voor linny25

A

Anoniem

Guest
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd! Echt super voor je!!! Ik had nog vraagjes voor je, ik hoop dat je dat goed vindt;
- je schrijft dat je 2 jaar bezig was , 5 keer IUI had gedaan en dat er niks was geconstateerd, toch?
Ik vraag dat omdat wij ook 2 jaar bezig zijn nu, er is ook niks gevonden waarom het niet zou lukken en toch moeten we (volgens het ene ziekenhuis nog een paar maanden en volgens het andere (want we zijn bij 2 ziekenhuizen geweest) nog een jaar (!!!!)) wachten op IUI. Mijn vraag is dus of waarom jullie al zo vroeg met IUI zijn begonnen? Of had je dat zelf gevraagd, of bij een kliniek ofzo? Ik overweeg na de wachtperiode een kliniek....

Ik hoop dat je hier nog antwoord op wil geven. En daarna uiteraard genieten van je zwangerschap. Nogmaals gefeleliciteerd. Hopelijk volgen er meer van ons!!!

Groetjes van mij

quote: Kkimmm schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2006 23:51:17'));

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd! Echt super voor je!!! Ik had nog vraagjes voor je, ik hoop dat je dat goed vindt;
- je schrijft dat je 2 jaar bezig was , 5 keer IUI had gedaan en dat er niks was geconstateerd, toch?
Ik vraag dat omdat wij ook 2 jaar bezig zijn nu, er is ook niks gevonden waarom het niet zou lukken en toch moeten we (volgens het ene ziekenhuis nog een paar maanden en volgens het andere (want we zijn bij 2 ziekenhuizen geweest) nog een jaar (!!!!)) wachten op IUI. Mijn vraag is dus of waarom jullie al zo vroeg met IUI zijn begonnen? Of had je dat zelf gevraagd, of bij een kliniek ofzo? Ik overweeg na de wachtperiode een kliniek....

Ik hoop dat je hier nog antwoord op wil geven. En daarna uiteraard genieten van je zwangerschap. Nogmaals gefeleliciteerd. Hopelijk volgen er meer van ons!!!

Groetjes van mij

Hoi Kkimm,

Dankjewel voor je felicitatie. Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik zag je berichtje net pas, begin ik nu al vergeetachtig te worden?

Ja wij zijn tussen de 1,5 en 2 jaar bezig geweest. Na ongeveer  een jaar zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Het IJsselland ziekenhuis in Capelle aan den IJssel. De gynaecoloog wilde dat we het eerst nog 3 maanden met ovulatietesten gingen proberen, zonder resultaat. Daarna mochten we terug komen en stelde ze ons de keuze om nogmaals 3 maanden te wachten of iui te doen in de eigen cyclus. Na de 3 keer iui heb ik een kijkoperatie gehad, nu 2 maanden geleden en daarna heb ik nog 2 keer iui gehad met clomid en pregnyl. Ook zonder resultaat.

De gynaecoloog stelde ons voor om over ivf na te gaan denken, echter we zouden op vakantie gaan en hebben samen besloten dat we voorlopig geen ivf wilden. We vonden het allemaal wel erg snel gaan en wilden even rust om meer van elkaar en de dingen die we wel hebben te gaan genieten.

En, het klinkt cliché, maar juist in die maand ben ik spontaan  zwanger geraakt. Oh ja, ik heb zelf wel clomid gebruikt in deze maand.

Ik hoop echt dat het bij jullie ook snel mag lukken. Zijn er bij jullie uit de onderzoeken bijzonderheden naar voren gekomen? Zou je niet aan de gyn kunnen vragen of jullie clomid zouden kunnen gebruiken. Dit zorgt voor een sterkere eisprong en ik zelf heb er nauwelijks last van gehad? Volgens mij is het gebruikelijk om na 2 jaar te starten met iui, wat raar dan dat de artsen zeggen dat jullie moeten wachten.

Nou, het is een heel verhaal geworden en ik duim voor jou en alle andere meiden die er al zo lang op moeten wachten.

Liefs,
Linda

Hoi Linda,

Bedankt voor je reactie!!!
Wat snel al dan inderdaad dat jullie met IUI mochten beginnen. Wij kunnen in september weer terecht bij het andere ziekenhuis, waar ze dan met IUI zouden kunnen beginnen. Maar misschien willen we dit ook wel in een kliniek doen, omdat we daar goede verhalen over hebben gehoord; persoonlijker (niet een nummer), meerdere pogingen IUI in 1 maand, enz. En het wordt wel gewoon vergoed via de verzekering.
Het andere ziekenhuis, waar we nog een jaar moeten wachten, zegt dat (omdat er niks met ons aan de hand is; alle testen zijn gedaan (behalve een kjikoperatie) en alles is goed) we in het komende jaar evenveel kans hebben om zelf nog zwanger te worden als met IUI. Het vergroot de kansen zeg maar niet. En als ik jouw verhaal zo lees kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Maar goed, het wachten is op een gegeven moment ook moeilijk genoeg. We moeten er nog maar rustig over nadenken.
Beide gynaecologen waar we zijn geweest zeiden dat het niet nodig was om clomid (of andere) te slikken omdat ik elke maand een goede eisprong heb ofzo??

We wachten maar weer af.  Maar als je nog tips hebt......

Hoe ver ben je nu in je zwangerschap??

liefs,
kim

Terug
Bovenaan