voor jootje!

Hai!

Allereerst bedankt voor je reactie..

Je noemt dat je kindje gevoelig is voor prikkels... ik weet niet of het helpt maar ik heb vanaf de geboorte van mijn zoontje hem overdag in de box liggen en als hij wakker is in de wipstoel en dan staat de radio of tv aan of de stofzuiger je kent het wel.. hij weet heel duidelijk wat zijn ritme is..sávonds laatste voeding pyjama aan en naar bed..

Als het wat rotweer is buiten dan ga ik toch gewoon lopen, regenhoes over de wagen en klaar, hij vind het heerlijk dus ik ook! Bezoek anders geen drukke winkelstraten, maar rustige stukjes, zo bouw je dat op! Succes!
 
Dank je voor je reactie. Zo ´n regenhoes gaat er inderdaad gauw komen, want ik ben wel een wandelaar, maar doe het veel te weinig met die kleine. Ik vind het mooi om te zien dat elk kindje een ander ritme heeft, want ik weet zeker dat als ik mijn dochtertje de hele dag beneden in de box of het wipstoeltje zou houden, ik een constant krijsende baby zou hebben. Ik deed dit tot ze 5 weken was wel regelmatig en ze sliep dus eigenlijk nooit langer dan een uur. Ze huilde heel veel en daarom ben ik  er zo mee bezig om rust in te bouwen. En dat lukt bij haar echt niet in de box, na een kwartier begint ze altijd te huilen, moe van alle indrukken. Ze neemt alles in zich op lijkt het wel. Het gaat steeds beter, ze kan steeds meer aan, maar heeft het echt nodig om tot rust te komen in haar eigen bedje. Waar ook genoeg te horen is, ik ga gerust in de badkamer ernaast mijn haar staan drogen, of stofzuigen door het hele huis. Ook heb ik altijd de radio aan als ze wel even beneden is, ze moet wel wennen aan geluiden. Het komt vanzelf wel dat ze ook eens in de wagen tijdens een wandeling zal slapen, ik ga dat inderdaad langzaam opbouwen, want frisse lucht vind ik ook erg belangrijk, naast regelmaat en rust. En dit laatste is voor elk kindje weer anders denk ik.

groetjes, Jootje
 
Terug
Bovenaan