Voor mama's van duimzuigende kinderen

A

Anoniem

Guest
Hey,

De titel klinkt misschien een beetje raar, maar ik vroeg me iets af. Dean duimt al vanaf dat hij 5 weken oud was. Sinds hij tandjes heeft (de 2e is gisteren doorgekomen), gaat z'n duimpje telkens kapot omdat hij er met z'n tandje langsgaat of bijt. Het is dus een soort wondje.  Hebben jullie kindjes dat ook?

Groetjes,
Nelly.

Ja hoor, beidde dames hebben/hadden hier last van.
Gaat vanzelf over, bij Roos kwam er een eeltlaagje op haar duim-duim maar dat is nu gelukkig weer weg.
Ik zag dat Linde ook een wondje heeft, maar ja afleren is niet te doen dus ik laat haar lekker duimen.
Roos is nu 4 jaar en duimt als ze gaat slapen en soms als ze heel moe is, maar duimen voor de tv is hier verboden, dan moet ze maar naar   gaan en dat wil ze natuurlijk niet.

groetjes Daniëlle.

Hoi,
Mijn oudste sabbelt op haar vingers en kreeg daar destijds idd ook wondjes op. Ook bij haar werden het op een gegeven moment plekjes eelt. Nu is het geen eelt meer, maar nog wel wat ruwe plekjes.
De jongste duimt, maar heeft nog maar 2 tandjes en nog geen last van wondjes. Maar dat komt vast nog wel.
Sil (najaar-mama)

Hiya mommas,

Max is ook een duimzuiger, heb zelfs een echo met hem al duimzuigend in mijn buik. :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo gelet heb op wondjes op zijn duim, ben na het lezen van dit topic ff gaan checken haha. Maar geen wondjes, hij heeft 6 tandjes al dus ik hoop dat ie de "wondjesfase" nu dan voorbij is.

Ajuus, ilja

Hoi Nelly,

Ons Tess is ook een fantieke duimzuigster,maar wondjes heeft ze nooit gehad.
Misschien heeft ze in mijn buik al een eeltlaagje gekweekt..hahahaha.

Liefs Kitty en Tess

Dames,

sorry ik breek even in. Ik hoor hier niet, maar ja af en toe lees je gewoon eens op een ander forum mee.

Onze knul was 11 maanden (ruim 16 maanden) toen hij hetzelfde had. een wondje. Nou was ik al niet zo blij met dat geduim, een speen kun je namelijk heel makkelijk rond het jaar af leren, maar ja een duim heeft een kind altijd he.

Mara goed een wondje, en dat ging niet over.

We hebben toen leukoplast boven en onder het wondje langs gedaan. Dus niet op het wondje. Want dat wondje moest echtd icht, en met een pleister er over heen lukt dat gewoon niet.

En toen kon onze vent niet duimen, wnat die leukoplast is niet lekker. En na twee weken was het wondje weg, en onze knul heeft niet meer geduimd.

Onze kleine meid van ruim 4 maanden is ook al zo'n duimertje. Maar ik kan je nu al zeggen dat ze tegen het jaar gewoon een leukoplast om haar duim krijgt. En dan maar hopen dat het weer lukt.

Terug
Bovenaan