voor mama's die wanhopen omdat hun kindje nog niet doorslaapt.

Even een oppepper. Lukas is altijd een slechte slaper geweest, ik moest er meerdere keren uit om hem een speentje te geven. Maar sinds een week of twee slaapt hij snacht goed door. HIj is wel nog vroeg wakker (tussen 5 en 6) maar dan weten we het goed te rekken met een speentje (of twee), zodat hij pas om 7 uur de fles krijgt.

Ik heb er niets speciaals voor gedaan dus een tip kan ik niet geven maar ik wilde alleen vertellen dat er dus toch hoop is. Lukas is nu 6 en een halve maand.

Annemieke

Annem, ik ben heel blij voor je én ook een beetje jaloers!

Ik heb vandaag het cb gebeld over het slechte slapen van Isa ( 7 maanden en een week) 's nachts. Ze konden me alleen adviseren om te laten checken of er geen lichamelijke oorzaken zijn voor haar slaapgedrag. Dan is dat ook maar uitgesloten en kun je óf voor de strengere/consequente aanpak gaan óf je erbij neerleggen en wachten tot ze, zoals bij jou, vanzelf wél gaat doorslapen...
Ik ga dus morgen maar de ha bellen voor een kleine check-up (vooral van de oortjes schijnen ze last te kunnen hebben 's nachts).
En ik ben er ook over aan het denken om een osteopaat te raadplegen.

Want ik moet er nu al tijden gemiddeld zo'n  5 x per nacht uit voor Isa (met uitschieters naar 10 x en naar 2 keer) en daaaaaar worden wij helemaal niet vrolijk van!!

Dus... duim maar voor ons!

Grtz. Poppetje71

pfff ben ook best jaloers....Yoëll is ook 6 1/2 maand en slaapt ook nog steeds niet door...oortjes worden regelmatig na gekeken etc etc.....

Maar hij word 3x per nacht wakker en wil absoluut niet meer aan de speen...hij word tevens krijssend wakker dus dat zit me nog steeds   niet lekker...omdat hij eerst een huilbaby was...ook overdag als ie wakker word gaat ie krijssen....verschrikkelijk maar de kinderarts zegt dat het niets ernstigs is.....maar goed denise is iemand die op het internet gaat zoeken en in de blaadjes gaat lezen en dan alleen maar rare dingen tegenkomt over huilbaby`s pfffff ook spuugt Yoëll met regelemaat...soms wel iedere dag een x....

Maar goed we zien wel.....we moeten deze maand weer naar de kinderarts en zou toch wel graag eens een goede check willen voor ons mannetje.....

Poppetje en Sunrya,

Ik hoop voor jullie dat er niets lichamelijks is. Ik ben er eigenlijk nooit van uit gegaan dat dit bij Lukas is het geval is. Wat me wel opviel dat het voor mij het 'zwaarst' was toen ik mezelf er niet bij had neergelegd. Op een gegeven moment heb ik de knop omgedraaid en gedacht, ik zie wel.

Ik hoop echt voor jullie dat jullie kleintjes ook een keer goed (redelijk ben je al blij mee!) gaan doorslapen.

Annemieke

hoi hoi,

Hier een een tip! Mijn zoontje is nu 6 maanden en is een huilbaby geweest. Hij slaapt 's nachts alleen goed als zijn armpjes onder de dekens blijven en hij strak is ingestopt (wij bakerde hem eerst altijd in) Zodra zijn armpjes vrij spel hebben, wordt hij om de haverklap wakker.
Ik stop mijn zoontje in een slaapzak met mouwtjes, Dan heb ik   twee opgerolde badcapes (met tape eromheen) naast zijn armen gelegd. Onderin het matrasje stop ik deze capes in, zodat hij ze niet omhoog kan trekken. Dan twee dekentjes er heel strak overheen. Dan nog een kruik bij zijn rechterarmpje, omdat deze wel eens uit de dekentjes komt! Als ik dit doe, geeft hij zich helemaal over en slaapt hij goed, maar doe ik dit niet..dan slaapt hij erg slecht. Hij heeft toch nog behoefte aan het geborgen gevoel denk ik..

Tja, dat is misschien ook nog iets om te proberen. Ik merk wel dat Isa het heel fijn vindt als er als ze gaat slapen  een knuffeltje dicht tegen haar gezichtje aan ligt. En als ze haar armpjes boven de dekentjes uitwurmt (ook ik stop haar lekker strak in) dan wordt ze best vaak wakker.....

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan