Voor Maria (44) gewoon een verhaaltje, uiteraard ook voor andere moeders

Hoi hoi,

JA alles was gisteren goed op het CB. Enzo weegt nu 9.5 kilo en is 75 cm lang. Dus in verhouding prima. Hij is erg groot, zit ook bovenaan in de grafiek. Ik zelf ben ook lang dus hij heeft het niet van een vreemde. Ik heb aangegeven dat hij geen pap lust, ik kon dat gewoon zo laten. Volgende maand ga ik met een broodje beginnen. Spannend hoor maar het maakt ze ook al zo groot. Wanneer ze 6 maanden zijn gaat alles ineens zo hard. Het aankomende half jaar worden ze zoveel wijzer.............leuk maar dat kleine is ook schattig.

Ik heb in het begin ook lopen rommelen met de bijvoedingen. Ik heb toen de tip gekregen dat melk altijd nog de belangrijkste voedingsbron is. Dus ik geef melk gevolgd door fruit of groente.(eerst fruit gevolgd door melk werkte bij kereltje niet, hij was te vol)  Bij Enzo werkt dit nu  perfect. Tussen de melk en fruit of groente zit ongeveer 10 minuten. Zo heb je ook niet het idee dat je de hele dag met voeden bezig bent.

Tegen de avond kreeg Enzo het altijd even lastig dus ik geef sinds 3 weken rond 1700 uur 90cc (3 schepjes) daarna badje ed, om 1800 150cc (5 schepjes) gevolgd door groente en danone start. Daarna tegen 18.45/1900 uur naar bed. Ik splits de 4e voeding in tweeen en dat bevalt super. Hij is rustig en even voldaan zodat het badje ook nog leuk is en meneer niet zo'n honger heeft. Van deze laatste 150 cc laat hij meestal 20cc staan dus dan weet je zeker dat hij voldoende heeft. Voor deze 4e voeding slaapt hij meestal 45 minuten dus dan is hij ook niet moe voordat je aan het laatste ritueel begint en kun je de dag gezellig afsluiten zonder geschreeuw van honger ed.

Met deze veranderingen in het eet/slaappatroon ging hij ook ineens doorslapen. Gelukkig want hij was al 6 maanden. Voor Enzo was dit waarschijnlijk de gouden combinatie.

Ik las dat jij een 2-ling hebt. Leuk zeg. Mijn vriend leek dat altijd mooi. Misschien bij de volgende zwangerschap. Zit wel in de familie namelijk. Wie weet. Heb je wel wat aan de tips? Je moet maar gebruiken wat het beste bij je past en bij de kids.

Nou een heel verhaal, succes en tot horens. Fijne avond

Groetjes Celie
 
Hallo Celie,

Fijn dat alles goed was bij het cb. En wat een grote knul is Enzo zeg! Wij waren 3 weken geleden voor het laatst bij het cb en onze Kay woog toen 7130 gram en hij was 67,5 cm. Dus wel iets minder dan jouw zoon. Gelukkig was dit gewicht en deze lengte ook prima, zeker gezien zijn geboorte gewicht. Kay en Romy zijn 5 weken te vroeg geboren en wogen toen allebei net iets onder de 2 kilo. Als je de foto's terug ziet van vlak na de geboorte, kan ik mij al bijna niet meer voorstellen dat ze zo klein waren. De tijd vliegt voorbij... Soms wel jammer, want het echte "kleine" is er nu wel af, maar deze tijd is toch ook wel erg leuk: ze kletsen gezellig, hebben een hoop lol en worden erg beweeglijk. Ik word soms gek van Romy. Ze rolt telkens op haar buikje, maar terugrollen lukt nog niet. Is erg leuk om te zien. Kay vindt alles prima en blijft nog lekker op zijn ruggetje liggen. Hij kijkt naar Romy en denkt (volgens mij) wat doet mijn zusje toch druk.
Ja, lastig is dat met die voedingen he? Ik ben erg blij met alle tips. Ieder doet het toch weer anders, maar ik haal er gewoon de dingen uit die bij ons passen. Vanaf morgen wil ik een ander schema proberen met 3 flessen i.p.v. 4. Ik ben benieuwd hoe dit gaat.
Wij zijn dolgelukkig met onze tweeling, maar in de eerste maanden heb ik er af en toe weleens flink doorheen gezeten. Het was zo druk en is was zo moe.... Kay en Romy hebben lang 8 flesvoedingen gekregen (om de 3 uur voeden ook 's nachts). Dus van slapen kwam niet zo veel. Gelukkig is dat nu helemaal beter geworden, de nachten gaan (meestal) goed. En als het allemaal een beetje tegenzit, en je kijkt naar die 2 lieve gezichtjes is het allemaal weer goed! Ze doen het fantastisch en ik ben supertrots. En vervelen is er voor mij niet meer bij!
Maar jij zal het vast ook best druk hebben met 1 kindje. Na de geboorte van een eerste kindje staat, volgens mij, bij iedereen zijn leven op zijn kop. Het wennen aan elkaar, de vermoeidheid, het is best heftig allemaal. Of zat jij wel op de "roze wolk"?
Zo, het is een heel verhaal geworden. Wel gezellig!

Groetjes,
Maria



 
Terug
Bovenaan