Voor Lis

Hoi Lis,
bedankt voor je reactie.
Chocoladecysten zijn cysten in de eierstokken. Die ontstaan door oud opgehoopt bloed (doordat dat donkerbruin is wordt het chocola genoemd).
Bij mij hebben ze in iedere eierstok zo'n cyste weggehaald (van ongeveer 5 en 3 cm).
Over 2 weken moet ik op controle komen bij de gyn. Misschien dat hij dan aangeeft dat ik nog medicijnen moet slikken, maar hij heeft daar nog niets over gezegd.
Mijn voornaamste reden om naar de huisarts te gaan is buikpijn. Ik heb namelijk al ruim een jaar buikklachten, maar de HA gaf aan dat ik last had van het prikkelbare darm syndroom. Hij wilde me dan ook niet doorsturen naar de gyn.
Ik heb er zelf om moeten ' zeuren ' .

Nu bleek dus dat ik endo heb. Mijn klachten hadden dus al veel eerder verholpen kunnen worden, maar ja, nu is het in ieder geval achter de rug.
Nu maar hopen dat het niet terug komt en dat we mede door de hersteloperatie van mijn man snel zwanger mogen worden.

Groetjes Puck

Hi Puck,

Ik reageer even op je berichtje, omdat ook ik last had/heb van cystes in mijn rechter eierstok (er zijn er twee verwijderd). Gelukkig bij mij geen endo gesignaleerd.

Het vreemde is dat ik, ook na deze verwijdering nog steeds vage buik- en rugklachten heb... Het verspringt van plaats naar plaats: bil, buik en rug. De buikpijn is totaal niet vergelijkbaar met een menstruatiebuikpijn, want die zou ik meteen herkennen. Mag ik van jou weten hoe jij je buikklachten ervaart? Is het een menstruatieachtige pijn of toch als een niet te definieren pijn. En komen deze pijnen alleen bij jou voor vlak voor of tijdens de menstruatie? En hoe hebben ze jou endo ontdekt, middels kijkoperatie?(Excuse me, voor dit semi diepte-interview).

Ik word onderhand gek van dat gezeur in mijn buik, bil en rug en probeer nu te ontdekken of deze pijnen cyclusgebonden zijn, of dat deze toch kunnen komen uit andere 'krochten' van mijn lichaam... (darmen, rug of weet ik veel waar). Wat een gezeur he, voel me echt zo'n oud niet gezond, mopperend mormel, door dit gedoe! Heb nooit ergens last van gehad!

gr.

Lara

he puck,
bedankt voor je reactie. wat kunnen er veel dingen met endo te maken hebben, scary gewoon. bij mij waren het vooral verklevingen en een cyste op de linker eierstok. nou afwachten maar.hopelijk beiden niet al te lang! ik doe in ieder geval mn best. ik moet proberen er niet al te veel mee bezig te zijn. ik heb gemerkt datik met cb testen best goed mn ei kan opsporen, dus geen tempen meer voor mij. jij ook veel succes!
he lara! vervelend zeg, van die pijntjes! waarschijnlijk is t meer van de onzekerheid waar ze vandaan komen waar je je zorgen over maakt? heb ik in ieder geval wel. van die vage pijnen in mn rug, maar t kan ook van mn slechte buikpieren komen (zijn ten slotte niet geheel ongehavend uit de operatiestrijd gekomen) ik wacht t maar even een tijdje af. ik hoop datjij er achter komt waar t vandaan komt! groetjes, lis

Hallo Lara,
ik had (hoop dat het na de operatie voorbij is) met name pijn linksonderin mijn buik/lies.
Soms trok het ook door via mijn lies naar mijn been. Ik had het eigenlijk aldoor een zeurende pijn, dus niet alleen rond de menstruatie. Dan was het wel wat erger, maar ik had continue.
Dus dat is best vervelend. Maar ik denk dat het bij iedereen anders wordt ervaren.
Toen ik naar de gyn ben geweest heeft hij een inwendige echo gedaan waarop hij de cyste al kon zien.
Hij heeft mij toen een kijkoperatie aangeraden. Tijdens die kijkoperatie heeft hij de twee cycste en de ander vlekjes weggehaald.

Ik hoop dat het je iets duidelijker is geworden, anders vragen maar weer.....
Groetjes Puck.

Terug
Bovenaan