voor kiki

Hoi Kiki,

Ik denk ik plaats hier maar weer even het antwoord voor jou, andes word het weer zo zoeken tussen alle berichten! Ik kreeg de tip van Joan om tegen de gyn te vertellen dat mijn ongi op donderdag echt door kwam en ik dat dus als mijn eerste cycles dag kan zien en dan zit ik maandag op dag d en dan kun je ook nog met het medicijn beginnen! Maar deze hele ongi stelt geen ruk voor! Het is nu alweer zo goed als voorbij, dus we zien wel wat de gyn te zeggen heeft!

Ik hoop dat jij je alweer wat beter voelt, want misselijk voor de klas daar word je ook niet vrolijk van!! Jij blijft dit weekend toch wel?? El is er weer vandoor,,maar ik klets nu ook heel gezellig met janna nienke en alle ander top meiden!! Jij vind het hier vast ook nog gezelliger dan op het feb-forum?? Allemaal nieuwe meiden natuurlijk!!

Ik kom net thuis ben uit eten geweest met oud-collega's ..erg gezellig hoor,,,en de vragen kwamen alweer hoor,,,wanneer beginnen jullie nu aan een kindje,,of moet je ons niet al iets meedelen!! Was het maar waar denk je dan?? Nou, ja ik vergeef het ze hoor, ik heb die vragen ook wel eens gesteld stom, stom!!!

Liefs moi xxx

He Moi!
Ik hoop dat je deze cyclus nog mag beginnen met de clomid, ik ken iemand en die was er de eerste cyclus al zwanger mee!
Het febr.forum begint nu wat gezelliger te worden. Eerst is het vooral dat iedereen zegt wie ze is en vertelt wanneer ze uitgerekend is. Nu beginnen er ook wat meer persoonlijke dingen te komen van degene die er het langst zijn. Veel juffen trouwens!

Vanochtend voel ik me inderdaad een stuk beter. Ik denk dat ik ook heel erg moe was en daardoor meer klachten kreeg. Het drukt je wel met de neus op de feiten hoor: Rustig aan doen, je bent nu verantwoordelijk voor twee! Ik let echt veel meer op wat ik doe en eet en probeer ook niet te veel afspraken meer te plannen door de weeks. Helaas zijn de komende 4 weken tot de vakantie nog erg druk, dus zal ik heel goed op mezelf moeten letten. Gelukkig is mijn vriend nu al een bezorgde papa, hij houdt me wel goed in de gaten!

Moeilijk is dat als ze dat soort vragen stellen op zo'n avond. Je zou het dan wel uit willen schreeuwen! Wij hebben ook zo'n "vriendin" (ze hoort bij een goede vriend van ons...) die nou al een jaar vraagt of ik toch niet zwanger ben. Gelukkig waren we toen nog nergens mee bezig en de laatste keer dat we ze zagen was ze te chagrijnig om er naar te vragen! Ik ben benieuwd hoe ze reageert als ze er nu achter komt dat het echt zo is. Volgens mij wil zij al wel graag kinderen maar haar vriend nog niet en komt het voort uit jaloezie of zo. Ik ga nog wel zeggen dat ze moet uitkijken met dat soort opmerkingen, die kunnen heel vervelend zijn, dat weet jij maar al te goed!

Ik ben vanmiddag naar de verjaardag van mijn neefje, hij wordt 6. Kunnen we er nog even met mijn broer en schoonzus over praten (we gaan iets eerder en kunnen dan nog even wat babyspullen bij hun bekijken!). Het is wel een raar idee dat mijn neefje volgend jaar bij mij in de klas zou kunnen zitten, alhoewel hij is pienter zat. Wat ik hier eigenlijk mee zeggen wou is dat ik er wel ben dit weekend, alleen vanmiddag/vanavond even niet.

Ik ga straks maar eens aan wat rapporten beginnen, bleeeeeeh!
Tot gauw, liefs Kiki

Hoi Kiki,

Ik heb inderdaad ook veel positieve verhalen over clomid gelezen, maar wil niet al teveel hoop hebben en trouwens ik heb het medicijn nog niet eens...ik loop altijd op de zaken vooruit. Eerst moet de gyn nog even van binnen checken of er niet iets verstopt zit ofzo,,blehhh zit ik ook niet echt op te wachten toch!! Ik denk altijd al ver vooruit, maar wil proberen stapje voor stapje te gaan...eerst ma naar de gyn en dan zien we wel weer!

Mijn fam weet nu ook dat wij ´bezig` zijn voor een kindje en dit vind ik toch wel fijn,,de manier waarop had anders gekunt ha, ha, maar ja dat is gebeurd en daar kunnen we niks meer aan veranderen. Mijn moeder belde mij gister op dat er een knobbeltje in haar borst is gevonden en dat zij is doorverwezen naar het ziekenhuis,,echt schrikken dus, het hoeft natuurlijk niks te zijn, maar haar zus is aan die rotziekte overleden en het komt aan de kant van mijn moeder heel veel voor, dus ik hou mijn hart vast! Daarom vind ik het ook fijn dat ze het weet hoor, je weet nooit wat er gebeurt ja, toch!!

