voor marian25

Mag ik vragen waar je vriendin aan word geopereerd? voor de kleine
zelf is ons kindje ook niet oke en ben benieuwd wat er bij haar aan de hand is


groetjes monique
 
Hoi,

Bij een echo op 20 weken kwamen ze erachter dat de borstkas van het kindje niet helemaal was zoals het zou moeten zijn, er was te weinig plaats om de longen goed te laten ontwikkelen, en daardoor zou het kindje zonder operatie kort na de bevalling overlijden. Nu willen ze het kindje opereren en dmv een ballonnetje geloof ik proberen de borstkas doen uitzetten zodat de longen verder kunnen groeien. Ik weet het eigenlijk ook niet zo precies, maar ja, je vraagt daar ook zo moeilijk naar als ze er zelf niet over wil praten he...
Mag ik vragen waarom je dit vraagt? Je hebt zelf toch hoop ik geen problemen in die aard?

Groetjes,
Marian
 
Hoi Marian,

Ik denk dat wij precies met het zelfde zitten,bij mij is met de echo ook met 20 weken geconstateerd dat ons kindje een open middenrif heeft ,daardoor zijn er organen verplaatst naar de borstkas en deze verdrukken de longen om te groeien, Als we dit niet geweten haddebn had het kindje ook geen kans op leven gehad en zou het snakken naar lucht als een vis op het droge. zelf sta ik nu onderbehandeling van het academische ziekenhuis in maastricht en leuven [belgie]
Dan zal zij waarschijnlijk ook wel naar het academische ziekenhuis van leuven moeten voor deze ballonentherapie[  onder behandeling staan]
Ook wij zijn al verschillende keren op en neer naar Leuven geweest om te kijken hoe het met de longen is, tot nu toe bijna 29 weken komen we nog niet in aanmerking voor de ballon plaatsing ,het is te goed zeggen ze dan.
Ik kan me best voorstellen hoe zij zich eigen voelt maar door er niet over te praten lost het voor haar eigen niet op. Het is een moeilijke maar zeer onzekere weg die wij ook zij zal moeten gaan. alles is pas zeker als onze kleine mee naar huis mag dan kunnen wij pas echt gaan genieten
Weet ze wel dat er een steunpunt is in nederland voor kindjes met deze afwijking.
Groetjes monique

wie weet vind ze het wel fijn om er met iemand over te praten die met het zelfde zit?

groetjes monique

 
Hoi,

Het spijt me te horen dat jullie met hetzelfde probleem te maken hebben. Wat erg voor je meid! Ikzelf kan er me weinig bij voorstellen, vooralsnog gaat bij ons alles zoals het hoort te gaan. Waarschijnlijk daarom ook dat het voor haar moeilijk is om er met mij over te praten...
Zij gaan inderdaad ook naar Leuven voor die behandeling en operatie. Het schijnt een serieuze ingreep te zijn, maar als ze niks doen heeft hun kindje helemaal geen kans. In dat opzicht is het natuurlijk wel goed dat je het op voorhand weet, dan kan je tenminste probéren iets te doen. Van die vereniging wist ik niks af. Ik zal het haar eens vragen of zij er misschien van weet, dan kan ze altijd eens contact opnemen mocht het haar interesseren. Heb je misschien een telefoonnummer of een internetadres?
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Het lijkt me verschrikkelijk als je zoiets te weten komt, maar kan je er nog een beetje mee om? Wel een goed teken is dat ze jouw kindje blijkbaar 'te goed' vinden om ... (kan me niet herinneren hoe je het noemde) te doen. Hopelijk komt het snel allemaal goed. Mijn oudste zoontje heeft ook 3 weken na de bevalling nog in het ziekenhuis gelegen, en dat was toch echt niet alles. Niet te vergelijken met de ellende die jij nog doormoet, maar in dat opzicht weet ik wel een beetje waar je tegenaan kijkt. (Mijn zoontje was een prematuurtje, 6 weken te vroeg, en ik hoop deze uk toch iets langer in mijn buik te houden). Ik wens je alleszins veel sterkte, en alle goeds voor de kleine in je buik!

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan