voor Marielle

Hoi,
Ik zag net je reactie op mijn berichtje. Heb je een leuke vakantie gehad? Ik ben heel erg benieuwd hoe het met jou en de baby gaat! Hoe voel je je? Begin je al een buikje te krijgen? Zoals je hebt gelezen gaan we morgen beginnen! Ik heb er echt zin en vertrouwen in. Ik durf bijna niet te geloven dat ik over anderhalve maand misschien wel zwanger ben! Ik weet wel dat ook IVF gaan heilig middel is maar in ons geval zijn we er natuurlijk nooit zo dichtbij geweest. Heel spannend allemaal. Ik heb me voorgenomen om de komende tijd goed aan mezelf te denken en me in ieder geval niet gek te laten maken. Afgelopen woensdag hebben we de sleutel van ons huis gekregen en in een paar dagen tijd hebben we al heel veel gedaan dus maak ik me daar niet druk over. Het is gek hoe alles opeens samenvalt. Ik vind het jammer dat wij net op vakantie waren toen jullie begonnen met IVF, dat deel heb ik helemaal gemist. In ieder geval dus eerst pil. Ze doen niet anders in de VU maar ik heb me daar bij neergelegd. Na die jaren gedoe kan dat er ook wel bij. Ik ben benieuwd naar morgen. Leuk he, zondagochtend naar het ziekenhuis. Hoeven we ook lekker niet in de file te staan! Ik ben benieuwd naar jou verhalen! groetjes

quote: Noortje P schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-11-2005 22:16:42'));

Hoi,
Ik zag net je reactie op mijn berichtje. Heb je een leuke vakantie gehad? Ik ben heel erg benieuwd hoe het met jou en de baby gaat! Hoe voel je je? Begin je al een buikje te krijgen? Zoals je hebt gelezen gaan we morgen beginnen! Ik heb er echt zin en vertrouwen in. Ik durf bijna niet te geloven dat ik over anderhalve maand misschien wel zwanger ben! Ik weet wel dat ook IVF gaan heilig middel is maar in ons geval zijn we er natuurlijk nooit zo dichtbij geweest. Heel spannend allemaal. Ik heb me voorgenomen om de komende tijd goed aan mezelf te denken en me in ieder geval niet gek te laten maken. Afgelopen woensdag hebben we de sleutel van ons huis gekregen en in een paar dagen tijd hebben we al heel veel gedaan dus maak ik me daar niet druk over. Het is gek hoe alles opeens samenvalt. Ik vind het jammer dat wij net op vakantie waren toen jullie begonnen met IVF, dat deel heb ik helemaal gemist. In ieder geval dus eerst pil. Ze doen niet anders in de VU maar ik heb me daar bij neergelegd. Na die jaren gedoe kan dat er ook wel bij. Ik ben benieuwd naar morgen. Leuk he, zondagochtend naar het ziekenhuis. Hoeven we ook lekker niet in de file te staan! Ik ben benieuwd naar jou verhalen! groetjes

HI,

Wat fijn dat jullie morgen gaan beginnen!!! Ik weet zeker dat het allemaal goed gaat, het gaat zo snel allemaal. Jammer dat je eerst aan de pil moet maar als je zo lang bezig bent dan maakt die maand ook niet meer uit. Ben benieuwd hoe je eitjes gaan groeien straks!! Dat wordt een hele spannende tijd met elke week verschillende uitslagen met als hoogte punt de zwangerschapstest(of dieptepunt maar daar gaan we niet vanuit)!!
Ik vind het echt heel attent van je dat je naar mijn zwangerschap vraagt omdat ik weet hoe moeilijk het is als een anders zwanger is en je wilt zelf ook.
Egypte was heerlijk. We hebben heel relax gedaan(kon ook niet anders) maar toch een aantal tempels gezien. Het weer is daar altijd goed!
Morgen helaas weer werken. Maar morgen hebben we ook onze  1e afspraak bij de verloskundige!! Ik zit nu in mijn 13e week en heb sinds vorige week een buikje!!! Ik pas niet veel broeken meer dus moet over een week echt gaan shoppen ook voor nieuwe bh's en slips(kleine stringetjes kunnen echt niet meer haha). We willen nog wel proberen om nog een echo te krijgen maar ik weet niet of ze dat doen aangezien we al 2 echo's hebben gehad. Wel  raar om nu  "gewoon" zwanger te zijn en niet meer naar een  fertiliteitskliniek te  hoeven gaan. Elke week krijgen we meer vertrouwen in de zwangerschap.

