VOOR LILIAN 30

A

Anoniem

Guest

Lieve Lilian,

allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie 2 mannetjes, ik weet precies hoe je je voelt, je wereld die zo vertrouwd was en die zo in het teken stond van deze kindjes is inelkaar gestort.
Ik hoop dat je samen met je partner, familie en vrienden dit verlies kan dragen, het een plekje kan geven en de kracht vind om door te gaan.

Ik heb het gehele gedicht hier neergezet en zoveel mogelijk aangepast...

Wat we zouden willen

we zouden willen dat  Storm* en Daan*  niet overleden zijn, wij zouden willen dat we hun terug hadden.
We zouden willen dat je niet bang zou zijn  hun namen Storm* en Daan* uit te spreken.
Storm* en Daan*  zijn belangrijk voor ons.
Het is belangrijk voor ons om te horen dat  hun ook voor jou belangrijk zijn.
Wij zouden willen dat Storm* en Daan* ook op jullie verjaardagskalender bij geschreven zijn.
Als wij huilen en emotioneel worden als je over  Storm* en Daan*  spreekt,
dan zouden we willen dat je weet dat het niet is omdat jij ons pijn hebt gedaan.
Het overlijden en moeten missen van Storm* en Daan* is de oorzaak van onze tranen.
jij hebt over Storm* en Daan* gesproken en daardoor de kans gegeven ons verdriet te delen. Dank je!
Het is niet besmettelijk om ouders van een overleden kindje te zijn,
dus zouden we willen dat je ons niet uit de weg gaat, we hebben je nu meer nodig dan ooit.
We hebben best wel eens afleiding nodig en willen heel graag horen hoe het met jou is.
We weten dat je veel aan ons denkt; wij weten dat het overlijden van  Storm* en Daan*  je verdriet doet.
We zouden willen dat ons laat weten door te bellen, een kaart of een brief te sturen, een arm om onze schouder slaan.
We zouden willen dat je niet verwacht dat ons verdriet na 6 maanden, 1 of 5 jaar over is.
Weet je niet hoe je met ons om moet gaan, zeg dat dan gewoon, dan kunnen we erover praten.
Wij zouden willen dat je niet van ons verwacht "er niet aan te denken" of om "gelukkig te zijn".
Het zal nog lang duren voordat zoiets kan, dus hou jezelf niet voor de gek.
Als we zeggen "het gaat goed" dan zouden we willen dat je begrijpt, dat we ons niet altijd daadwerkelijk goed voelen.
We zouden willen dat je begrijpt dat verdriet mensen verandert. Toen Storm* en Daan* overleden, stierf er een deel van ons met hun.
Wij zijn niet meer dezelfde  mensen die we waren voor Storm* en Daan* stierven en we zullen nooit meer dezelfde worden.
Wij zouden heel graag willen dat je ons begrijpt.
Dat je je zou kunnen indenken hoe het voelt; ons verdriet, en ons verlies, onze stilte en onze tranen, onze leegte en onze pijn.

Maar we hopen dagelijks, dat je het nooit zal begrijpen....

Ik Hoop dat je wat aan het gedicht hebt,
Veel Liefs Randy en een vlinderkusje van Ninthe*

lieve randy

wat een ontzettend mooi gedicht.............................!
heel erg bedankt dat ik t zo [met storm en daan] mag gebruiken...
dit is precies wat ik bedoel en wat ik wil zeggen,,dat zal jij dus ook wel gehad hebben en nog ........
jullie begrijpten precies wat wij voelen en wij   begrijpen precies wat jullie voelen... wat echt raar is   want je denkt bijna det je de enige bent die dit meemaakt.....
maar t gaat redelijk goed met ons   ...we kunnen er goed samen over praten en voor ons gevoel zijn onze storm en daan toch bij ons   ......
het kamertje was al helemaal klaar en dat is nu nog steeds hun kamertje   daar praat ik ook gewoon tegen ze ...op een of andere manier zijn ze dr toch!!!!
echt heel erg bedankt voor t gedicht ......
ik vind dat we door moeten met ons leven maar ons toekomstbeeld is aan flarden   en toch zijn wij papa en mama geworden van onze jongens..en dat zullen wij altijd zijn!!!
zo is dat bij jullie ook neem ik aan......
maar we gaan door   en ik hoop ook snel weer zwanger te zijn een broertej of zusje voor stormen daantje daar zouden we heeeel blij mee zijn......ik zit nu in de 3e ronde en t duurt me natuurlijk allemaal veel te lang....
ik weet niet of jij dat ook had maar ik was al 24 weken en toen werd ik gewoon teruggegooid naar t begin......net alsof er niks gebeurt was....{?}heel raar maar storm en daan zullen voor altijd onze eerste 2 kindjes zijn wat er ook gebeurt!!..en ze zullen er voor altijd bijhoren en in ons hart zijn.......
jullie ook heel veel sterkte met jullie verlies   ....t blijft ,net zoals t in je gedichtr staat ...t gaat niet over na een half jaar........maar dat willen we ook niet want als we t vergeten dan is t net alsof t niet gebeurt is...   en wij hebben   2 kinderen ze kunnen alleen niet bij ons zijn en zo is t ook bij jullie   denk ik...
wel een hele mooie naam ninthe......
nou heel erg bedankt..t gedicht brengt tranen in mijn ogen..maar dat is niet erg   dat zijn tranen van liefde voor mijn kinderen...................

