Voor Marieke79..

A

Anoniem

Guest
Hoi Marieke,

Jij geeft Lyanne ook nog steeds borstvoeding he.
Nou wilde ik jou eens vragen of jij weleens afkolft?
Ons Tess gaat zaterdag voor het eerst bij haar Oma(mijn moeder)  slapen,want wij hebben een 25jarige bruiloft van mijn mans zijn oudste zus.Dus daar kunnen we echt niet wegblijven,en geloof me ik ben er best wel zenuwachtig voor.En ik weet zeker dat mijn moeder heel goed voor ons Tess zal zorgen hoor,ze heeft zelf ook drie kinderen grootgebracht.Maar gewoon...ik breng Tess gewoon niet graag weg.Maar goed,ben benieuwd naar je antwoord en eventueel ervaring met kolven.Alvast bedankt.

Groetjes Peuneveuke....

Hoi Kitty,

Ik snap precies hoe je je voelt! Oma heeft 1x op Lyanne gepast, was maar 1 uurtje omdat ik naar de tandarts moest.

Ik heb Lyanne een tijd moeten bijvoeden, het kolven ging heel goed, maar ze wil absoluut geen fles hebben. Daarom maar in een bekertje gegeven en dan dronk ze het op. Ik heb nu een fles gevonden, speciaal voor bv-kindjes. Is een fles van Tommie Tippee, de hals met speen lijkt veel meer op een borst, Lyanne drinkt hier wel uit, alleen geen melk! Maar wel thee en water, maar het begin is gemaakt. Helaas zijn de flessen bijna nergens te koop! Ik was hier in de buurt al overal geweest, alle grote babyzaken, incl de Prenatal, maar nergens hadden ze hem. Op vakantie zag ik hem bij de Etos in Middelburg, meteen maar 1 gekocht met 4 extra spenen erbij!

Dit is hem, dat hele doorzichtige deel vanaf de speen is dus van rubber, dus zacht.
Daarom lijkt het meer op de borst en de speen is ook langer dan dij normale flesjes.

Nou, heel veel sterkte morgen!

Groetjes, Marieke en Lyanne

Hee Marieke bedankt eeyz.Ga er morgen gelijk voor op pad.
Liefs Kitty en Tess.

Hoi Kitty,

Ik voed ook nog steeds en werk 2 dagen per week. Wat ik dan afkolf, krijgt ukkie de volgende werkdag. Hier dus veel ervaring met kolven en flesjes. Nu is mijn meissie erg makkelijk. Drinkt uit allerlei flesjes en allerlei speentjes, maakt niet uit. Maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij Tess ook zo is. Even uitproberen dus!
Als je nog vragen hebt over kolven, stel me ze, ik beantwoord ze graag! (als ik het antwoord weet! maar heb 2,5 maand ft-gekolfd, dus info genoeg!)

Groetjes!!

ps op het moment voed ik weer volledig bv, mijn meissie begint flink exceem te krijgen van de bijvoeding (en dit ging net zo goed...) helaas, dus terug naar af, exceem laten genezen en dan weer langzaam beginnen met bijvoeden, zodat ik kan uitzoeken waar de exceem vandaan komt.

Terug
Bovenaan