Voor Libby

Oh voor jullie schiet het ook op.
Spannend hoor.
Weet jij of ze alleen eerst kijken of ze daadwerkelijk een helmpje moet?
Of meten het helmpje al gelijk aan als ze besloten hebben dat ze er een moet?

Sterkte de 20ste.
Laat je wat weten?

Liefs wen

Hoi Wen,

Ja spannend he... Ik weet eigenlijk niet of er meteen een helm aangemeten wordt. Ik weet wel dat je niet meteen met helm naar huis gaat, want die dingen moeten aangemeten en op maat gemaakt worden. Volgens mij starten ze er ook rond de zes maanden mee en Imke is nu viereneenhalve maand. Ik zie er in ieder geval niet echt tegenop, omdat ik overal hoor dat die kleintjes er zelf niet zo'n last van hebben. En dat ik het er dan zelf niet zo leuk uit vind zien, of dat zo;n helmpje in de weg zit bij knuffelen, dat schuif ik dan maar naar de achtergrond, want het belangrijkste vind ik dat ze een mooi rond bolletje krijgt.

Ik hou je op de hoogte als we dinsdag zijn geweest. Sterkte ermee!

Liefs Linda

Hai,

Ik heb vrijdagmiddag toch maar even gebeld met het ziekenhuis.
Want als ze alleen gaan kijken hoeft mijn man geen vrij te nemen.
Maar als de arts vind dat Roel een helmpje nodig heeft
wordt het gelijk opgemeten.
Dus nu gaat mijn man (gelukkig) wel mee.
We moeten er om 9 uur al zijn.
Woensdagmiddag a.s. naar de KNO arts voor het tongriempje.

Ik lees je wel.

Denk aan jullie.

Liefs wen

He Wen, wat goed van je dat je even geinformeerd hebt. En prettig voor mij, want nu weet ik ook een beetje wat ik kan verwachten. Mijn man gaat gelukkig ook mee. Normaal gesproken ga ik alleen met Imke naar het ziekenhuis, maar Tilburg is nogal een eindje rijden, dus ik ben blij dat hij er een vrije dag voor neemt. Begint nu toch wel spannend te worden, maar als ik haar bolletje zo bekijk, dan hoop ik dat ze goed nieuws hebben en ze iets voor haar kunnen doen.

Ik houd je op de hoogte en ben ook erg benieuwd naar jullie ontwikkelingen. Zo te lezen worden jullie in ieder geval ook aan alle kanten goed bezig gehouden.

Zet m op! Liefs Linda

Neem maar effe een goed boek mee hoor, want het duurt best een tijd dat aanmeten.
Ze hebben in Tilburg gelukkig wel koffie en thee staan! (gratis voor de gierigaards onder ons..)
groeten ELke

Nou, we zijn weer thuis. En de helm is al aangemeten! In principe is een afplatting aan de achterzijde van het hoofd beter te behandelen dan aan de zijkant, zoals bij Imke, maar mede omdat we er zo vroeg bij zijn heeft de arts goede hoop dat de scheefgroei grotendeels te corrigeren is.
Bij de arts waren we zo klaar. Even een gesprekje, kijken naar het bolletje en een meetlint er langs en toen konden we meteen door naar de instrumentenmaker. Ook hier waren we snel aan de beurt. Er is een gipsen mal van Imke's bolletje gemaakt en hiervan wordt nu een helm gemaakt. Deze kunnen we dan 10 april ophalen. Ze zal de helm 4 tot 6 maanden moeten dragen, maar gelukkig maar 18 tot 22 uur per dag, dus hij mag af en toe een paar uurtjes af.
De helmpjes die ze hadden staan waren trouwens allerminst mooi. We hebben dus een witte gekozen en gaan die gewoon zelf een kleurtje geven. En nu maar afwachten tot 10 april en zien wat mijn kleine meid er zelf van vindt. Ze heeft het vandaag in ieder geval geweldig gedaan. Volgend mij vond ze het wel lekker, dat gefrummel aan haar hoofd...

Heel veel succes morgen en vrijdag en ik hoor wel hoe het bij jullie gegaan is.

Liefs Linda

Fijn dat het allemaal zo snel gelopen is voor jullie zeg.
Roel heeft aan de linkerzijde een afplatting ben ook erg benieuwd wat de arts gaat zeggen.

Jullie horen het vrijdag.

Liefs wen

Hay

Roel heeft het ook goed doorstaan hoor.
Vrijdag 13 april krijgt hij zijn helmpje.
Met het opmeten zie je eigelijk pas goed dat hij een afgeplat hoofdje heeft.
De arts zei wel dat   het linkeroortje dat staat iets naar voren dat dat niet helemaal goed zal komen.
Maar dat valt bijna niet op. Alleen omdat wij het weten en er op gaan letten.
De kleuren zijn zeker je van dat.
Maar er lag een helmpje met de kleuren donker blauw licht blauw en wit.
Die hebben we gekozen.
Voor ons zat een knulletje met ook een helmpje en die had er absoluut geen last van en wil hem alleen maar op. Hij vind het zelfs niks als hij hem niet op heeft.

We zien wel.

Liefs wen

Terug
Bovenaan