voor knorrie1973

A

Anoniem

Guest
Hoi Knorrie,

moet je horen.......bij de eerste controle had ik geen antistoffen in mijn lichaam....niks aan de hand dus.
Nu werd ik vorige maand met weeen opgenomen in het ziekenhuis en werd er toen ook bloed afgenomen en wat bleek..inneens waren er wel antistoffen gevonden.
Ik was dus helemaal in paniek toen ze me dit doorbelde want ik moest nog wat bloed laten afnemen omdat ze het verder gingen onderzoeken.

Ik heb toen een heel rustgevend gesprek met de gyn. van het AMC gehad die zei dat het geen kwaad kon want er zijn wel 2000 verschillende antistoffen...waarvan maar een heeel klein deeltje slecht is.
Ze willen wel weten of je die antistoffen hebt om...na de geboorte...als jij of je kind een bloedtransfusie nodig zou hebben ze daar dan al van op de hoogte zijn dat er antistoffen in mijn bloed zaten.
Verder is er dus niks aan de hand...maak je echt geen zorgen !!!

Geniet nou maar lekker van je zwangerschap want stress is veel erger dan die antistoffen..ok ;-)

Heel veel lieve groetjes,

Kathleen , 38+4

Hoi Kathleen!

Bedankt voor je berichtje, doet altijd goed als je weet dat anderen in ieder geval meeleven, zover als dat kan natuurlijk....
Maar ben wel blij met jouw verhaal, ben namelijk net in het ziekenhuis terug geweest om bloed opnieuw te laten prikken, dus was wel weer even spannend...
Maar daar waren ze ook erg lief en begripvol, dat ik als leek natuurlijk niets begrijp van het begrip antistof..... Kijk, het punt is gewoon dat ik zo vreselijk bang ben dat er iets met dat kleine kruimeltje fout zou gaan, dat ie niet genoeg goede stoffen binnen kan krijgen... Maar dat, zeggen ze tenminste..., is absoluut niet het geval....Dus daar moet ik me dan maar aan vasthouden....
Maar in het ziekenhuis zeiden ze inderdaad ook dat het een heleboel kán zijn, dat er zoveel verschillende soorten "extra" bloedgroepjes zijn, die bv. bij een bloedtransfusie in mijn bloed kunnen zijn gekomen, wat verder inderdaad niet schadelijk hoeft te zijn... En dat ZOU het kunnen zijn, want vorig jaar mei heb ik in Belgie, na mijn miskraam bloed toegediend gekregen, dus het zou kunnen zijn, dat daar wat andere bloeddeeltjes in zaten ofzo..... En dat mijn lichaam daarom nu antistoffen heeft opgebouwd.... Maar ja, blijft wel k.., want ik ben precies 1 dag helemaal superblij geweest, omdat het er gewoon helemaal goed uitzag, voor het eerst, dus  die blijdschap was wel weer meteen getemperd..... Maar ik doe echt mijn best, ga niet proberen er teveel aan te denken en vooral te GENIETEN......
In ieder geval bedankt voor je reactie, doet goed om er even over te kunnen kletsen!
Groetjes Yvie (knorrie)
PS... Ze hebben me ook verteld dat het in ieder geval (nu) geen kwaad kan voor het kruimeltje, dus daar ga ik dan ook maar vanuit.....

Terug
Bovenaan