Voor mama Lizz/Jenneke

Hoi Jenneke,

Je vroeg in een reactie op een topic van mij:
"Heb je al enig idee wat voor gevolgen het heeft als Rebecca definitief hoogbegaafd is?"
Op zich ken ik de gevolgen wel in het algemeen van hoogbegaafde kinderen. Heb me er al eerder in verdiept en een vriendin van mij heeft een jongetje van 8 jaar dus wisselen we ook veel uit over en weer en leren veel van elkaar.

Maar dat wil niet zeggen dat bij Rebecca ook alles zo gaat verlopen. Als er daadwerkelijk ook nog autisme bij haar gediagnoseerd wordt, wordt alles alleen maar lastiger en ingewikkelder. Of ze dan bijv. een klas over kan slaan is maar de vraag.
Want ze moet dan wel wennen in een nieuwe groep.

Dit jaar gaat de bouw beginnen van een school speciaal voor hoogbegaafde kinderen. Dit is vlak bij onze wijk. Dit zou een optie kunnen zijn.
Maar aan de ene kant wil ik dat onze dochter gewoon leert te leven in de maatschappij, in plaats van overal uitzondering te zijn. Maar als dat niet lukt dan is zo'n school wel weer een optie.

We zijn dus volop aan het kijken/orienteren/info inwinnen wat we doen met haar.
In eerste instantie hebben we haar opgegeven op een 'gewone' basisschool aan het eind van de straat.
Maar nu we dit weten van Rebecca zijn we wel aan het heroverwegen.

Dank je voor je interesse!
Groetjes, Marianne

Hoi
Lijkt mij een moeilijk keuze hoor.
Je wilt haar graag inderdaad tussen andere kinderen en niet speciaal maken..maar aan de andere kant wil je haar ook de zorg bieden die zij nodig heeft.

Kinderen die hoogbegaafd zijn worden wel eens verward met een autistische stoornis.
Asperger heeft er bv kenmerken van.
Sommige kinderen hebben ook beide hoor, en een autistische stoornis en hoogbegaafd
Maar het wordt ook wel door de war gehaald en dan blijkt dat er geen sprake is van autisme, maar alleen maar kenmerken ervan.

Wacht alle onderzoeken maar af en probeer je zorgen af en toe even stil te zetten.

succes
Pascal

pfoe, er komt nogal wat op jullie af he! en wat een informatie krijg je ineens. Ik wist bv niet dat autisme en hoogbegaafheid samen kunnen gaan.

ik hoop dat jullie snel een beetje meer zekerheid krijgen en dat jullie meisje op een school komt die goed bij haar past!

Liefs Jenneke

Terug
Bovenaan