voor mama's van BUIKSLAPERS..

Hoi Mama's,

Sinds enkele weken slaapt Kay heerlijk op zijn buikje. Echter is altijd het matrashoes, ter hoogte van zijn hoofdje, kletsnat!  Naar mijn mening gewoon van de kwijl omdat hij vaker met zijn mondje open slaapt ivm zijn speentje. Toch vind ik het echt een flink grote kring..  Ik leg hem dan ook telkens als hij weer gaat slapen met zijn hoofdje dan bij het voeteind, en dan weer bij het hoofdeind zodat de "kwijkplekken" kunnen drogen en hij niet op zo'n nat stuk ligt haha...

Omdat hij dus heel de nacht met zijn wangetje op zo'n vochtige plek ligt is zijn wangetje(-s) helemaal rood geirriteerd.. Ik smeer er voor het slapen wel een klein beetje vaseline op, maar dit helpt helaas niet echt.

Herkennen jullie dit?  
Hebben alle "buikslapers" hier last van?
Tips?

Dank jullie!!

Esmé mv Kay

ps: Ben er even wat minder de laatste tijd  ivm drukte werk, maar komt goed

Lukas slaapt sinds een week of drie ook op zijn buik. Maar ik herken het probleem niet. Dit terwijl hij overdag het grootste kwijleballetje in Den Haag is (volgens een kindje op het KDV 'smelt' hij).

Ik heb dus ook geen oplossing voor je.

Annemieke

hey hey,

Ik heb wel geen buikslaper, maar ik heb ook een hydrofielluier op het hoofdeind liggen...en je kunt de wangetjes in smeren met bepanthen....dat helpt echt mega goed....

Liefs Denise

hallo

Daniëlle slaaptook sinds een 2/3 weken op haar buik, na contact met het CB is mijn aangeraden om alle 'losse' dingen uit het bedje te halen zoals hydrofiel luier, knuffels ed. een tuttelpopetje maakt niet uit. de losse onderdelen hebben namelijk het risico dat ze daarin verstrikt raakt en in het ergste geval kan stikken.

ik heb wel een aerosleep gekocht, die hebben de voordelen dat het goed ventileert en zeker als pluspunt dat je kindje kan blijven ademen als deze onverhoopt op zijn of haar neusje tercht komt.
deze overlegmatrasjes kosten ong €63 en je kunt ze uitwassen op 60graden.
het kwijl ed trekt dus weg van de bovenkant en eens in de zoveel tijd was je deze overleg matras gewoon uit en alles is weer lekker fris en schoon
ps deze overlegmatrasjes zijn ook een uitkomst bij kinderen die veel transpireren en is ook verkrijgbaar voor volwassen bedmaten
info staat op www.aerosleep.nl

ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes Veronique mv Daniëlle

Toen Kay net geboren was legde we wel altijd een hydrofil luier onder zijn hoofdje, maar dat gaat en kan nu echt niet meer. Alles trekt hij los en over zich heen, dus veel te gevaarlijk. Hij slaapt dan ook lekker in een Combisleeper met inderdaad alleen zijn tuttelschaapje!

Mijn vriendin gebruikt ook een Aerosleeper en is er erg over te spreken. Echter vind ik het wat veel van het goede.. Hij is sterk genoeg om zijn hoofdje te draaien etc. Qua luchtdoorlatendheid enzo zal het beslist een uitkomst zijn!

Mijn vriend is nu even met hem naar de huisarts omdat hij zo "roggelt" met ademhalen en erg veel hoest. Hij is al een tijdje ziek en vind het nu wel genoeg geweest zo. Misschien dat hij daarom meer kwijlt/spuugt..
De natte plek is dan ook bijna zo groot als zijn hoofdje in het bedje,.. echt snue!

Ik wacht even af wat de huisarts zo zegt.

Bedankt voor jullie reacties!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan