Voor Kruimel

A

Anoniem

Guest
Hoi Kruimel, zie net dat je ook "in de lucht"bent. Ben je al gestart met IVF? Ik ben net terug uit het ziekenhuis en vandaag begonnen met Puregon prikken, volgende week terug voor een echo en dan komen we weer een stapje dichterbij de 1e IVF. Ik voel me echt prima, heb nergens last van, dus wat mij betreft: laat maar komen, ik kan het nu aan!

Groetjes, Pleun

Hé Pleun,

Jij ook hier, gezellig even kletsen.
Spannend, vandaag met de Puregon beginnen. Nu kan het  broeden gaan beginnen.

Ik moet over een kleine 6 á 10 dgn ongesteld worden, (ik hoop op een normale cyclus) en dan ga ik ook beginnen. Ik vind het echt doodeng, ik poep een klein beetje in mijn broek voor de punctie. Maar ben wel heel blij dat ik al zo snel kan beginnen en er geen lange wachtlijst is.
Wij hebben gisteren een gesprek gehad met de IVF verpleegkundige. Daar konden wij nog onze vragen enzo aan kwijt en kreeg ik het recept mee voor de medicijnen.
Het zijn de zelfde als bij de IUI maar dan ietsie meer. Ik moet 100 IE Puregon gaan spuiten, dus ben benieuwd hoe ik broed. Hoeveel IE moet jij gaan spuiten?

Jij loopt toch ook na de punctie in het Erasmus?
Moeten jullie ook VOOR de punctie beslissen of jullie 1 of 2 embryotjes terug laten plaatsen?
Vind dat zo raar, wij wilden het van de kwaliteit af laten hangen, maar dat kan dus niet. Ik lees hier overal dat de meeste dat wel doen.

Hoi, hoi, ik ben 22 nov. ongesteld geworden en toen moest ik meteen beginnen met Synarel, een neusspray om de boel van onderen plat te leggen. Vandaag moesten we voor de eerste echo en dat zag er allemaal prima uit, we mochten meekijken, maar zag niets bijzonders.

We kregen daarna meteen prikinstructies voor de Puregon pen en de eerste prik zit erin, het stelt niets voor. De verpleegkundige deed het voor en toen mocht ik voor het echie, dus ik dacht: dat doe ik even, maar toen ik een stukje vet uit mijn bil vastpakte om de prik erin te zetten, krijg ik het toch even warm, dus ik tegen de verpleegster: gatver, wat eng zeg, ik durfde niet.

Dus ik opnieuw een stukje bil gepakt en mijn man zat naast me, die vond het al helemaal niets, en jawel, ik stjopte hem er in en ik voelde er helemaal niets van, het stelt niets voor, dus morgen gaat het vanzelf.

Ik prik 100 eenheden, dat is genoeg, aldus de gynaecoloog.

Wij zijn onder behandeling in het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam, de functie vindt ook daar plaats, maar de zaadopwekking, de bevruchting en de terugplaatsing vindt plaats in het Erasmus.

Volgende week dinsdag moeten we terug voor een echo en dan gaan we meteen even naar het  Erasmus om ons te laten schrijven, dan is dat vast geregeld. 't Is wel even heftig, omdat wij anderhalf uur moeten rijden naar het ziekenhuis, maar goed, je moet er wat voor over hebben en ze zijn allemaal erg aardig vinden wij.

Groetjes, Pleun

Wij hebben ook de zaadopwerking, bevruchting en de TP in het EMC. De rest gelukkig in ons eigen zh, dat is veel vertrouwder.

Ik moet eerst beginnen met 2 wkn Decapeptyl, dat legt ook je eigen hormoonhuishouding stil. Ik hebt dat ook gebruikt bij de IUI's dus daarom moet ik dat nu ook gaan gebruiken denk ik.  Mijn lichaam  reageerde daar toen ook goed op. Maar neusspray lijkt mij veel fijner. Al dat geprik, moet als ik met Puregon ga beginnen 2 spuiten zetten. Ik prik mezelf helemaal lek, ik voel me soms net een speldenkussen.

Ik ben er wel helemaal aan toe om te beginnen, ondanks dat het zo zwaar wordt.
Wat ik wel fijn vind is dat er zoveel meiden hier rond de zelfde tijd met IVF bezig zijn, kunnen we elkaar een beetje moed toe spreken. En wie weet, worden we allemaal tegelijk zwanger, zou leuk zijn hé.

Ik vind een tweeling helemaal niet erg, na al die tijd zijn ze erg welkom. Maar in bet zh wijzen ze je meteen op de risico's. De risico dat ze zich allbei delen (dus 3 of 4-ling) en van een meerlingen zwangerschap.
Wat een dilemma.

Aha, Synarel is eigenlijk hetzelfde als Decaceptyl, maar van een ander merk volgens mij. Maar mijn gyn zei dat ik al moet prikken voor Puregon, dus om het vele prikken een beetje tegen te gaan gebruiken ze in het SFG meestal Puregon, tenzij je niet tegen een neusspray kunt.

Ik moet ook zeggen dat ik het ook wel fijn vindt dat er zo veel meiden momenteel in hetzelfde schuitje zitten, dan kan je je een beetje optrekken aan elkaar. En voor vragen weet je altijd wel iemand te vinden, toch? In onze kennissen/vrienden/familiekring zijn we de enigen in dit traject, dus dan is het toch fijn dat er dit forum is.

Groetjes, Pleun

Weet niet of je er nog ben, maar ik ga ff eten en PROBEREN iets in het huishouden te doen. Heb er helemaal geen zin in, maar moet wel even gebeuren.

Mijn 2 lieve caviaatjes  roepen ook alweer om aandacht, ze willen eruit en een schoon hok, dus dat ga ik maar eerst doen.

Ik lees  je later wel weer. hoop ik.
Veel succes met je eitjes, doe je best met "broeden"

Mijn pauze zit erop, dus ik ga weer aan de slag, zit op mijn werk nl.! Ik ga lekker broeden. Hoe kom je trouwens aan die leuke plaatsjes erbij, dat moet je me nog eens doorgeven!

Gr. Pleun

Hoi Hoi,

Voor de uitleg van plaatjes plakken zie het stukje van Linnepinnie. Ik heb hem weer even naar boven gehaald voor je.

Veel plezier met het zoeken en plakken van leuke plaatjes.

Terug
Bovenaan