veel liefs lilian

Lieve Lilian,

Ik ben blij dat je het gedicht mooi vindt en waardeert.
Het is idd hoe iemand zich voelt die een kindje of zoals bij jullie meerdere kindjes is verloren.
Ik zelf heb veel steun gehad aan de website die ik voor Ninthe heb gemaakt.
www.sitevanninthe.vlindersite.nl

Voor mij duurde ook echt elke maand te lang, ik ben op 18 november bevallen van ninthe, de bevalling duurde ruim 46 uur.
Daarna wil je zo snel mogelijk verder, dus je hoopt dat je snel weer je menstruatie etc terug hebt.
Die kwam bij alleen maar niet, op 30 december ben ik halsoverkop van de huisartsenpost naar de gynaecoloog gebracht, ik bleek nog placentaresten te hebben en daardoor had ik nog steeds last van vloeiingen en stolsels.
Ik heb hiervoor medicijnen gekregen die mijn baarmoeder deden samentrekken in de hoop dat de resten hiermee weggingen.
Helaas dit gebeurde niet, op 30 januari ben ik hiervoor gecurreteerd, dan heb je daar weer behoorlijke bloedingen van en eindelijk werd ik begin maart voor het eerst ongesteld.
Zo dat werkte in iedergeval weer allemaal.
De maand erop was ik zwanger, ik was niet gerust was heel erg bang voor een miskraam.
En dat gebeurde helaas ook bij een zwangerschap van 6 weken.

Ik was weer terug bij af, had hevige bloedingen en moest op een na-controle wachten, gelukkig was die goed, mijn lichaam had alles snel opgelost ik hoefde niet nog een keer gecurreteerd te worden.

Maar ik moest weer wachten op een menstruatie, die kwam 6 weken daarna, toen was het feest, mijn regelmatige cyclus van 28 dagen was weg, de ene keer werd ik te vroeg en daarna weer te laat, heb wel 5 testen gedaan maar helaas allen zonder resultaat.

In augustus was ik 2 weken overtijd, ik heb een bloedafname gehad in het ziekenhuis maar die was negatief, op de dag van die uitslag verloor ik bij het afvegen ook oud-bloed een beetje slijm achtig tot soms wel zwart.
Ik moest dit maar rekenen als mijn menstruatie en verder tellen gewoon 28 dgn.
In september werd ik niet ongesteld, heb een week gewacht en weer een test gedaan, en harstikke positief binnen 1 sec....
We gingen 2 en halve week op vakantie, dus ik had een afspraak gemaakt voor een echo na de vakantie.
Daarop bleek dat ik langer zwanger was dan we dachten, dat oude bloed was waarschijnlijk mijn innesteling.

Ik ben nu natuurlijk heel erg blij, toch overheerst de angst af en toe, wij gaan voor de 3x is scheepsrecht en hebben vertrouwen dat dit kindje gezond is.
Toch blijft het heel spannend tot de uitgebreide echo die wij nog voor de kerst hopen te krijgen.
Ik geniet dus wel, maar met een zwart randje.

Het vervelende van dit alles is het wachten....daar wordt je heel erg moedeloos van.

Mag ik vragen waar Storm en Daan aan overleden zijn?
En hebben jullie nog onderzoeken gehad?