Eigenlijk heb je de aankomende maand nog niets te vertellen over  ivf omdat je eerst aan de pil gaat? Ben heeel benieuwd hoe jij  het gaat ervaren en wens je super veel geluk!!

Oja,  ik weet niet of het mede geholpen  hebt maar ik heb tarwekiemolie geslikt en geen koffie gedronken tijdens de hele ivf behandeling. Ik had het gevoel dat het beide kon helpen.
Het is maar een tip en  je weet maar nooit!!

gr
Marielle  

Hoi,
TIk even snel.Moet zo weg. Krijgen kort protocol!!!!!!!!!!!!! Gisteren helemaal in de bonen en heb vreselijk lopen janken van alle emoties. Eerst 10 dagen Primolut en vanaf donderdag decapeptyl prikken. Dan weer ongesteld en Puregon en dan rond de 17e punctie. Is wel even schrikken als je je op iets anders voorbereid hebt. Ben blij dat het goed met jou en je kindje gaat! Later meer. groetjes

quote: Noortje P reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-11-2005 09:02:31'));

Hoi,
TIk even snel.Moet zo weg. Krijgen kort protocol!!!!!!!!!!!!! Gisteren helemaal in de bonen en heb vreselijk lopen janken van alle emoties. Eerst 10 dagen Primolut en vanaf donderdag decapeptyl prikken. Dan weer ongesteld en Puregon en dan rond de 17e punctie. Is wel even schrikken als je je op iets anders voorbereid hebt. Ben blij dat het goed met jou en je kindje gaat! Later meer. groetjes

HI,
Wat fijn zeg!! Vergeleken met Leiden is het nog steeds niet een korte protocol want ik begon op dag 4 al met hormonenspuiten en hoefde niet ongi te worden tussendoor. Waarom moet je ongi worden tussendoor? Snap er niets van! Ik zie ook dat je ook precies de andere medicijnen krijgt dan ik. Ik ben heel benieuwd. Je hoeft niet bang te zijn want ze weten precies wat ze doen in het ziekenhuis, voordat je het weet ben je zwanger!!!!

We zijn gister voor het eerst naar de VK geweest en hebben het hartje gehoord! Heel onwerkelijk allemaal.

Heel veel succes en af en toe in en uit ademen hihi

gr
Marielle

Hoi,
Voor ons is het wel een stuk korter dan we hadden verwacht. Ik moet zeggen dat ik in vergelijking met zondag en maandag alweer een stuk rustiger ben en aan het idee gewent ben. Het helpt echt dat we flink met het huis bezig zijn, veel afleiding. Het wordt ook hartstikke mooi en we liggen flink voor op schema. Het tapijt laten we een week eerder komen en vrijdag beginnen we met laminaat. Dat is dus allemaal heel fijn. Morgen beginnen met decapeptyl prikken. Ik weet ook niet waarom ik tussendoor nog een keer ongesteld moet worden maar als ze dat willen, prima..... Ik heb een heel goed gevoel bij het ziekenhuis. Ze laten niks aan het toeval over en doen echt vreselijk hun best. De echo van afgelopen zondag was al veel scherper als in ons IUI ziekenhuis. Betere apparatuur denk ik.
Gaaf zeg! Heb je een afdrukje thuis? Wat een wonder toch! Heb je al een beetje het mama-gevoel?  Heb je al een naam bedacht? Ik durf er nog niet over te fantaseren omdat ik zo bang ben te hoge verwachtingen te hebben. Maar ze geven ons goede kansen mede gezien mijn leeftijd en de reden waarom wij ivf doen. Hoe voelde jij je van tevoren?
Hebben jullie gekozen voor het terugplaatsen van embryo? Ik ben gewoon benieuwd.
Ben je al begonnen met de babykamer? groetjes Noor

quote: Noortje P reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-11-2005 17:28:23'));

