Voor mama2004

Hoi!

Ik was even benieuwd hoe het nu gaat met de voedingen. Drinkt je kindje al wat meer en wat regelmatiger?

Nog een tip: Als je kindje net 120 ml heeft opgedronken en begint na 2 uur alweer te brullen, dan kan het nog geen honger zijn. Ik drukte er gelijk maar weer een fles in, omdat ik dacht dat Mirthe honger had, en vervolgens dronk ze maar 50ml ofzo en was haar hele schema weer in de war. Toen ben ik op een gegeven moment vaste tijden gaan hanteren. Ze geeft zelf nog steeds wel aan als ze honger heeft. Maar als er minder dan 3 uur tussen de voedingen zit, dan heeft ze pech en moet ze wachten tot het tijd voor een volgende voeding is. Ze kan namelijk nog geen honger hebben dan en ze huilt dan vaak voor iets anders. Dat werkt heel goed, nu meld ze zich op redelijk vaste tijden en drinkt ze fatsoenlijke hoeveelheden.

Laat je nog even weten hoe het nu gaat?

Liefs,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)

Hoi Ingrid!

Leuk dat je nog even informeerd! Het gaat op het moment ietsje beter. Dit komt denk ik, omdat we nu geaccepteerd hebben dat ze het minder ook gewoon goed doet. De druk is er een beetje af.
We hebben gekeken wat zij zelf aangeeft en dat houdt toch in dat ze de nacht praktisch doorslaapt.
We bieden nu 5 X 150ml aan. Dit drinkt ze nog steeds bij lange na niet, maar toch telkens wat meer. Ik hou nu maar aan dat ze minimaal 500 ml per dag binnen moet krijgen en dat red ze steeds wel. Met andere woorden wij zijn tevreden en zij ook!
We houden nu ook strak het schema van 7-11-15-19-23 aan. Soms een klein beetje speling natuurlijk maar max een half uurtje.
Als ze 's ochtends voor 6.30 komt proberen we haar te sussen met een speentje. Lukt dit echt niet dan krijgt ze 50 ml te drinken om de tijd te overbruggen. Dit werkt op het moment prima.

groetjes,
mama2004

Terug
Bovenaan