Voor kreeftje!

A

Anoniem

Guest
HoiHoi
Ik heb net even het consulaat gebeld in Antwerpen.
Het kindje krijgt automatisch de Nederlandse identiteit, omdat wij beiden Nederlanders zijn. Je hoeft idd alleen maar aangifte te doen in de gemeente waar het geboren wordt en eventueel bij laten schrijven in je paspoort. Dat bijschrijven moet wel op het consulaat gebeuren. Verder hoef je idd niks te doen.
Maar het krijgt dus geen dubbele nationaliteit.
Groetjes RB

hoi RB,

Ik had je inderdaad verkeerd geinformeerd,sorry!! Ik had het er nog met mijn man over en hij zei inderdaad dat het geen dubbele nationaliteit zou worden.
Ach,ik ben in ieder geval blij dat ukkie de nederlandse nationaliteit krijgt, en verder zal het toch wel een klein Belsjke worden als het straks met andere kindjes gaat spelen,hihi

fijn paasweekend!!

liefs kreeftje1977 37wkn

Bedankt en jullie ook een fijn paasweekend!
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, waar wonen jullie in Belgie?
Wij wonen nu nog in Arendonk maar zijn aan het bouwen in Mol-Wezel.
En idd ons kindje zal ook wel en echte bels worden, aangezien het ook naar belgische onthaalouders gaat en de meeste van onze vrienden belgen zijn.
Groetjs RB

hoi RB,

Wij wonen in Zutendaal en onze kleine gaat straks naar een kinderdagverblijf in rekem. Het wonen in Belgie bevalt ons tot nu toe prima (ik woon nu 5 jaar in belgie en mijn man 12 jaar)

fijn paasweekend!!

liefs kreeftje1977 37wkn+1

Hhaha grappig, mijn man woont er ook al een jaar of 15 (met een kleine tussenpauze weer terug in nederland).
Ik woon nu 4 jaar in Belgie en bevalt idd prima!
Wil hier niet meer weg!
We hebben ook voornamelijk belgische vrienden, dat scheelt ook een hoop.
We werken wel allebei nog in NL.
Vind jij ook dat het hier allemaal beter is geregeld ivm zwangerschap en bevalling enzo?
Groetjes RB

he hallo,

Ik vind de begeleiding hier veel beter in Belgie. Zeker als ik kijk naar het aantal echos dat je hier krijgt en ook naar de testen die ze doen. In Nederland zijn ze erg onverschillig in sommige dingen vind ik. Ben ook blij dat ik in het ziekenhuis "moet" bevallen want dat had zo wie zo al mijn voorkeur. Ik blijf alleen niet 5 dagen in het ziekenhuis,tenminste als alles goed gaat. Maar ik wil na 24 uur naar huis en krijg dan kraamzorg uit nederland en ook een verloskundige voor de nacontroles.

Zo wie zo vind ik dat in belgie veel dingen beter geregeld zijn dan in nederland. Ook als je kijtk naar alle extras hier, bijvoorbeeld het kraamgeld en zo, dat is in nederland dus echt niet het geval!

wanneer ben jij eigenlijk uitgeteld? Ik 7 mei, maar ik hoop echt van ganser harte dat ukkie eerder komt want die toeter zit me nu toch echt in de weg!

liefs kreeftje 1977 37wkn+2

Rehoi
Ik blijf wel 5 dagen in het ziekenhuis en hoop ook dat ik het meeste bezoek daar krijg, vind ik wel zo handig.
Ook ben ik een nogal onzeker typje en vind de begeleiding in het ziekenhuis dus wel fijn.
Ook wordt borstvoeding heel erg gestimuleerd bij ons in het ziekenhuis en hebben ze toegezegd zoveel mogelijk te helpen.
Maar aan de andere kant zou ik ook wel weer snel naar huis willen, ben niet graag weg van huis.
Hoe kom je trouwens aan kraamhulp uit nederland? Wist niet dat dat kon. Je hebt trouwens ook recht op 7 x bezoek van een vroedvrouw uit het ziekenhuis hier in Belgie, zodra je ontslagen bent uit het ziekenhuis.
Ik kreeg geen kraampakket uit nl omdat we niet extra verzekerd zijn in NL, omdat we toch nooit in NL gebruik maken van onze ziektekostenverzekering.
Nou beetje warrig geloof ik, maar voorruit.
Oja ik ben morgen precies 35 weken en op 22 mei uitgeteld.
Groetjes RB

hoi hoi,

Mijn man en ik werken beiden in nederland en zijn dus dubbel verzekerd, zowel in Belgie als in nederland. Vandaar dat ik ook gewoon nederlandse kraamhulp vergeodt krijg (nog 1 criterium is dat je max. 15 km. van de grens af mag wonen en dat is bij ons het geval)
Ik krijg nacontroles van een nederlandse verloskundige omdat anders alles een beetje door elkaar loopt. Sommige dingen zijn in nederland toch anders geregeld dan in Belgie en om verwarring te voorkomen was dit het beste.

Ik laat zoveel mogelijk bezoek ook de eerste 24 uur in het ziekenhuis komen (hangt natuurlijk ook af van het tijdstip van de bevalling) dan heb ik dat vast gehad. Verder willen wij het bezoek echt verdeeld laten komen en vragen we de mensen eerst te bellen om een afspraak te maken. Dat is wat makkelijker en dan kunnen wij het beter sturen.

Ben eens benieuwd wanner het gaat gebeuren!

liefs kreeftje1977 37wkn+3

Terug
Bovenaan