Voor mama 3007

Hoi,

Ik zie je niet zoveel meer op het forum. Begon me net af te vragen hoe het bij je gaat.

slaapt je kleine al wat beter?

Ik weet dat je liever geen persoonlijke dingen op het formum schrijft maar als je wat kwijt wilt kan je me ook mailen via zeventien@hotmail.com. (als je niets kwijt wilt dan is dat natuurlijk ook prima.

Groetjes,
Annemieke

Hoi Annemieke,

Wat leuk dat je aan me denkt! Ik ben er inderdaad niet meer zoveel, dat is grotendeels omdat ik er niet zo veel tijd meer voor heb en omdat het harstikke goed gaat.
Hij slaapt al sinds twee maanden steeds beter door. En ooohhhh wat is dat heeerlijk!
Nooit gedacht dat die gebroken nachten me zo zwaar zouden vallen.
We moesten er in het begin vaak uit, maar uiteindelijk hebben we hem een week lang laten huilen en dat heeft geholpen.

Nu gaat het hartstikke goed. Maar hij slaapt niet zoveel overdag, dus heb ik iets minder tijd. En ik werk ook al weer een tijd.

Maar hij doet het super. Hij wil de hele tijd staan, rollen, kruipen (kan die nog niet zelf)...pfff....hartsikke vermoeiend maar zo lache om te zien.

Om nog even op je antwoord van de Bugaboo terug te komen. Ik heb hem in verschillende standen. Porbeer gewoon uit wat het beste werkt. Ben net naar de stad geweest en heb hem helemaal recht op gezet en dan met zijn gezicht van me af....dat vond ie wel leuk. Maar uiteindelijk op de terug weg was het toch weer bleeren geblazen....dan duurt het gewoon te lang denk ik. Dan is hij het zat. Ik begrijp het wel. En ik hoop dat het ook weer over gaat...want ik wil natuurlijk wel af en toe even de stad in....hihi...
Bovendien denk ik dat ik er ook een beetje aan moet wennen dat hij af en toe 'publiekelijk bleert'. Tot nu toe voel ik me daar heel opgelaten door, maar ja....het is een baby dus ja die bleeren soms.

Nou het is weer een lang verhaal geworden.

Hoe is het met jouw kleine mannetje?

Hoi Mama3007, was per abuis in dit onderwerp terecht gekomen maar heb het toch even gelezen (ookal was het niet voor mij bestemd) en ik las iets wat me wel aansprak. Ik begreep uit je reactie dat jullie nogal last hadden van gebroken nachten? Ik neem aan dat dat dan kwam doordat de kleine vaak wakker was 's nachts? (heb vorige berichten van jou niet gelezen). En ik las dat jullie de kleine op een gegeven moment een week lang hebben laten huilen en dat het sinds die tijd heel goed gaat met slapen?
Tja, wij zitten hier ook met gebroken nachten (Isa is nu bijna 7 maanden en heeft nog maar 1 nacht doorgeslapen (en die nacht kan ik me al bijna niet meer herinneren). Isa slaapt 's nachts vrij onrustig en is frequent (zeker 3 keer) wakker tussen het moment dat ze 's avonds naar bed gaat (ca. 19.00 u) en het moment dat ze haar eerste ochtendflesje krijgt (7.30 - 8.00). Vaak zo rond een uur of 23.00, rond een uur of 03.00 en rond een uur of 06.00. "Helaas" (voor ons) is ze gewend om met haar speen in slaap te vallen en moeten wij dus regelmatig ons bed uit om haar speen terug te geven. Wij lopen dus dicht op ons tandvlees en dat valt ons erg zwaar, vooral op de dagen dat ik moet werken (ookal zijn dat er maar 3).
Ik probeer erachter te komen waar het aan ligt, heb al wat boekjes gelezen over slapen bij baby's maar heb DE gouden tip nog niet gevonden.
Daarom ben ik benieuwd naar jou ervaring met het laten huilen van de kleine. Ben echt benieuwd hoe je dat hebt gedaan  en waarom je voor de manier hebt gekozen.

Wil je dat vertellen?

Grtz. Poppetje 71 mv Isa

Terug
Bovenaan