voor mama van 5

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
leuk man dat ik met iemand kan praten die in hetzelfde schuitje zit.hoe oud zijn die van jou?en ben je al lang bezig om voor een 7e te gaan?
heb heel veel vragen aan je en hoop dat je reageert.
liefs sil

Hoi,

Wat leuk om een persoonlijk berichtje voor mij hier tegen te komen!
Vond ik ook super om van iemand te lezen die in dezelfde situatie zit als ik.
Mijn kids zijn 10,9,8,7,3, en de jongste is 14 maanden.
En die van jou? Gezellig he zo'n groot gezin?
Natuurlijk kun je ze wel es achter het behang plakken,maar dat geldt volgens mij voor alle moeders!
Is het een idee om te mailen via onze eigen mailadressen i.pv. via het forum?

Groetjes!

hoi hoi
ja dat is een goed idee,mijn mailadres is silvia_schoemaker@hotmail.com.
kunnen we elkaar op de hoogte houden enzo.
mijn kids zijn 12,11,6,4,2 en 1jaar.
hoe heten jou kids dan?en hoe doen jullie dat met de slaapplaatsen enzo?
groetjes sil

Hoi,

Heb je net een mailtje gestuurd!

Tot mails,

Mama van 6

Hoi mama's van veel kindjes,

Ik las net jullie verhalen en dacht: yes!
Eindelijk kom ik mensen tegen met meer dan 3 of 4 kinderen.

Ik ben nu 10 wk zwanger van ons 5e kindje en bijna niemand weet het nog
op dit moment.
Ik krijg nl veel rare en negatieve reacties uit mijn omgeving.
Na de geboorte van de 3e zei men zelfs dingen als: nu zijn jullie toch wel klaar en na de 4e kreeg ik te horen dat we maar van geen ophouden weten en dat we onze kinderen tekort doen.
Ik vind dat zelf reuze meevallen, het is maar net hoe je zelf in het leven staat.

Maar ik durf nu dus bijna niet (zelfs niet tegen familie) te vertellen dat ik weeeeeer zwanger ben.
Ik kan er wel van genieten want we zijn natuurlijk heel blij en trots dat het ons gegeven is.
Hoe kijken jullie hier tegen aan?

(PS Ik schrijf steeds 'ik' maar mijn man denkt er ook zo over, hij heeft iets minder moeite met de reacties van anderen  dan ik)

M

Wat raar dat mensen zo reageren zeg!! Vroeger was het toch niet meer dan normaal om zelfs 10 kinderen te krijgen.
Ik snap echt niet dat mensen DURVEN te zeggen dat je je andere kinderen tekort doet en dingen als: "jullie zijn nu toch wel klaar he?" hun hoeven ze toch niet op te voeden?

Iedereen moet zelf weten hoeveel kinderen ze nemen en wij zitten nu in een 3 kamer woning en over een paar jaar willen we een 2e en dus ook een nieuw huis maar ik heb altijd gezegd: als ik het geld had voor een groot huis wilde ik veel kinderen...gezellig die roering in huis..en lekker met zn allen aan de eettafel.

En over dat tekort doen: Er zijn mensen met misschien maar 1 of 2 kinderen die hun kinderen WEL tekort doen..dit heeft dus niks te maken hoeveel kinderen je hebt..misschien ben jij zelfs wel beter in je aandacht verdelen onder 5 kids dan sommige moeders kunnen onder 2! Niet naar luisteren en dus gewoon met opgeheven hoofd vertellen dat je zwanger bent...en als mensen negatief doen zeg je gewoon: Jij hoeft het toch niet te doen? wij willen dit WEL graag!!!

T verbaast me echt dat er mensen bestaan die dit afkeuren en dus denken te weten wat goed is voor een ander...belachelijk

Groetjes An

Hoi,
Hier nog een moeder met een groot gezin. Naast jullie ben ik maar een kleintje met vier kids en ik ben nu ook wel klaar met het zwanger zijn en baby's. Er zijn inderdaad niet veel gezinnen met vier kids of meer. Ik las toevallig vandaag een artikel, slechts 2,4% heeft in Nederland 4 kinderen en het percentage voor nog meer kids was geloof ik 0,7 of zo iets. Komt dus echt niet veel meer voor.
Maar ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten hoeveel kinderen je op de wereld zet. Sommige kunnen het ouderschap prima aan met een gezin met 7 kinderen, anderen hadden eigenlijk nooit een kind moeten krijgen omdat er eigenlijk geen plek voor is in hun leven. Zit zoveel verschil in.
Ik zou zeggen 'ben TROTS-ZWANGER' en loop met je buik vooruit. Geniet met volle teugen, want wie weet is het de laatste keer. Ik heb elke zwangerschap beleeft alsof het de laatste was en dat maakte het elke keer weer zo speciaal. Het is zo'n mooie tijd.
Ik wil niet meer kinderen, maar die zwangerschap en de eerste weken na de geboorte die zal ik altijd blijven missen, die vind ik zo mooi.
Het hebben van een groot gezin vind ik ook heel mooi. Ja, het is druk soms en soms is het moeilijk om elk kind de aandacht te geven die het nodig heeft en soms lukt me dat ook niet, maar ik denk maar zo; in het echte leven straks krijg je ook niet altijd alles meteen zoals je het wilt. Mijn kinderen leren elke dag van elkaar, ze leren delen en zijn echt hele prettige kinderen om mee om te gaan. Als ik ergens trots op ben, is het op de karakters en omgangsvormen van mijn kinderen. Daar kunnen sommige ouders met veel minder kids nog iets van leren, ha!
Ivy

Terug
Bovenaan