Voor Karin/lynny2007

Hoi Karin,

Ik zag dat jij bij de eerste ook het HELLP-syndroom hebt gehad. Ik ook. Bij de tweede heb ik wel meer controles gehad, maar ik baalde er soms wel van dat ik niet meer echo's kreeg. De arts vond dat het goed ging en dan is een echo niet nodig. Wel bleef mijn blddrk wat aan de hoge kant, maar hij bleef stabiel. Ik zal nu wel meer onder controle staan dan bij de tweede. En zal nu om een extra echo vragen. Ik wil alleen maar zeggen, doe wat jij het beste vind voor jezelf en voor je kind. Dat doe ik nu ook meer.

Er staat er een aan me trekken. Die wil naar buiten. Succes ermee. Claudia

Hoi Claudia,
Sorry voor mijn late reactie!
Ja ik had het gelukkig pas in de laatste week. Ik had wel al eerder van die aanvallen gehad dat mijn bloeddruk veel te hoog was maar het uitte zich in pijn in mn nek! ben er ook voor naar dokter geweest en die constateerde dat ik wel een hoge bloeddruk had maar dat zou wel door de pijn in mn nek komen dacht ie! Ik was echt boos! dat ie het niet eerder heeft ontdekt! Ik kwam gelukkig met 39 weken in het ziekenhuis terecht na een bloeddruk meting van 180 om 110. en 2 dagen later werd mijn dochtertje geboren via inleiding.
Hoe is jou bevalling gegaan. en de weg ernaar toe?
Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Achteraf gezien begon het al heel snel. Ik hield al vrij snel vocht vast en mijn bloeddruk liep geleidelijk aan ook iets op. Pas toen ik hele erge hoofdpijn kreeg en echt een band gevoel (leverpijn) had ik ook het gevoel dat er iets niet klopte. Ik ben van de 7 ½ maand zwangerschap echt ruim 6 maanden beroerd geweest. Ben met 33 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat de pijnen niet meer te verdragen waren. Toen ging het een paar dagen redelijk. Helaas voor korte duur, want daarna kwam het net zo hard terug. De laatste nacht was echt een hel. Ik had ook echt het gevoel dat ik bijna dood ging. Ik hoorde 's ochtends de gyneacoloog de gang op komen en die zei dat ik nuchter moest blijven voor OK. Nou ik had echt het gevoel dat ik eindelijk werd geholpen. Al was het met een keizersnee.
Toen Dion er uit was voelde ik me ook met de minuut opknappen. Gelukkig maar. Hij heeft uiteindelijk nog een maand op de couveuse afdeling gelegen. Puur omdat hij een luie prematuur was. Zodra hij de fles aan zag komen deed hij zijn ogen al dicht. Via de sonde was wel erg makkelijk. Je kan er nu om lachen, maar toen had je echt zoiets van drink nou maar zelf dan kan je mee naar huis.
Bij de tweede zwangerschap heb ik er helemaal geen last van gehad. Ja mijn bloeddruk hing wel op het randje, maar omdat ik de symptomen wel kende mocht ik zo door lopen tot 42 weken.
Dit zal nu ook niet meer gebeuren. Ik zal waarschijnlijk met 37 a 38 weken weer een keizersnee krijgen. en verder sta ik nu weer onder zeer strenge controle in het ziekenhuis.

Groeetjes Claudia, mama van Dion, Senne* en ?

Hoi!

Ja ik ben ook de eerste 5 maanden beroert geweest. Alleen maar spugen en ik was 5 kilo afgevallen.
Mijn bloeddruk was altijd prima!
ik week 36 had ik mijn eerste ''aanval'' want daar leek het op! Gigantische pijn in mn nek niet stil kunnen zitten en misselijk worden van de pijn in mn nek.
Dit ging na een paar uur weer over. De week erna weer zo'n zelfde aanval.
Week 38 kreeg ik het weer maar dan nog veel erger. Ik werd zomaar om 11 uur savonds wakker van de pijn en dat duurde dan tot een uurtje of 2. Elke keer weer proberen met een ijszak in mn nek omdat het daar pijn deed.
Toen ik het in week 39 weer kreeg om precies dezelfde tijd zondag avond hield ik het niet meer! We hebben toen de verloskundige gebeld en die was er met 10 minuten gelukkig. Ze zei dat we  direct naar het ziekenhuis moesten.
Ik had zondag de hele nacht niet geslapen en maandag overdag ook niet. Ze kwamen om het uur mn bloedprikken ik werd er gek van! Maar mijn bloedwaarden bleven maar dalen!
Maandag avond was het eindelijk zover dat mijn bloedwaarden bleven staan en iets omhoog gingen.
Mijn dochtertje moest toen gelijk geboren worden. Ze hebben om kwart voor 12 snachts mijn vliezen gebroken en om 12 uur zat ik aan de weeen opwekkende middelen. Het ging toen echt super snel ook al was ik echt uitgeput! De weeen waren zo hevig. Om 03.14 was ze al geboren.
Ik hoop dit keer een normale bevalling te krijgen zonder die troep in mn lijf want ik heb het gevoel dat daarom  die weenen zo heftig waren!  Ik kreeg ze gelijk om de 5 minuten.

Ik moet nu om de 3 weken naar de gyn. En ik ben nu 13 weken
Om de hoeveel weken moet jij naar de gyn?  

Groetjes, Karin

Die banden pijn had ik trouwens ook! Maar pas in week 39. Ik dacht ook dat ik doodging! Sterker nog ik riep de hele tijd dat ik het niet zou vol houden dat ik liever dood was! Haha

Helemaal niet grappig toen  natuurlijk maar nu kan ik er wel een beetje om lachen!

Ik sta nu helemaal onder strenge controle, niet aleen omdat ik twee keer met een keizersnee ben bevallen, een keer HELLP heb gehad, maar met name omdat ons dochtertje is overleden om en nabij de vorige bevalling. Ze weten niet wat het is geweest dus daar zal ik ook extra onderzoeken voor krijgen.

Ik heb nu met 7 ½ week een echo gehad en mag straks met 10 weken weer terug komen. Ik weet niet wat mijn gyneacoloog voor mij in petto heeft zal ik dan wel te horen krijgen. Ik kijk er in iedergeval wel naar uit om wat extra echo's te krijgen. Ook zal ik waarschijnlijk nu al eerder bloeddruk verlagende medicatie krijgen puur uit voorzorg.

We zien wel. Tot nu toe voel ik me eigenlijk wel erg goed in vergelijking met de vorige zwangerschappen. Af en toe een broerde bui tussen door, maar ach die horen er ook bij.

Claudia

Terug
Bovenaan