Hoi,
Voor ons is het wel een stuk korter dan we hadden verwacht. Ik moet zeggen dat ik in vergelijking met zondag en maandag alweer een stuk rustiger ben en aan het idee gewent ben. Het helpt echt dat we flink met het huis bezig zijn, veel afleiding. Het wordt ook hartstikke mooi en we liggen flink voor op schema. Het tapijt laten we een week eerder komen en vrijdag beginnen we met laminaat. Dat is dus allemaal heel fijn. Morgen beginnen met decapeptyl prikken. Ik weet ook niet waarom ik tussendoor nog een keer ongesteld moet worden maar als ze dat willen, prima..... Ik heb een heel goed gevoel bij het ziekenhuis. Ze laten niks aan het toeval over en doen echt vreselijk hun best. De echo van afgelopen zondag was al veel scherper als in ons IUI ziekenhuis. Betere apparatuur denk ik.
Gaaf zeg! Heb je een afdrukje thuis? Wat een wonder toch! Heb je al een beetje het mama-gevoel?  Heb je al een naam bedacht? Ik durf er nog niet over te fantaseren omdat ik zo bang ben te hoge verwachtingen te hebben. Maar ze geven ons goede kansen mede gezien mijn leeftijd en de reden waarom wij ivf doen. Hoe voelde jij je van tevoren?
Hebben jullie gekozen voor het terugplaatsen van embryo? Ik ben gewoon benieuwd.
Ben je al begonnen met de babykamer? groetjes Noor

hi,
Het is zeker korter en elke week is voor je gevoel meegenomen. Ben je bang om te prikken? Ik vond het vreselijk! De gonal pen viel reuze mee maar de pregnyl spuit deed mijn man omdat je deze niet langzaam pijnloos in de je buik kan zetten(moet dus snel!)
We hebben 2 echofoto's: van 8 weken en 10 weken. en vooral die van 10 weken is mooi want daar zie je al echt een mensje op. Klinkt stom maar moet nog steeds wennen aan het mamma worden. Ik heb wel al kinderopvang geregeld en moet deze week ook al de kraamzorg regelen. De namen hebben we in onze vakantie bedacht!

Ik voelde mij aan het begin van ivf  erg gestresst omdat we natuurllijk ook nog met die tumor zaten van mijn man. Pas na de terugplaatsing ben ik echt gaan ontspannen en leuke dingen gaan doen met vriendinnen en hoefde we eindelijk bijna 2 weken niet naar het ziekenhuis. Ik denk dat je met name na de terugplaatsing relax moet zijn omdat dan het moeilijkste gedeelte komt: de innesteling. Van elke ivf behandeling komt 80% tot de terugplaatsing en uiteindelijk wordt maar 30% zwanger (waarvan ook weer 20% een miskraam krijgt). Dus je ziet dat je meestal wel een bevrucht eitje hebt alleen de laatste fase moet jouw baarmoeder het doen. Vandaar dat ik ook geen koffie dronk omdat je daar onrustig van wordt en tarwekiem olie slikte (ze zeggen dat dat de innetseling bevordert, en baat het niet dan schaad het niet)

In Leiden plaatsen ze bij de eerste en de 2e poging altijd maar 1 embryo terug als je jong bent, pas bij de derde poging mag je 2 terug laten plaatsen.

Met de babykamer ben ik nog niet begonnen. Eerst een grotere buik krijgen hihi

gr
Marielle

Terug
Bovenaan