Voor Marije

Hoi Marije, ik las in je reactie op het vruchtwater verliezen dat bij jou vruchtwater naar buiten liep en dat ze daar vrij laat achter zijn gekomen. Je gaf aan dat je vage klachten had, kan je die omschrijven? Ik heb afgelopen maandag controle gehad in het ziekenhuis en had een nogal nonchalante gyna assistente. Ik vertelde dat ik meer last van afscheiding en dat het anders rook, nl wat zoetig. Ze reageerde (overigens op alles wat ik zei) met: ja dat hoort erbij. Misschien ben ik wat achterdochtig, maar ik vertrouw het nog steeds niet. Toen las ik jouw verhaal... de kleine is bij nl. ook vroeg ingedaald bij 28 weken. Ik hoor graag van je wat je klachten waren.
Groeten, Taatje
36w4d
 
Toch ook nog even reactie van mij, ik heb bij mijn drie zwangerschappen ook overmatig slijm (witte vloed)  geproduceerd.... dit ging gepaard met vaak een harde buik (wat kramp), rook ook zoetig en de ene keer was het wat wateriger dan de andere keer.... Maar mijn vliezen waren bij mijn tweede en derde nog echt intact hoor!!!!!
Dit komt veel vaker voor dan gebroken vliezen die "niet opgemerkt" worden.... Dus ik hoop dat ik de reactie van die gyneacoloog wat heb kunnen verklaren....
 

Hoi Taatje,

ik heb het in een eerder bericht ook al genoemd, kijk's ff op http://www.babybrabbel.nl , onderaan de tab shop. Zij hebben een soort van inlegkruisje te koop waarmee je kunt testen of je vruchtwater verliest, een infectie hebt. Mocht het gewoon hele vloeibare afscheiding zijn, dan zie je niks. Ik heb ze ook in huis. Daar ik hetzelfde had, héél doorzichtig, niet plakkerig en zoetig van geur. Ideaal hoor! Bij mij was het trouwens geen vruchtwater.

Groetjes Cody
37w2d
 
Hoi,

Allereerst: het hoeft natuurlijk niet zo te zijn he, maar het is meer dat ik aan wou geven, dat het KAN voorkomen dat je dus niks merkt van het breken van je vliezen.
Het begon bij mij met een wat vaag gevoel van onbehagen....mar hé zat een paar dagen voor de uitgerekende datum en je hoort wel vaker dat vrouwen dan wat onrustiger worden, dus daar ging ik maar van uit: het zat er nu echt aan te komen.
In de loop van de volgende dag kwam hier een ongelooflijke buikpijn bij en later ook rugpijn. Kon niet meer gewoon zitten, liggen of staan.... toch waren dit geen weeen dat wist ik zeker (bleek ook later niet het geval). Toen ik ook nog begon over te geven heeft mijn vriend de verloskundige gebeld. Die was eigenlijk in 2 minuten wel uitgekeken (ze heeft nog gekeken of ik ontsluiting had, want het schijnt wel vaker voor te komen dat je bij zo'n 4 cm ontsluiting moet overgeven).
De klachten bij buik en rug leken op het 'bandgevoel' dat ze ook wel zien bij HELLP syndroom, maar mijn bloeddruk was perfect en er zaten ook geen eiwitten in mijn urine (dit is in het ziekenhuis gecontroleerd).

Dit waren eigenlijk mijn klachten....heb de 3e dag in het ziekenhuis zelfs morfine gekregen tegen de pijn, aangezien geen enkele andere toelaatbare pijnstiller werkte en ze de volgende dag zouden inleiden. Ze hoopten dat ik nog een beetje zou slapen en uitrusten voor de bevalling (ik was toen al dagen aan het overgeven en zo'n beetje elk uur aan de CTG, ook in de nacht, nog een echo gehad van mijn maag omdat zelfs water eruit kwam etc). Heb toen inderdaad nog een uurtje of 3 geslapen en de volgende dag was het eindelijk zover: inleiden!!!!!
Toen kwamen ze er dus achter dat mijn vliezen niet intact waren en aangezien ik toch al een infuus lag werd daar antibiotica aangehangen en de weeenopwekkers. Gelukkig sloegen deze laatsten wel aan bij mij en 9 uur later mochten wij onze mooie, grote (9 pond!) zoon bewonderen.
Direct na de bevalling had ik minder last van van alles, maar na een paar uurtjes begon ik toch weer over te geven....dit heeft nog een kleine week geduurd.
Onze zoon had gelukkig helemaal niks, maar moest wel ook preventief aan de antibiotica en werd goed in de gaten gehouden. Gelukkig zat de infectie bij mij!!!!

Nou, heeeeel lang verhaal geworden, maar zelfs ruim een jaar later moet het verhaal er afentoe uit.

Misschien zijn die inlegkruisjes inderdaad iets voor jou? (geloof dat Cody ze noemde?? dan weet je het zeker!!!)

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan