Voor Karin 7296

Hoi Marjanne (en alle andere dames),

Ik ben inderdaad weer in het ziekenhuis geweest en eindelijk, eindelijk weer een beetje goed nieuws! Mijn eigen arts was met vakantie, dus ik kwam bij zijn vervanger. En hij had toch weer het idee dat het toch allemaal door galstenen kwam! De andere testjes voor leverontsteking hadden helemaal niets opgeleverd (normaal) en de bloedwaarden waren nu voor het eerst weer een beetje gezakt!! Jippie!
Zijn theorie was dat na de ingreep van donderdag 10 mei er mogelijk een tijdelijke verslechtering was opgetreden door zwelling ter plaatse en dat het nu toch echt de goede kant op moest gaan. En er kon geen enkele reden voor een leverontsteking worden vastgesteld, dus wat moest het anders zijn? Zijn voorstel: afwachten, volgende week opnieuw prikken.

"En dan moeten we iets aan de jeuk doen, lijkt mij." zei hij toen en ik niets anders denken dan JAAAAAAAAAAAAAA! Ik had die nacht wederom maar 2 uur in totaal kunnen slapen... Ik was nu in voor alles, als ik maar eens een beetje zou   kunnen slapen!
Wij met het nieuwe recept naar de apotheek en al snel keek meisje daar mij iets bevreemdt aan. Heeft de dokter dit voor 2 weken voorgeschreven? Weet ik niet, gewoon, zo lang als nodig is lijkt mij, ik hoop minder dan 2 weken, zei ik. En weer die vreemde blik, die ik later thuis pas begreep. Want toen ik de bijsluiter opensloeg: ".. wordt voorgeschreven aan patienten die verslaafd zijn aan alcohol, meestal voor een minimale periode van 3 maanden..."
Wat zal dat meisje wel niet gedacht hebben?? De hele bijsluiter ging verder over hoe het middel de behoefte aan alcohol deed verminderen, etc. Ik heb dus nu een afkick-drug gekregen, ha, ha!

Maar het kan me helemaal niets schelen, want ik heb vannacht geslapen!!!! De jeuk is niet weg, maar veel minder op de voorgrond cq makkelijk te negeren en ik heb uren geslapen.... Ik voel me bijna als herboren, ha, ha! Het werkt dus wel! En dat vind ik nu even het allerbelangrijkste! Zelfs de bijwerkingen neem ik voor lief (want die zijn er echt wel...), ik kan beter omgaan met een beetje duizeligheid, misselijkheid en slaperigheid dan met jeuk!

Dus nu zie ik de wereld weer een beetje positiever en heb er vertrouwen in dat ik de komende paar dagen een beetje kan bijslapen. En dan hoop ik dat de bloedwaarden volgende week weer verbeterd zijn...

Ik hou jullie verder wel op de hoogte!

Groetjes, Karin

Héeeeeeee Karin,

Wat fijn joh, dat je tenminste een beetje hebt kunnen slapen!!!! Lang leve de vervangers!!!!
Had je Christian mee naar de apotheek? Dan zal ze helemaal gedacht hebben..'t kind is nog geen 4 maanden oud en zijn moeder is nu al aan de drank, hihi.
Laten we hopen dat het de galstenen waren en dat het nu beter wordt! Kun je eindelijk weer eens naar het ziekenhuis als arts i.p.v. patient.

Liefs,

Eveline

Hoi Karin,
wat fijn dat je eindelijk hebt kunnen slapen. Je zult wel gesloopt zijn. En ik zat me ook al in te beelden dat je met je zoontje in de apotheek was. Tjonge jonge, drankverslaafd en moeder.... dat kan toch niet!
Ik hoop dat je snel weer beter bent.
Groetjes Veerle

Hoi Karin,

Super dat het nu beter gaat. Fijn dat er toch geen sprake is van een leverontsteking.   klinkt wel aannemelijk wat die arts zei.
Als de jeuk nog niet over is na 2 weken weet je in ieder geval dat je nog langer kunt gebruiken. Straks lust je geen druppel alcohol meer !!

groetjes,
Marjanne

Terug
Bovenaan