voor ladybird0666

Hallo
ik heb net je berichtje gelezen en heb gezien dat je epilepsie hebt, nou ik heb dat ook.
ik ben nu 28 weken zwanger en alles gaat prima, ik weet dat ik vooral in het begin erg ongerust was doordat ik medicijnen ben moeten blijven gebruiken. was dan ook op zoek naar iemand die ervaring had met zwanger zijn en epilepsie. mocht je bragen hebben of gewoon even willen praten met iemand die in ongeveer dezelfde situatie zat dan kun je alles aan me vragen wat je maar wil.
tenslotte brengt het toch wat extra onzekerheid met zich mee, tenminste bij mij wel.

groetjes nancy
 
Hoi nancy,

wat toevallig dat jij ook epileptie hebt... Welke medicijnen slik jij? ik heb lamictal... krijg jij ook meer echo's dan gebruikelijk? en weet jij hoe het zit met borstvoeding?

Veel liefs Marha
 
hallo ladybird,

ik gebruik 2 maal daags 125 mg lamictal en indien nodig max. 30 mg frisium dit is tijdens de zwangerschap misschien 4 keer voorgekomen.
wat betreft de borstvoeding zijn er verschillende adviezen gegeven, de gyn. rade het min of meer af en de neuroloog rade het enorm aan aangezien de baby tijdens de zwangerschap ook een gedeelte binnen krijgt zou het niet goed zijjn om direct te stoppen en bovendien wegen de voordelen meer dan de nadelen ( die zijn alleen dat de baby wat langer de medicijnen krijgt) maar dit zal ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid lamictal die je slikt.
ik gebruik nog steeds foliumzuur en wel 1.0 mg
ook heb ik een vruchtwaterpunctie laten doen met 16 weken om te weten te komen of alles in orde was met het kindje en heb ik een uitgebreide screeningsecho gehad met 20 weken.

mocht je nog vragen hebben hoor ik het.

groetjes nancy
 
Terug
Bovenaan