voor mama's van tweede (of derde) kindje

Hoi mama's,

Ik was even benieuwd: wat doen jullie met je andere kindje(s) ten tijde van de bevalling? ALs ik thuis mag bevallen wil ik mijn dochter eigenlijk gewoon laten slapen (als het snachts is) en anders is de buurvrouw 'standby'. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of plannen?

Liefs,Marcia mv Puck en 32w zwanger

Hoi Marcia,

Wij wonen hier pas sinds 1 juni 2008, dus echt goed contact met de buren is er nog niet. Sowieso vind ik dat niks, heb liever mijn schoonouders.
Ik moet naar het ziekenhuis en we hebben afgesproken dat we dan mijn schoonmoeder bellen en als het lastig wordt en het is overdag dan nemen we Feline mee naar het ziekenhuis en komt mijn schoonzusje haar halen (die woont in de stad waar ik ga bevallen).
En er is nog een vriendin die haar ook wel wil opvangen. Dat zou ik aan de ene kant het leukste vinden (dat ze dan hier oppast) zodat het voor de hele familie echt een verrassing is.

groetjes Maris

ps wel goed dat je het aankaart, kan ik het toch nog eens verder uitpluizen hoe ik het wil.

De weeen bij mijn zoontje kwamen 's avonds voordat mijn dochtertje naar bed ging. Toen hebben we haar gewoon in bed gelegd en mijn ouders gebeld. Die wonen nogal ver en zijn toen beneden stand-by gebleven voor als ik naar het ziekenhuis zou moeten (mee terugnemen was wat te ver). Dat risico is er bij een thuisbevalling natuurlijk altijd en dan  moet je je kind wakker maken en meeslepen...want midden in de nacht droppen bij de buren doe je ook niet...

Nu willen we het weer zo doen. Ik bel mijn ouders zodra ik denk serieuze weeen te hebben. Ik dacht eerst dat het vervelend zou zijn als ze beneden zouden zitten maar nee, ik heb er geen last van gehad in het kader van remmingen of zo!

Ingeborg

De weeen bij mijn zoontje kwamen 's avonds voordat mijn dochtertje naar bed ging. Toen hebben we haar gewoon in bed gelegd en mijn ouders gebeld. Die wonen nogal ver en zijn toen beneden stand-by gebleven voor als ik naar het ziekenhuis zou moeten (mee terugnemen was wat te ver). Dat risico is er bij een thuisbevalling natuurlijk altijd en dan  moet je je kind wakker maken en meeslepen...want midden in de nacht droppen bij de buren doe je ook niet...

Nu willen we het weer zo doen. Ik bel mijn ouders zodra ik denk serieuze weeen te hebben. Ik dacht eerst dat het vervelend zou zijn als ze beneden zouden zitten maar nee, ik heb er geen last van gehad in het kader van remmingen of zo!

Ingeborg

Hallo,

Mijn naam is Cynthia en ben nu 29 weken zwanger van ons 2e kindje!

Björn onze is is ongeveer 17 maanden als zijn broertje geboren wordt.

Björn blijft lekker thuis als het snachts is en anders gaat hij naar oma.

Ben benieuwd of ik nu wel thuis kan bevallen! Björn kondigde zich al aan met 36 weken  en is geboren met 36 weken en 2 dagen

Ik ben nu 31 maart uitgrekend.. ben benieuwd maar ik denk dat deze de 2e week van maart komt.. leuk verjaardags cadeautje

Ik moet naar het ziekenhuis ivm eerdere keizersnede.
Wij bellen mn ouders voor we weggaan en afhankelijk van het tijdstip nemen ze Joris mee of komen ze hier oppassen.
Ik vind het ook niet prettig dat mn familie weet dat ik bezig ben (vorige keer duurde het zooo lang) maar er zit niets anders op. Heb wel een goede vriendin, maar die is ook hoogzwanger, dus geen optie!

Groetjes

Hoi Marcia,
Dit vind ik ook nog wel lastig, hoor. Hopelijk beval ik (weer) 's avonds/'s nachts en slaapt Thom er gewoon doorheen. Mijn ouders en schoonouders wonen op een eindje rijden, dus ik vraag me af of het handig is hen te bellen, zijn ze dan wel op tijd? Gelukkig hebben we vlakbij een vriendin wonen die heeft aangeboden Thom op te vangen als het nodig is. We wachten maar af hoe het loopt.
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan