voor mama van 7

A

Anoniem

Guest
Hey,

Wat leuk om nog een mama te "zien"met 7 kinderen.
Jij gaat ook voor t 8ste kindje las ik?

Zelf ben ik ook moeder van 7 kinderen,2 jongens en 5 meiden,de leeftijden 14,11,9,6,5,3 en 1 jaar.
Ik ben op dit moment 11 weken en 4 dagen zwanger van ons 8ste wondertje.

Welke leeftijd heb jij je kinderen?en hoe is t bij jou verdeelt?
Ben erg benieuwd!

liefs Caro

Hoi Caro,

Inderdaad grappig, 2 moeders met 7 kinderen. Hoor je toch niet vaak he? Maar wat leuk! Jij al zwanger van nr. 8! Gaat goed allemaal?
Bij mij zijn die 7 kids te verdelen onder 4 meiden en 3 jongens. In de leeftijd van 23, 21, 19, 12, 11, 2 en 8 maanden.
Ik ga ondertussen weer voor de volgende ronde. Jammergenoeg ondanks 5 dagen overtijd toch ongi geworden. Das pech, ei weg. Maar goede hoop dat er nog een aantal onderweg zijn! Dus, géén gestress hier, maar lekker doorgaan.

Gr. Anita

Jeetje dat ga ik niet meer redden hoor.

Ik ben nu zwanger van nummer 4. Het is wel mijn 7e zwangerschap.

Denk dat dit mijn laatste wondertje wordt.

Miep

Hoi Miep,

Ik zal niet zeggen dat het altijd makkelijk gaat hoor. Zo te lezen gaat het bij jou ook niet altijd van een leien dakje. Ik kan er (jammer genoeg) over meepraten. Ik heb nu al 12 zwangerschappen achter de rug. Met als resultaat dus 7 kinderen. Een behoorlijke staat van dienst nietwaar? Toch heb ik er niet (heel) veel problemen mee dat het ook wel eens mis gaat. Ondanks dat ik er eenmaal, lichamelijk dan,  bijna aan onder door ben gegaan. Ik ben en blijf gelukkig positief, wacht rustig af, laat me niet aan stress ten onder gaan en zie het wel (of niet) tegemoet.

En jij? Kan jij er een beetje mee omgaan dat niet alle zwangerschappen tot een goede einde aflopen? (ervan uitgaande dat die in het eerste trimester hebben plaatsgevonden) Gelukkig, en dat mag ik afkloppen, heb ik géén andere ervaringen. Weet niet of ik dan nog zo rustig door zou kunnen gaan.

Gr. Anita

Hoi hoi,

Ja is inderdaad wel toevallig,zo vaak hoor je dat tegenwoordig niet meer.
We krijgen ook vaak de vraag of we zoveel kids hebben ivm ons geloof of dat we een samengesteld gezin zijn,in het begin ging ik er vaak op in,nu lach ik er alleen maar om!

Ik weet helaas ook dat t niet zo makkelijk is om toch een kindje op de wereld te zetten,dit is nu mijn 13de zwangerschap,heb 6 mk gehad,waaronder nog 1 in mrt dit jaar.
Ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat de inpact nog zo groot kon zijn,maar we zijn er echt kapot van geweest.
Nu ben ik (morgen)12 weken en das extra spannend want de vorige mk was met 12 weken,maar achteraf heb ik altijd al een beetje (weggedrukte)twijfels gehad over die zwangerschap.
Nu echter heb ik er een goed gevoel over,ik heb met 8 weken en 6 dagen een echo gehad en daar was duidelijk een kloppend hartje te zien ,dus dat was een grote gerustelling.
Nu mag ik as vrijdag weer voor een echo,als alles dan goed is dan vertellen we het aan iedereen,dan mag de hele wereld het weten:))))

Hoop dat jij ook snel met goed nieuws komt:)))

en Miep,wat leuk dat je ook zwanger bent,hoe gaat t nu met je?en met je kleine babytje?Nouja klein,hij is ook alweer 4 maanden toch?

liefs Caro

Ons kleintje isnu 5 maanden en ik ben alweer bijna 10 weken zwanger.

Ook ik ben positief ingesteld, mijn ervaringen zijn heel wisselend. Miskraam met 13 weken ( dat was de eerste zwangerschap), vond ik wel heftig. En ook de ansgt dat ik nooit een kindje zou mogen krijgen was hevig aanweizg. De tweede miskraam was mijn 4e zwangerschap. Mijn 5e zwnagerschap ging na 18 weken mis. Da's dan welheftig hoor. Ik moest echt bevallen, ik ging gewoon voor een routine controle, en toen bleek ons kindje niet meer te leven. Gelukkig was ik snel weer zwnager met als resultaat een prachtig jongetje.

Ik heb nu dus 2 meiden (  8 en bijna 7) en een jongetje van 5 maanden.

Miep  

Hoi Miep,

5 maanden is je kindje alweer,wat vliegt de tijd zeg!
Ik kan me nog goed herinneren dat je ons mededeelde dat je was bevallen en dat alles goed was gegaan.
Ik volgde je toch wel een beetje en ik denk velen met me!
In mijn mk-tijd hebben we elkaar wel es "gesproken" en zo ben ik er ook achtergekomen dat jij ook veel mee hebt gemaakt op dit gebied.

Alles gaat nu goed met je zwangerschap?
Ben je al bij vk geweest voor controle?Moet je nu vaker naar controles toe?

liefs Caro

Caro,

alles lijkt goed te gaan, maar ja kan natuurlijk niet van binnen kijken. Ik heb er zelf voor gekozen dit keer geen extra controles te hebben. Het helpt namelijk niet. Bij de vorige zwnagerschap werd ik iedere keer gespannen als ik weer naar de gynaecoloog moest. En als het mis gaat dan kan je niets doen om het te voorkomen.

Over 2 weken heb ik weer een afspraak.

ben natuurlijk wel erg benieuwd.

Miep

Terug
Bovenaan