Voor JellyBeansMom

A

Anoniem

Guest
Hallo KC

ik moet deze keer ook weer in ziekenhuis bevallen maar dat vind ik niet erg, ook als het geen medisje reden was zou ik voor ziekehuis bevaling kiezen.

Ik ben ziek met me darmen en slik medicijnen voor en ze moeten mij bij de bevaling goed in de gaaten houden en de kindje goed kontroleeren asl ie gebooren is. Iz zou wel dagje of 2 in ziekenhuis moeten blijven. Mijn dochter was 6 weken te vroeg geboren, maar was helemal in orde. Nu ben ik bang dat ik weer te vroeg gaat bevallen, het is toch weer anders als je al eentje thuis heb rondlopen. Vorige keer was ik 1 week in het ziekenhuis en een week iedere dag naar ziekhuis gerijden.

Waneer ben je uitgerekend?
Ik op 1 november maar komt vast wel erder, ik voel me laatste dagen niet zo goed en heb veel last van harden buiken. Ik kan niet meer wachten tot de kleine er is, maar beter kan ie nog ff blijven lekker in mijn buik.
Hoe gaat het verder met jou zwangerschap?
En al alles klaar voor de baby?

Nogal veel vragen voor jou, maar ik vind het wel leuk om te kletsen, als je er geen zin in heb moet je ook zegen

ik hoor het wel

doei boontje

Hoi Boontje,
Ik vind het ook wel leuk om te kletsen hoor! :)
Ik ben op 19 oktober uitgerekend (sta in de lijst onder "Casey" - afgekort dus gewoon KC), dit is wel mijn eerste kindje dus best spannend.
Gelukkig heb ik echt veel geluk. Ik ben niet ziek geweest, ook niet in het begin en heb verder geen problemen met bloeddruk of ijzer of wat dan ook. Alleen een beetje moe en slecht slapen maar dat hebben we allemaal volgens mij. De babykamer is al helemaal af (al koop ik nog elke keer wel leuke dingetjes bij als ik iets zie ;) - maar ik moet nog wel alle kleertjes en zo wassen en strijken en sorteren. We hebben zoveel gekregen: echt fijn maar je hebt gewoon geen idee wat er allemaal is...
Ik heb er alleen de laatste week niet zoveel puf voor dus zit alles weer uit te stellen hahaha.
Geboorte kaartjes hebben we ook al besteld. Nu alleen nog wachten op de datum, tijd en gewicht...
Oh ja, en de lijstje voor de vluchttas heb ik al wel, maar moet hem nog inpakken :)

Hoe is je eerste bevalling gegaan? Weet je al of deze een jongen of meisje wordt? Hoever ben jij met alles?

Nou, ik hoor je wel!
Gr,
KC

Hallo KC

ik heb de hele dag als weer heel erg zere rug en veel harde buiken, heb lekker geslaapen samen met mijn dochter tussen de middag en voel me nu iets beter maar de pijn is nog niet weg. Ik moet donderdag weer op control dus zou vragen waarom ik zo veel las heb, als het erger word ga ik natuurlijk wel belen.

Bij mijn is alles klaar, de baby kamer, de kleertjes zijn gewassen en gestreken en id de kast, kaartjes besteld en envelopen voorgeschreven dus ik ben helemal klaar voor de komst van de baby. Ik heb het nog gedaan toen ik beetje energie over had nu zou het echt niet meer kunnen, vanaf zondag voel ik me echt beroerd en moe. Voor de rset is mijn zwangerschap goed verlopen niet miselijk geweest en na pijn in pijn rug nergens last van. Kwa kilo's valt het ook me ben nu 10 kg aangekomen, alleen mijn buik is heel groot 115 cm ( 3 cm laatste 3 dagen geroeit) de kleine lag met 32 weken al met de hoofd naar beneden en klein stukje ingedaalt, ik had ook een echo en de kleine lag met de groote 2 weken voor ben benieuwd hoe groot ie dezekeer is.
Ik loop beij een gynekoloog omdat ik medicijnen gebruik en   ze moeten ons  goed in de gaaten houden, daarom kijken ze ook vaker hoe groot de kleine is.( vind ik niet erg hehe) Onze dochter was met 6 weken te vroeg 48 cm en 2800 g de grootste van de covouse afdeling en ze lag niet eens in de covose, ze deed het heel goed, aleen wat  geel ( mestal bij vroeg geboren kindjes, de nieren funkcie is nog niet zo goed) ze lag op een tafel met een briletje onder een lamp 1 week lang en dan nog week in een wigje en toen kon ze met ons naar hui.