Is het nou echt zo dat als je dan zwanger bent, je de hele dag loopt te stralen en je je de gelukkigste mens op aarde voelt,,,of maak ik het in mijn hoofd mooier dan het in werkelijkheid is!! Ik vind het zoooo bijzonder!!

Niet te hard werken en zorg goed voor jezelf, maar dat komt helemaal goed volgens mij!!!

Fijn weekend liefs moi xxx

Hallo ladys

Na een dagje hard zwoegen op de bouw, toch maar even achter de pc. Want moet natuurlijk wel even op de hoogte blijven.
Moi, ik hoop voor je moeder en voor jou dat het niets ernstig is. Mijn vriendin had dat ook, gelukkig bleek het een kieste te zijn. Hebben ze wel weg gehaald, maar was goedaardig.

Op zich lijkt het me ook wel een stukje rustiger nu de familie het weet dat jullie bezig zijn of niet. Bij ons weten ze het niet, maar gisteren kwam ik bij mijn ouders en die vroegen of ik had gehuild. Maar snel gezegd dat ik ongi was en me niet lekker voelde. Maar had eigelijk wel willen zeggen, dat ik voor de zoveelste keer ongi was geworden.

Raar eigelijk dat mensen dat gewoon zo aan je vragen of je zwanger bent of dat het geen eens tijd wordt. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook wel eens gedaan heb. Maar nu je er zelf mee bezig bent, dan merk je pas hoe vervelend het soms kan zijn en vooral als het even duurt voordat je zwanger wordt. Let er nu veel meer op dat ik er niet zomaar dingen uit flap.

Kiki, doe je wel even rustig aan. De laatste weken zijn wel druk, maar met een stapje minder wordt het ook wel vakantie hoor. Gelukkig voel je je al weer wat beter. Veel rust nemen is inderdaad heel belangrijk. Maar je bent er al super goed mee bezig en met zo'n super papa komt alles goed.

Vanmorgen voor het eerst getempratuurd. We hebben nu ook even goed besproken hoe we het nu allemaal gaan doen. Ik heb zelfs voorgesteld om even te stoppen, aangezien we heel druk met het huis bezig zijn. Maar dat wilde jacob liever niet. Dus we gaan weer door met de volgende ronde.

Ga jacob nog even helpen met verven.

Misschien tot morgen.
Liefs Janna Nienke

Hé meiden,

Wat een vervelend bericht van je moeder! Ik ken het gevoel: het zit ook in mijn familie aan allebei de kanten meegebakken... Ik hoop dat het niks is of gewoon een opgezet kliertje of zo. Laat je het even weten als je meer weet?

Doordat een vriendin van mij een genetische afwijking heeft en daardoor maar heel weinig kans op een voldragen zwangerschap met een gezond kindje, vraag ik heel bewust nooit naar dat soort dingen. Je moet inderdaad eerst zoiets meemaken (helaas), pas dan realiseer je je dat het pijnlijk kan zijn.

Wat fijn dat Jacob (is dat nou zijn echte naam of staat het meer voor de ware Jacob?) zo achter je staat. Je hoort ook wel eens van die verhalen van totaal tactloze mannen! Misschien biedt temperaturen wel een goed beeld op je cyclus.

Ik snap wel wat je bedoelt, Moi, met alles stap voor stap willen doen, maar eigenlijk al 20 stappen vooruit zijn in je hoofd. Dat heb ik ook altijd. Ik wilde eigenlijk het pensioen van ons ongeboren kind al geregeld hebben voordat we uberhaupt de knoop doorgehakt hadden of en wanneer we kinderen wilden...

Ik doe heel rustig aan. Ik had 4 afspraken staan voor 's avonds volgende week en daar ga ik er al 1 van afzeggen. Ik let op wat ik eet en ga vanavond ook niet mee nog een biertje drinken (nou ja spa rood dan) bij vrienden. We hebben vanmiddag een leuke verjaardag gehad, lekker getutteld met de kids. Dat vinden ze nog steeds fijn ook al is mijn neefje dus nu al 6. Nog even kort met mijn broer en schoonzusje over gehad en ze waren nu nog enthousiaster dan vorige week. We hebben bij hun vandaan ook een kofferbak vol babyspullen meegekregen, heel lief! In de auto hebben we het er over gehad hoe we het nou gaan vertellen als de familie komt met wouters verjaardag. We hebben afgesproken dat we in plaats van gebak beschuit met muisjes doen, de blauwe en roze door elkaar! Kijken hoe snel we mijn moeder aan de vreugdetranen kunnen krijgen, haha!
Zo, ik ga zo mijn mandje eens even opzoeken. Tot morgen, liefs Kiki

Terug
Bovenaan