Voor mamamene (chimene)

A

Anoniem

Guest
Hoi Chimene,

Ja, we gaan naar Oosterheem verhuizen. Ben je bekend daar? Wij totaal niet. Ons huis zit in het project Rietvaart fase 2.

Gr
Sandra

Hoi sandra,

ja wel redelijk bekend woon  nu zo'n 3 1/2 jaar  in oosterheem in tuindorp zuid. Hoe kom jij zo in zoetermeer verzeild vanuit het midden van het land?
Mijn zus heeft nu zo'n half jaar haar woning in rietvaart deel 1, het bouwen gaat zo hard hier als je op vakantie bent geweest en je komt terug dan staan er weer tig woningen bij.
Heb je al een creche hier in de buurt gezocht of gaat de kleine niet naar de creche?

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Haha, dat is een snelle reactie! We wonen nu in Houten, was altijd lekker centraal voor ons werk. Maar nu onze zoon er is, vind ik dat we te ver van familie en vrienden wonen om even af te spreken (Eigenlijk woont iederen rond Den-Haag, Zoetermeer, Voorschoten en Hillegom) Vandaar Zoetermeer, is voor mijn man nog net te bereizen voor zijn werk. Ik ga me deze aanmelden bij KDV de drie ballonnen. Dit was eigenlijk de enige die me enigzins aansprak, en die in de buurt zit zonder veel tijd kwijt te zijn aan omrijden. In uiterste nood woont mijn schoonmoeder in de buurt die graag een dagje voor haar rekening zou willen nemen. Dat is wel jammer van verhuizen mijn zoon heeft het nu zo naar zijn zin om het KDV hier (Kindergarden). Het bouwen gaat inderdaad vlot, al ligt de fundering net, maar we hebben goede hoop dat het voor de bouwvak 2009 opgeleverd wordt. Wat zijn de leuke dingen in Zoetermeer? Jouw vriendin woont in fase 1? Zijn dat die semi-vrijstaande huizen?

Gr
Sandra

Hoi Sandra,

Mijn zus woont in fase 1 in eengezinswoningen maar er staan echt zoveel verschillende soorten huizen.
De drie ballonnen is leuk wij zijn daar nu alweer bijna 7 jaar vaste klant , was toen wij een kdv zochten voor oudste eigenlijk de enige die ons aansprak. Ze waren ook een van de eerste met een certificaat voor creches (soort kema keuring). Mijn oudste zoon zate erop en ook mijn dochter heeft er 4 jaar met veel plezier gezeten, ze is nu net naar school. Levi, de jongste, ziet me ook al niet meer als ik hem breng, gaat meteen lekker spelen.

Zoetermeer heeft verschillende leuke dingen al moet ik zeggen dat ik het laatste jaar echt nergens ben gekomen (druk, druk, druk en ziek geweest). En je zit natuurlijk ook dicht bij den haag en rotterdam voor het echt shopwerk.

groetjes chimene

Hoi Dames,

Sorry dat ik even inbreek in jullie gesprek, maar ik woon dus al heel mijn leven in Zoetermeer, alleen woon nu aan de andere kant...in wijk 15. Wij gaan ons huis verkopen en mocht het zo zijn dan gaan we naar wijk 25, 27 of 28 verhuizen, simpelweg omdat mijn ouders daar wonen!

Er zijn zat leuke dingen in Zoetermeer, ten eerste de stad natuurlijk, lekker lunchen bij de Verleiding, of op het terasje bij Queens of Spoor 3. Verder is alles makkelijk te fietsen (vanuit Oosterheem nog wel moeilijk, want niet alles is nog af) Daarnaast heb je het Aquapark dichtbij liggen waar je leuk kan zwemmen, we hebben Snowworld, een klimwand, en een wildwaterbaan voor de actievelingen onder ons. En tja Ballorig voor de kleintjes, die zit op de Voorweg en de kinderboerderij....we hebben er 2 en er komt een 3e in Oosterheem, dus is weer leuk voor jullie! Sorry dat ik zo enthousiast ben, maar ik ben moeilijk uit Zoetermeer weg te slaan!!

owh ja en Den Haag is makkelijk te bereiken met de Randstadrail en daar kan je gewoon met je kinderwagen in, geen gedoe met tillen etc! Ideaal! En tja verder....we hebben zoveel hier, het is leuk wonen!!

Groetjes
Angelique

Hoi Angelique,

Grappig dat je ook in zoetermeer woont, ik woon er nu al 23 jaar en heb het er ook prima naar mijn zin. Ik heb met mijn ouders vroeger (oei nou voel ik me oud) ook in meerzicht gewoond en zelf in rokkeveen, noordhove en nu oosterheem. Eigenlijk half zoetermeer al gehad dus.
Bij mij zijn ze ook gek op ballorig en op zalm (in westerpark) dus daar zittenw e ook regelmatig.
Nou ga zo de oudste 2 maar even van school halen want ze lopen de 4 daagse, dus het moet echt wel droog blijven.

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Nou dan zijn jullie vandaag achter onze flat langs gelopen....hihi, normaal is het hier altijd heel stil alleen 1 keer per jaar hoor je heel veel kinderen....en dan is het dus de avondvierdaagse!! Gezellig....en 23 jaar...gezellig ik dus al 27 jaar....eerst in Palenstein en toen in Seghwaert, in tussentijd heel even in Den Haag gewoond en toen weer terug naar Meerzicht. Nu willen we graag naar Seghwaert! Maar we hebben net gehoord dat we nog even 1 jaartje moeten wachten voordat we echt definitief weg kunnen!

Groetjes
Angelique

Terug
Bovenaan