Voor mama's die een ook keizersnede hebben gehad....wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben dus op 13/11/06 bevallen via een keizersnede en nu heb ik van die vage klachten gedurende mijn cyclus, ik vraag me af of jullie dit herkennen? Rond mijn eisprong heb ik veel last van slijmverlies en er zit altijd een beetje bloed bij, daarnaast heb ik altijd last van lichte  buikpijn elke maand weer. Mijn cyclus is wel regelmatig  29 dagen om precies te zijn maar  als ik dus echt ongi word dan "trekt" het litteken ook best erg. Toen ik in januari voor controle moest klaagde ik al tegen de gynaecoloog over dat slijmverlies maar volgens haar was dat normaal dus heb ik er  verder geen aandacht meer aan besteed. Twee maanden geleden heb ik het ook nog maar eens aan de HA gevraagd toen ik daar toevallig was, ook voor de buikpijn, maar volgens hem werd het veroorzaakt door het samentrekken van de baarmoeder en daar was  het toch opengemaakt dus zat er hoogstwaarschijnlijk wel een beetje littekenweefsel maar dat was allemaal geen probleem voor een evt. volgende zwangerschap. Ook is er een uitstrijkje gemaakt (dat moest toevallig voor baarmoederhalskanker onderzoek) en dat zag er allemaal prima uit, maar toch blijft met name dat slijmverlies erg vervelend. Ik had hier eerder nooit last van maar nu loopt het er gewoon uit ik vind dit zo  ontzettend smerig maar ik weet verder ook niet wat ik  er mee moet omdat ik het al aan de gyn en  ha heb gevraagd. Het is 9 maanden geleden dat ik bevallen ben dus de ontzwanger periode heb ik dacht ik nu wel gehad. Wie herkent deze klachten na een keizersnede? Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes,

Puk    

Hoi Puk

Ik heb (zoals je wellicht weet) ook een keizersnede gehad, maar ik herken alleen dat "getrek" aan het litteken. Verder geen afwijkende afscheiding. Ik kan je er dus niet mee helpen. Sorrie.
Ik vind het wel vervelend voor je. Hopelijk weet iemand anders raad?

Groetjes Ida

Hoi,

Ik heb dan wel geen KS gehad, maar het overmatige afscheiding heb ik ook.
Vóór de ZS heb ik nooit inlegkruisjes hoeven te gebruiken en nu slijt ik pakken per week
Tja, tegen mij werd gezegd dat dat heel normaal is, en mijn moeder had het ook... en oma ook.... ik ga er maar vanuit dat dat klopt dan.
Maar wel behoorlijk irritant en vunzig!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hier hetzelfde hoor.
Ook geen ks, maar sinds de geboorte van de eerste moet ik ook inlegkruisjes gebruiken.
En die is inmiddels al ruim 4,5.
Ik heb er ook dagen tussen zitten dat het slijmverlies erger is. Ik heb alleen nooit bijgehouden wanneer dat precies is.
Ook ik heb uit mijn omgeving gehoord dat veel moeders dat hebben..
Sil

Hey meiden,

Zo te lezen hebben mijn vage klachten dus  niet direct met een ks te maken maar zal het misschien door de hormonen komen? Ik ben ben ieder geval blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit behoorlijk smerige probleem want ik schaam me dood om met mijn man te vrijen terwijl ik toch wel schoon op mezelf ben en idd de inlegkruisjes  vliegen er hier ook doorheen. Het valt gewoon op dat het altijd zo'n beetje in het midden van mijn cyclus zit dus ik denk toch dat het met een eisprong te maken heeft? Nou ja nogmaals ik ben blij te lezen dat jullie er ook last van hebben en hopelijk komen we er ooit van af.

Groetjes,

Puk  

Hoi

Ik heb ook een keizersnee gehad (14-10-06) en ik heb er ook ontzettend veel last van.......eigenlijk pas de laatste 4 maanden ofzo!?!Ik heb geen last meer van een trekkend gevoel.......maar heb wel ontstekingen in me buik gehad n.a.v. de keizersnee.....uiteindelijk zijn deze vanzelf weggegaan na zo'n maand of 3.Mag hopen dat het wat minder wordt!!!Succes

Liefs Daphne

Hier ook (helaas!!!!) meer last van afscheiding
Vind het ook zoooo vies!!!
Ze zeggen dat je dan juist GEEN inlegkruisjes moet gebruiken, maar dat kan ik niet (vooral niet als ik moet werken of lang weg ben) want dat vind ik nog viezer...
Een inlegkruisje kan je tenminste nog regelmatig verschonen..

hoi hoi meiden,

Ik heb op 13/10/2006 een kz gehad..

het is vreemd want ik dacht eerst dat ik gek was.. ik heb namelijk ook opeens veel last van slijm.. en dat is alleen rond de eisprong.. (wel handig voor het plannen..)
Ik heb dit nooit eerder gehad.. dacht echt dat ik het steeds maar dacht dat ik het had.. want het duurt meestal maar 2/3 dagen en elke maand vergeet ik het weer.. tot nu..
ja ben beetje gek..
Verder heb ik nergens echt last van.. geen buikpijn ofzo..

Ik zou gewoon vragen of je naar de gyn mag.. dat je je zorgen maakt..en dat je wil weten voor een volgende zwangerschap..

succes en liefs Annemieke

Terug
Bovenaan