voor Linny25

A

Anoniem

Guest

Hoi Hoi

Met mij gaat ook alles goed hoor! Mijn NOD is 5 januari en als het goed is heb ik morgen of vrijdag mijn eisprong. Mijn man is dan gelukkig ook in het land (ook een beetje moeilijk 'klussen' als hij in het buitenland is) Dus wat dat betreft zit het deze maand wel mee. En dan komen weer de afwacht-weken... gelukkig is het dan kerst / oud en nieuw, dan gaat de tijd misschien wat sneller.

Jullie hebben al wat dingen duidelijk gekregen las ik. Gelukkig is bij je man alles in orde. Ik ben niet zo heel erg thuis in de medische wereld, maar IUI betekent toch dat ze het zaad bij je inbrengen? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen? Ik wist niet dat als je Clomid kreeg je ook IUI kreeg.

Heb je een aardige gyn? Uit je verhaal begrijp ik van wel... da's wel fijn. Dan vertrouw je zo iemand toch meer lijkt me.

En hoe het emotioneel met ons gaat? Met mijn man goed, hij zit er minder mee dan ik (met dat ik nog niet zwanger ben) en mij gaat het ook wel goed, maar ik heb wat vaker van die 'ups en downs'.   Ik kan het er soms best moeilijk mee hebben. Aan de andere kant genieten we ook wel van het (nog) samenzijn. Lekker uitslapen, gaan en staan waar je wil enz.

Nou meer weet ik op het moment effe niet te schrijven... vind het trouwens wel leuk om weer wat van je te horen!

Liefs Bloempje

quote: bloempje-777 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-12-2005 18:10:23'));

Hoi Hoi

Met mij gaat ook alles goed hoor! Mijn NOD is 5 januari en als het goed is heb ik morgen of vrijdag mijn eisprong. Mijn man is dan gelukkig ook in het land (ook een beetje moeilijk 'klussen' als hij in het buitenland is) Dus wat dat betreft zit het deze maand wel mee. En dan komen weer de afwacht-weken... gelukkig is het dan kerst / oud en nieuw, dan gaat de tijd misschien wat sneller.

Jullie hebben al wat dingen duidelijk gekregen las ik. Gelukkig is bij je man alles in orde. Ik ben niet zo heel erg thuis in de medische wereld, maar IUI betekent toch dat ze het zaad bij je inbrengen? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen? Ik wist niet dat als je Clomid kreeg je ook IUI kreeg.

Heb je een aardige gyn? Uit je verhaal begrijp ik van wel... da's wel fijn. Dan vertrouw je zo iemand toch meer lijkt me.

En hoe het emotioneel met ons gaat? Met mijn man goed, hij zit er minder mee dan ik (met dat ik nog niet zwanger ben) en mij gaat het ook wel goed, maar ik heb wat vaker van die 'ups en downs'.   Ik kan het er soms best moeilijk mee hebben. Aan de andere kant genieten we ook wel van het (nog) samenzijn. Lekker uitslapen, gaan en staan waar je wil enz.

Nou meer weet ik op het moment effe niet te schrijven... vind het trouwens wel leuk om weer wat van je te horen!

Liefs Bloempje

Dag Bloempje,

Wat leuk een speciaal bericht voor mij!
Spannend dat jullie weer in de klusdagen zitten, weet je wanneer je je eisprong hebt d.m.v. ovulatietesten?
En idd ook wel handig dat je mannetje dan thuis is.....
Je hoeft niet altijd clomid en iui samen te krijgen, als je een onregelmatige cyclus hebt, een te laag  progesterongehalte of geen eisprong  krijg je eerst gedurende een bepaalde tijd clomid voorgeschreven.
Ik vind achteraf ook wel dat de gyn best snel met iui wil beginnen, aan de andere kant vind ik het ook wel prettig. Ben er gevoelsmatig nog niet helemaal uit.

Maar...... ik vind het moeilijk om dit op te schrijven, ik ben nu 2 dagen overtijd. De test was dinsdag op m'n NOD negatief. Ik ben de laatste maanden altijd erg regelmatig geweest, ook met m'n eisprong, die ik de laatste drie maanden met ovulatietesten heb vastgesteld.
Het maakt  me zo onzeker en emotioneel, ik ben al een keer eerder een week overtijd geweest en had toen een zwangerschapstest met een heel licht tweede streepje. Je wordt zo heen en weer geslingerd tussen hoop en nuchter willen blijven.
En aan de andere kant voel ik me dan weer zo schuldig tegenover meiden zoals jij en anderen die al veel langer bezig zijn en die juist zouden zeggen: 'je moet blij zijn dat er misschien  iets gebeurd'.