Liefs Randy

hoi randy

Bij storm en daan was er helemaal niks mis!!! dat is misschien wel heel goed maar ook wel heel erg k*t!!!
Ik moest de laatste dag gaan werken   ,een halve dag,,, en ik werd een uur erder wakker met wat buikpijn   en last van rug...maar ik dacht dat ik verkeerd had gelegen?....maar binnen 10 min.was ik al huilerig want de buikpijn werd meer en t gevoel dat t niet klopte was heel sterk .....
dus om 6 uur was ik wakker en om 7 uur was ik in t ziekenhuis!!! ik stond voor de lift in t ziekenhuis en toen voelde ik zn druk .net of ik daar voor de lift ging bevallen!!! maar snel naar boven....ik lag op de verloskamer op een bed en binnen 10 min. brak mijn water van de eerste [Storm]entoen kwam de dokter en die zie: dat ze niks konden doen dan afwachten...t was te vroeg om wat dan ook te doen....soms blijft er een zitten en soms stoppen de weeen maar meestal gaat t verder en worden ze geboren.......
nou iedereen was super daar in t zkhs   en lief en meelevend   want dit hadden hun ook bijna nooit....voor hun ook heel heftig...
nou de weeen bleven   komen om 4 5 min.. en toen vroegen ze of ik nog een echo wilde ...ik vroeg waarom ....en zeidde ze om te kijken of ze nog leven of niet!! nee ik wilde dat niet want voor mijn gevoel waren ze nog levend .....maar storm was net voor dat ie geboren werd overleden... maar dat gevoel klopt niet ..op een ofandere manier zijn ze allebij t zelfde....dood kan bijna niet in je hoofd   als ze net geboren zijn.......
om 10;57 is storm geboren en om 11:07 daantje..... en daan heeft nog 5 min., geleefd maar de longetjes zijn te onvolgroeid om de zuurstof rond te pompen...dus hij bewoog wel als een net geboren baby maar hij huilde niet........
ze zagen er ook uit als kant en klare baby's alleen iets dunner en kleiner maar helemaal klaar aan de buitenkant,..... alleen de longen en de hersentje sid moeten nog verder uitgroeien, die waren nog niet helemaal klaar...................
nou...dan lig je daar met je kinderen en mijn man.......zooo raar je wil ze in je opnemen ,vasthouden en alle gevoelens die een "normale '' moeder heeft heb jij[ik] dan ook alleen mijn kindjes waren dood......zooooooooooo kuttttttt!!!!!!!!!!!!!!
we hebben foto s gemaakt en ze mochten de hel tijd bij ons zijn..ik moets nog 1 dag langer blijven want ik had 1.5 ltr bloed verloren...en uiteindelijk wilde de nageboorte niet echt vanzelf komen dus hebben ze me eerst op mijn buik gedrukt en daarna moest ik nog gecurreteerd worden onder een ruggeprik........
nou en dan begint je leven {!} weer maar alles is anders!!!!! en iedereen vind t erg en huilt maar wij moeten t samen doen......met zn tweeen.............
en voor mijn papa en mama vind ik t ook zo erg ..die kwamen binnen en die hebben storm ne daantje natuurlijk ook gezien en mijn zusje   en haar man ook.....
maar t verdriet wat mijn ouders hebben is voor mij ook zoooo erg...je kan er niks aa doen...voor hun t zelfde natuurlijk..............
nou en op zig gaat t rdelijk goed met me nu...ik kan er goed over praten maar t blijft zo zeer doen ...ik mis ze zo....ik zou nu gewoon op bed moetn liggen met mijn 2 kindjes bij me....en dat doet zoo pijn......[je begrijpt t .............]
en nu zou ik zograag weer zwanger zijn ...maar   ik ga nu naar ronde 4   en nog niks.....mijn cyclus is helemaal van t padje denk ik 28-37-25-en nu vandaag weer ongie naar 22 dagen !!! kut
22 dagen   en maar 10 dagen naar mijn ei!! ik heb namelijk ovulatietesten en ik heb 10 dagen geleden mijn ei gehad.......
ik wil gewoon? weer zwanger zijn ik wil ook een kindje waar we voor kunnen zorgen     ik heb er 2 die voor altijd bij ons zijn en in ons hart maar ik wil ook een kindje om voor te zorgen..... en eigenlijk duurt t me veel te lang......
iedereen met zn mooie verhaaltjes...."ooh je bent zo vruchtbaar als je net bevallen bent" jaja nou mooi niet ....................ik wil zooo graag ik weet t.....
maar t is ook zo moeilijk...als je andere ziet die worden maar zwanger om me heen...en ik kan dat best goed hebben maar soms echt even niet...
en we zijn ook jaloers niet jaloers op een hatelijke manier maar wel jaloers van waarom hun well en wij niet.........
ik kan er niks aan doen...................maar ja we moeten verder ,, en storm en daantje zijn in ons hart en op een af andere manier ook bij ons..............
en we moeten t leven maar nemen zoals t is ...op een of andere manier zal t wel ergend een reden hebben   waarom wij dit hebben moeten meemaken.............
maar er was niks mis   met mij of de kinderen   ...puur "pech" dat is een verkeerd woord voor zoiets maar t is t wel...ze zeggen dat je beter de 2e x een tweeling kan krijgen ...dan weet je lichaam hoe t moet .....? maarja ik kreeg zomaar een tweeling en je hebt geen keuze....
Ik ben wel heel blij want de goede tijden van mijn zwangerschap die waren ook heel mooi en die pakken ze me nooit meer af...wat waren we blij....................

nou ja dit is dus mijn verhaal.................
wel heel fijn dat iemand me zo goed begrijpt   ,op de forumjunkies zit ook een meisje die ook zoiets heeft mmegemaakt[kitty] en t is gewoon fijn dat "zulke"mensen je echt begrijpen...de rest probeert t ook hoor en super lief maar gelukkig begrijpen ze t niet echt ...net als in je gedicht!!!! want t doet z.n pijn soms............

heel veel liefs lilian...

hoi randy

Bij storm en daan was er helemaal niks mis!!! dat is misschien wel heel goed maar ook wel heel erg k*t!!!
Ik moest de laatste dag gaan werken   ,een halve dag,,, en ik werd een uur erder wakker met wat buikpijn   en last van rug...maar ik dacht dat ik verkeerd had gelegen?....maar binnen 10 min.was ik al huilerig want de buikpijn werd meer en t gevoel dat t niet klopte was heel sterk .....
dus om 6 uur was ik wakker en om 7 uur was ik in t ziekenhuis!!! ik stond voor de lift in t ziekenhuis en toen voelde ik zn druk .net of ik daar voor de lift ging bevallen!!! maar snel naar boven....ik lag op de verloskamer op een bed en binnen 10 min. brak mijn water van de eerste [Storm]entoen kwam de dokter en die zie: dat ze niks konden doen dan afwachten...t was te vroeg om wat dan ook te doen....soms blijft er een zitten en soms stoppen de weeen maar meestal gaat t verder en worden ze geboren.......
nou iedereen was super daar in t zkhs   en lief en meelevend   want dit hadden hun ook bijna nooit....voor hun ook heel heftig...
nou de weeen bleven   komen om 4 5 min.. en toen vroegen ze of ik nog een echo wilde ...ik vroeg waarom ....en zeidde ze om te kijken of ze nog leven of niet!! nee ik wilde dat niet want voor mijn gevoel waren ze nog levend .....maar storm was net voor dat ie geboren werd overleden... maar dat gevoel klopt niet ..op een ofandere manier zijn ze allebij t zelfde....dood kan bijna niet in je hoofd   als ze net geboren zijn.......
om 10;57 is storm geboren en om 11:07 daantje..... en daan heeft nog 5 min., geleefd maar de longetjes zijn te onvolgroeid om de zuurstof rond te pompen...dus hij bewoog wel als een net geboren baby maar hij huilde niet........
ze zagen er ook uit als kant en klare baby's alleen iets dunner en kleiner maar helemaal klaar aan de buitenkant,..... alleen de longen en de hersentje sid moeten nog verder uitgroeien, die waren nog niet helemaal klaar...................
nou...dan lig je daar met je kinderen en mijn man.......zooo raar je wil ze in je opnemen ,vasthouden en alle gevoelens die een "normale '' moeder heeft heb jij[ik] dan ook alleen mijn kindjes waren dood......zooooooooooo kuttttttt!!!!!!!!!!!!!!
we hebben foto s gemaakt en ze mochten de hel tijd bij ons zijn..ik moets nog 1 dag langer blijven want ik had 1.5 ltr bloed verloren...en uiteindelijk wilde de nageboorte niet echt vanzelf komen dus hebben ze me eerst op mijn buik gedrukt en daarna moest ik nog gecurreteerd worden onder een ruggeprik........
nou en dan begint je leven {!} weer maar alles is anders!!!!! en iedereen vind t erg en huilt maar wij moeten t samen doen......met zn tweeen.............
en voor mijn papa en mama vind ik t ook zo erg ..die kwamen binnen en die hebben storm ne daantje natuurlijk ook gezien en mijn zusje   en haar man ook.....
maar t verdriet wat mijn ouders hebben is voor mij ook zoooo erg...je kan er niks aa doen...voor hun t zelfde natuurlijk..............
nou en op zig gaat t rdelijk goed met me nu...ik kan er goed over praten maar t blijft zo zeer doen ...ik mis ze zo....ik zou nu gewoon op bed moetn liggen met mijn 2 kindjes bij me....en dat doet zoo pijn......[je begrijpt t .............]
en nu zou ik zograag weer zwanger zijn ...maar   ik ga nu naar ronde 4   en nog niks.....mijn cyclus is helemaal van t padje denk ik 28-37-25-en nu vandaag weer ongie naar 22 dagen !!! kut
22 dagen   en maar 10 dagen naar mijn ei!! ik heb namelijk ovulatietesten en ik heb 10 dagen geleden mijn ei gehad.......
ik wil gewoon? weer zwanger zijn ik wil ook een kindje waar we voor kunnen zorgen     ik heb er 2 die voor altijd bij ons zijn en in ons hart maar ik wil ook een kindje om voor te zorgen..... en eigenlijk duurt t me veel te lang......
iedereen met zn mooie verhaaltjes...."ooh je bent zo vruchtbaar als je net bevallen bent" jaja nou mooi niet ....................ik wil zooo graag ik weet t.....
maar t is ook zo moeilijk...als je andere ziet die worden maar zwanger om me heen...en ik kan dat best goed hebben maar soms echt even niet...
en we zijn ook jaloers niet jaloers op een hatelijke manier maar wel jaloers van waarom hun well en wij niet.........
ik kan er niks aan doen...................maar ja we moeten verder ,, en storm en daantje zijn in ons hart en op een af andere manier ook bij ons..............
en we moeten t leven maar nemen zoals t is ...op een of andere manier zal t wel ergend een reden hebben   waarom wij dit hebben moeten meemaken.............
maar er was niks mis   met mij of de kinderen   ...puur "pech" dat is een verkeerd woord voor zoiets maar t is t wel...ze zeggen dat je beter de 2e x een tweeling kan krijgen ...dan weet je lichaam hoe t moet .....? maarja ik kreeg zomaar een tweeling en je hebt geen keuze....
Ik ben wel heel blij want de goede tijden van mijn zwangerschap die waren ook heel mooi en die pakken ze me nooit meer af...wat waren we blij....................

nou ja dit is dus mijn verhaal.................
wel heel fijn dat iemand me zo goed begrijpt   ,op de forumjunkies zit ook een meisje die ook zoiets heeft mmegemaakt[kitty] en t is gewoon fijn dat "zulke"mensen je echt begrijpen...de rest probeert t ook hoor en super lief maar gelukkig begrijpen ze t niet echt ...net als in je gedicht!!!! want t doet z.n pijn soms............

heel veel liefs lilian...

hoi randy ..
wat een mooie site van ninthe!!!
ik heb er huilend naar zitten kijken want alles wat jij zegt is wat ik voel.........
zo precies t zelfde!!!
wij hebben ook een tattoo laten zetten van storm en daan....
ik heb m op mijn   rug tussen mijn schouder bladen   ...een hart met daarin storm en daan en de geboorte datum,.....voor altijd bij me.....
en rene heeft   op z'n arm [dit wilde hij al toen ik nog gewoon zwanger was] 2 harten koningen   van het kaartspel..... voor ieder een tje.... met namen erbij...
ik zou graag willen weten waar je die site kan maken ....ik vind zoiets ook wel heel mooi voor storm en daan.......als je dat niet erg zou vinden..........?
liefs lilian

Lieve Lilian,

Ik begrijp je zo ontzettend goed, het is heel moeilijk, en tuurlijk pak je je leven op en Storm en Daan blijven voor altijd in jullie hart en zullen altijd jullie eerste zoontjes zijn, ze zijn alleen niet bij ons...

wat ik altijd schrijf naar andere mensen die een engeltje verliezen is...

Soms valt er een klein engeltje op aarde
zo schitterend, zo zuiver en zo klein
Soms valt er een klein engeltje op aarde
Wat prachtig en fijn dat dit engeltje even bij ons kon zijn.

De site die ik heb gemaakt is heel makkelijk te maken, je gaat naar www.vlindersite.nl en daar staat uitgelegd hoe je dat verder moet maken, het duurt maar 5 minuten voordat je de site hebt, en daarna kan je hem maken zoals je zelf hebben wil.
Tuurlijk is dat niet erg als je er ook 1 zou maken, ik ben er ook via via achtergekomen, je zal schrikken hoeveel vlindersites er zijn...en hoeveel mensen dit meemaken.

Liefs Randy

Terug
Bovenaan