A
Anoniem
Guest
Lieve Lilian,
allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie 2 mannetjes, ik weet precies hoe je je voelt, je wereld die zo vertrouwd was en die zo in het teken stond van deze kindjes is inelkaar gestort.
Ik hoop dat je samen met je partner, familie en vrienden dit verlies kan dragen, het een plekje kan geven en de kracht vind om door te gaan.
Ik heb het gehele gedicht hier neergezet en zoveel mogelijk aangepast...
Wat we zouden willen
we zouden willen dat Storm* en Daan* niet overleden zijn, wij zouden willen dat we hun terug hadden.
We zouden willen dat je niet bang zou zijn hun namen Storm* en Daan* uit te spreken.
Storm* en Daan* zijn belangrijk voor ons.
Het is belangrijk voor ons om te horen dat hun ook voor jou belangrijk zijn.
Wij zouden willen dat Storm* en Daan* ook op jullie verjaardagskalender bij geschreven zijn.
Als wij huilen en emotioneel worden als je over Storm* en Daan* spreekt,
dan zouden we willen dat je weet dat het niet is omdat jij ons pijn hebt gedaan.
Het overlijden en moeten missen van Storm* en Daan* is de oorzaak van onze tranen.
jij hebt over Storm* en Daan* gesproken en daardoor de kans gegeven ons verdriet te delen. Dank je!
Het is niet besmettelijk om ouders van een overleden kindje te zijn,
dus zouden we willen dat je ons niet uit de weg gaat, we hebben je nu meer nodig dan ooit.
We hebben best wel eens afleiding nodig en willen heel graag horen hoe het met jou is.
We weten dat je veel aan ons denkt; wij weten dat het overlijden van Storm* en Daan* je verdriet doet.
We zouden willen dat ons laat weten door te bellen, een kaart of een brief te sturen, een arm om onze schouder slaan.
We zouden willen dat je niet verwacht dat ons verdriet na 6 maanden, 1 of 5 jaar over is.
Weet je niet hoe je met ons om moet gaan, zeg dat dan gewoon, dan kunnen we erover praten.
Wij zouden willen dat je niet van ons verwacht "er niet aan te denken" of om "gelukkig te zijn".
Het zal nog lang duren voordat zoiets kan, dus hou jezelf niet voor de gek.
Als we zeggen "het gaat goed" dan zouden we willen dat je begrijpt, dat we ons niet altijd daadwerkelijk goed voelen.
We zouden willen dat je begrijpt dat verdriet mensen verandert. Toen Storm* en Daan* overleden, stierf er een deel van ons met hun.
Wij zijn niet meer dezelfde mensen die we waren voor Storm* en Daan* stierven en we zullen nooit meer dezelfde worden.
Wij zouden heel graag willen dat je ons begrijpt.
Dat je je zou kunnen indenken hoe het voelt; ons verdriet, en ons verlies, onze stilte en onze tranen, onze leegte en onze pijn.
Maar we hopen dagelijks, dat je het nooit zal begrijpen....
Ik Hoop dat je wat aan het gedicht hebt,
Veel Liefs Randy en een vlinderkusje van Ninthe*