Nou, we zijn weer thuis. En de helm is al aangemeten! In principe is een afplatting aan de achterzijde van het hoofd beter te behandelen dan aan de zijkant, zoals bij Imke, maar mede omdat we er zo vroeg bij zijn heeft de arts goede hoop dat de scheefgroei grotendeels te corrigeren is.
Bij de arts waren we zo klaar. Even een gesprekje, kijken naar het bolletje en een meetlint er langs en toen konden we meteen door naar de instrumentenmaker. Ook hier waren we snel aan de beurt. Er is een gipsen mal van Imke's bolletje gemaakt en hiervan wordt nu een helm gemaakt. Deze kunnen we dan 10 april ophalen. Ze zal de helm 4 tot 6 maanden moeten dragen, maar gelukkig maar 18 tot 22 uur per dag, dus hij mag af en toe een paar uurtjes af.
De helmpjes die ze hadden staan waren trouwens allerminst mooi. We hebben dus een witte gekozen en gaan die gewoon zelf een kleurtje geven. En nu maar afwachten tot 10 april en zien wat mijn kleine meid er zelf van vindt. Ze heeft het vandaag in ieder geval geweldig gedaan. Volgend mij vond ze het wel lekker, dat gefrummel aan haar hoofd...
Heel veel succes morgen en vrijdag en ik hoor wel hoe het bij jullie gegaan is.
Liefs Linda