Voor MariekeS

Hoi
Wat dacht je hiervan,
Eerste week aan de lijn en 2.2kg eraf.
Ik heb het nog eens voor de zekerheid gevraagd aan de dietiste en ze verzekerd mij dat er geen schadelijke gevolgen kunnen zijn,in geval van een zwangerschap, omdat je eigenlijk alleen je voedingspatroon wijzigd, geen tekorten krijgt,

jeanette

Kan je mij wat informatie geven over dat wonderdieet?? De ha zei tegen mij dat ik niet meer mocht afvallen vanwegen gifstoffen die dan in je bloed en bij je kindje komen als je zwanger bent.

mijn huisarts denk dat ik geen eisprong hebt omdat ik steeds 3 weken overtijd bent maar niet zwanger,probeer nu al bijna 8 maanden om zwanger te worden moet het nu nog een maand aan kijken en dan een afspraak maken met een gynecoloog. WAT KAN IK HIER VAN VERWACHTEN,EN IS HET ERG DAT IK ER GEEN EEN HEB IS DAAR BV WAT AAN TE DOEN?

Ik heb een dieet , waarbij je je voedingspatroon verandert.
de truc is om 6x per dag iets te eten en elke keer een ander patroon.
bv ´s ochtends beginnen met een bak yoghurt, om tien uur een evergo, tussen de middag twee crackers met kaas en tomaat(plakjes augurk)een beker sinaasappelsap
om vier uur een cup a soeplight of opkikkertje en als avondeten, aardappels(3),sperciebonen, kipfilet knorrjus, grote bak rauwkost met een light dressing.(als je vlees ,kaas of een ander eiwitproduct eet, dan eet je er altijd rauwkost bij
komkommer tomaat rauwe wortel enz.
drink elke dag veel water 2liter en niet meer dan drie koppen koffie, (rooibos)thee mag wel veel, niet meer dan vier light frisdrank.
ik krijg een lijst mee voor een hele week en mag niets anders eten dan erop staat.
elke dag is anders je begint een volgende dag bv met een krente bol, of ns een dag alleen een appel, glas optimel drink of een meergranen broodje met kaas/tomaat komkommer.
het principe is dat je lichaam niet in slaap sust maar lekker blijft stofwisselen,door de afwisseling in aanbod en dat is bij jo-jo ers
het grootste probleem.
je eet heel gezond en genoeg dus er is geen gevaar voor tekorten.
het gaat ook geleidelijk.

jeanette

jeanette

Dank je wel jeanette voor de tips. ik herken in jou dieet veel van wat ik ook eet, maar ik eet iedere dag hetzelfde, behalve s'avonds bij de warme maaltijd. Dan eet ik wel steeds wat anders. Misschien is het dus wel de truc om af te wisselen. Ik ga het zeker proberen als het van een dietiste wel zo mag als je zwanger wilt worden of misschien al bent.

Ze (de dietiste) heeft alleen wel gezegd dat je als je borstvoeding gaat geven iets meer moet gaan eten omdat je dan ong.700kcall mee verbruikt.
Ik houd dat in gedachten, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.
Ik zou het geweldig vinden om eerst lekker in m'n vel te zitten en mij geen zorgen te maken of ik ergens rollend of lopend heen moet, als ik 'straks'zwanger ben.

jeanette

ps alle meelproducten zijn volkoren alle zuivel is optimel(geen suiker/vet)en het rauwkost is echt heel belangrijk.

Terug
Bovenaan