Bevaling is goed gegaan. Ik was al hele woensdag (21.12.2005) niet lekker diearee en overgeven en heel erg rug pijn ( dacht aan een buikgriep) op 1 uur zijn de vliezen gebroken en ik kwam achter dat Laura in de water heeft gepoept ( water was groen -bruin van kleur) en meteen naar ziekenhuis toe. Daar kreeg ik infus met opveker, 10 uur rugen prik omdat ik best veel pijn had en bleef op 2 cm ontsluiting, om 17 uur had ik 10 cm, ze hebben de rugen prik uitgezed en om 18 uur kon ik persen.18.05 was Laura geboren. Geen schuurtje of knip. Placenta is zo 20 min gekomen. Dus ik vond het nog wel meevalen.
Ben ook niet bang van de bevalling ik vind het wel spanend. We krijgen dezekeer een zoon ( dus de grootste verrassing is al er af haha) maar ben erg benieuw hoe die gaan uitzien en zo. En de gevoel wat je heb als de kleintje in je armen ligt is echt niet beschrijven. Jij ben alle pijn meteen vergeeten.

Weet jij ook al wat het word?
En hoe kijk je naar de bevalling? Ook zeker heel erg spanend.
Ik heb ook foto bij gedaan fan mijn enorme buik

Groetjes en tot schrijfs

33w5d

Hoi meid,
sorry voor de late reactie. Da's wel een flinke buik ja... maar wel mooi!
Ik zal ook een foto plaatsen zodra ik de kabel heb gevonden om de fotos te uploaden... was weer eens aan het schoonmaken :(

Ik vind het idd spannend. Heb geen idee wat ik moet verwachten dus laat ik het maar op me afkomen. Mijn vriend is alleen wel vaak op reis dus hoop ik dat hij er wel bij is als het gebeurt. Ik wil het niet alleen hoeven doen maar ik wil ook niemand anders dan hem erbij... beetje dubbel dus :)
Wij weten idd wat het wordt: en het is een meisje. Ik ben al 16 kilo aangekomen maar de grootte van mijn buik valt wel mee. Ik ga er maar vanuit dat alles na de bevalling weer weg is... misschien nog een paar kilos om eraf te sporten... maar dat geeft niet.

Jammer om te horen dat je zo slecht voelde dinsdag. Is het al wat beter? Heb je gisteren nog nagevraagd bij de vk wat er aan de hand kan zijn?

Gr,
KC

Hallo KC

gisteren bij de gynecoloog geweest en alles was goed, ik heb 1 kg gegroeit in 2 weken tijd dus het valt wel me. Ik heb ook gevraagt waarom ik zo zere buik heb, overal doet het pijn. Ze zij dat ik geprikelde baarmoeder heb, en dat niet bekend is waarom dat is. Ze zij tegen mij dat ik ook meer rustig aan moest doen.

Beter gezegd nog meer rustig aan. Ik was met 30 en 31 weken in ziekehuis met stereke voorweeen ( die gelukkig van zelf weer wegzakte)en moest toen al rustig aan doen, anders was de kans groot dat de kleine te vroeg komt. Het is best moelijk als ik al een dochter van 21 maanden heb rondlopen. Maar nu  doe ik bijna niks meer, alleen haar beejtje bezighouden, bukjes lezen en zo. Ik krijg vanaf volgende week gezinshulp die een ochtend komt 3 uurtjes ff de huis schoonmaken.

Over 2 weken weer op control. Hoop dat ik nog niet bevallen ben. Een kant heb ik het echt zwaar alles doet zeer, slapen gaat niet meer zo goed, maar beter voor de kleine minimaal nog 3 weken in de buik blijf. En als die op tijd komt kan ik hem meteen naar huis meneemen. Bij onze dochter moest is naar een week naar huis en onze dochter nog een week achterlaaten en dat is zeker niet leuk. Liever nog ff volhouden en kleine bij mij houden.

Nou ik zou zegen geniet maar nog van je kleine in je buik, voor dat we het weten hebben we ze in onze armen

Groetjes Boontje 34w1d

Terug
Bovenaan