Hoi,
Hier nog een moeder met een groot gezin. Naast jullie ben ik maar een kleintje met vier kids en ik ben nu ook wel klaar met het zwanger zijn en baby's. Er zijn inderdaad niet veel gezinnen met vier kids of meer. Ik las toevallig vandaag een artikel, slechts 2,4% heeft in Nederland 4 kinderen en het percentage voor nog meer kids was geloof ik 0,7 of zo iets. Komt dus echt niet veel meer voor.
Maar ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten hoeveel kinderen je op de wereld zet. Sommige kunnen het ouderschap prima aan met een gezin met 7 kinderen, anderen hadden eigenlijk nooit een kind moeten krijgen omdat er eigenlijk geen plek voor is in hun leven. Zit zoveel verschil in.
Ik zou zeggen 'ben TROTS-ZWANGER' en loop met je buik vooruit. Geniet met volle teugen, want wie weet is het de laatste keer. Ik heb elke zwangerschap beleeft alsof het de laatste was en dat maakte het elke keer weer zo speciaal. Het is zo'n mooie tijd.
Ik wil niet meer kinderen, maar die zwangerschap en de eerste weken na de geboorte die zal ik altijd blijven missen, die vind ik zo mooi.
Het hebben van een groot gezin vind ik ook heel mooi. Ja, het is druk soms en soms is het moeilijk om elk kind de aandacht te geven die het nodig heeft en soms lukt me dat ook niet, maar ik denk maar zo; in het echte leven straks krijg je ook niet altijd alles meteen zoals je het wilt. Mijn kinderen leren elke dag van elkaar, ze leren delen en zijn echt hele prettige kinderen om mee om te gaan. Als ik ergens trots op ben, is het op de karakters en omgangsvormen van mijn kinderen. Daar kunnen sommige ouders met veel minder kids nog iets van leren, ha!
Ivy