geval: alles zag er keurig uit. Het was wel opvallend dat ik op dag 6 van mijn cyclus al een dominant eitje had van 17/18 mm, terwijl mijn baarmoederslijmvlies nog erg dun was. De gyn raadde me aan deze cyclus af te wachten en dan een afspraak te maken met de fertiliteitsarts, deze gaat mijn cyclus dan verder onder de loep nemen. Deze afspraak hoop ik na overleg met mijn huisarts a.s. maandag snel te maken. Zeker nu blijkt dat ik pas op dag 29 ongesteld ben geworden, terwijl ik zo'n vroeg eitje had. Dat klopt gewoon niet.

Ik begrijp van een  vriendin dat er uiteraard ook nog andere onderzoeken kunnen volgen als spermaonderzoek, samenlevingstest (of de match tussen je baarmoederslijmvlies en het zaad van je partner ok is) en een baarmoederfoto (o.a.om te kijken of je eileiders voldoende open zijn)