Ben ook blij weer wat van jou te horen, het is toch fijn om met 'lotgenoten' iets te kunnen delen.

Liefs,
Linny

IUI is idd inseminatie met voorbewerkt zaad, direct in de baarmoeder.

Hoi!

Wat spannend zeg, dat je overtijd bent. Ik hoop het zo voor je! Ik weet hoe graag je het wilt, en het zou toch 'mooi' zijn als het toch zonder de hulp van de gyn 'lukt'. Ik zal voor je duimen iig.

Ik gebruik trouwens geen ovulatietesten. Ik heb een zeer regelmatige cyclus, en via babybrabbel kijk ik dan altijd wanneer de eisprong ongeveer is. Ik hou er wel rekening mee dat babybrabbel het ook fout kan hebben, 't is tenslotte maar een computerprogramma en de ene vrouw is de andere niet, toch?

Laat je nog wat van je horen? Ik hoop hier natuurlijk binnenkort te lezen dat je zwanger bent... En mocht het dan niet zo zijn, misschien lukt het met de hulp van de gyn wel!!! Kop op!!!

Liefs Bloempje

quote: linny25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-12-2005 10:19:17')); uit.

En aan de andere kant voel ik me dan weer zo schuldig tegenover meiden zoals jij en anderen die al veel langer bezig zijn en die juist zouden zeggen: 'je moet blij zijn dat er misschien  iets gebeurd'.

Enne... je moet je niet schuldig voelen hoor. Alle meiden hier willen dolgraag zwanger worden, tuurlijk ben je blij voor een ander als het lukt, maar je wil het immers zelf ook zo graag!

Als ik hier weer een bericht zie staan van "hoera ik ben zwanger" vind ik dat ook weleens moeilijk hoor... Dan vraag ik me echt af van wanneer ben ik nou eens aan de beurt? Vooral als die meiden veel korter 'bezig' zijn dan ik... Maar joh, onze tijd komt vast ook wel. En dan is het het wachten vast dubbel en dwars waard geweest!

Dus geen schuldgevoelens hoor!!!

Hé Bloempje!

Sorry dat ik pas zo laat reageer. Fijne kerstdagen gehad en nog belangrijker, goed kunnen klussen??
Ik ben vrijdag, na 3 dagen overtijd te zijn geweest, weer ongi geworden. En jahoor, we waren weer erg verdrietig. M'n cyclus, en ook eisprong waren de laatste drie maanden nl. steeds tot op de dag nauwkeurig. Maar ja, we gaan weer vrolijk verder. Over ongeveer 2 weken bloed prikken en dan waarschijnlijk op naar de clomid en de iui.

Ik zal heel hard voor je gaan duimen.
Bloempje, misschien vind je het niet leuk dat ik dit schrijf, maar ik zou het je aanraden om ook eens ovulatietesten te gaan gebruiken. Ik kwam er hierdoor nl. achter dat ik op dag 18 i.p.v. op dag 14 zoals babybrabbel aangaf, mijn eisprong heb.
Hierdoor kun je toch wat gerichter klussen, zeg maar...

Ik wil niet betuttelend overkomen hoor, het is gewoon een tip. Wij moesten van de gyn ook eerst 6 maanden met ovulatietesten hebben geklust alvorens ze met verdere behandeling verdergaat. Hiervan hadden we al 3 maanden gehad voordat we naar haar toegingen.

Liefs,
Linny

Hoi Linny!

Ik ben er nog hoor

Ben een paar dagen niet online geweest, had het druk met van alles en nog wat.
(wel lekker wat afleiding m.b.t. het zwanger worden)

Wat ontzettend ***** voor jullie dat je toch ongi bent geworden. Had het zo voor je gehoopt dat dat niet zou gebeuren. Ik hoop dat het met een beetje 'hulp' wel zal 'lukken'.

Even over die ovulatietesten... mijn man is voor zijn werk iedere week 4 of 5 dagen in het buitenland. Ik heb zoiets van ja, als uit zo'n test nu blijkt dat ik aan het ovuleren ben en hij is niet thuis... dan baal ik daar natuurlijk verschrikkelijk(!!!!!!!) van. Plus het feit dat ik er door het gebruik van die testen veel meer met het zwanger worden bezig ben. En ik probeer dat juist een beetje van me af te zetten. Vandaar dus dat ik die dingen niet gebruik.

Ik heb trouwens leuke kerstdagen gehad, ik hoop dat jij ook, ondanks je teleurstelling m.b.t. je ongi. Als ik je hier niet meer zie wens ik je vast een gezellige jaarwisseling en een heeeeel gelukkig en hopelijk vruchtbaar 2006!

Liefs Bloempje

Terug
Bovenaan