voor marina/yenna

Hoi ,
ik zie dat jij ook eerst groente geeft en dan klein flesje,ben je steeds gaan minderen met die fles?Ik geef nu ook groente voor fles(paar theelepeltjes pas) en dan fles,en dan geeft ze aan wanneer ze genoeg heeft met fles.Geef je een heel potje groente en fruit?
groetjes van gaby(mama van romi 5 mnd en 5dgn)

Hoi   Gaby,

Ik gaf Yari om 16.00 uur eerst gewoon een fles, die fles moest vervallen bij ongeveer 6 maanden.
Dus heb ik bij Yenna destijds ( op advies van het cb )  en nu ook bij Yari om 16.00 uur groentehap gegeven, begonnen bij een paar theelepels, daarna gewoon een volle fles van 200 cc incl. voeding.
At hij wat meer ( een half potje van 4 maanden ) dan gaf ik hem er 135 cc incl. voeding.
Nu eet hij eet potje van 4 maanden helemaal op en krijgt hij nog een klein flesje van 100 cc incl. voeding erachteraan.
Morgen ga ik kijken of hij de pot van 6 maanden op kan, dan krijgt hij geen fles meer na maar een danontje start. Kijken of hij dat lust....

De groente geef ik nu dus om 16.00 uu ( ongeveer ), maar als hij dadelijk bijv. om 15.00 uur een rijstewafeltje met wat sap wil ( probeer ik dan ) schuif ik de groentehap naar 16.30/17.00 uur.

Hopelijk snap je het, sorry het is een lang verhaal geworden...
Is er iets niet duidelijk hoor ik het wel.
Groetjes Marina, mama van Yenna en Yari.

Hoi marina,
het is duidelijk hoor.En juist fijn lange verhaal.Maar zou het kwaad kunnen eerst groente dan fles of zou ik het cht andersom moeten doen.....dus eerst fles en dan gelijk groente??Het is me allemaal wat.....de ene zo en de andere zo....hihi.
groetjes Gaby

Hoi,

Het is helemaal aan jezelf en wat het beste is voor je kindje wat je eerst doet.( groente of de fles )
Bij Yari werkt het super, eerst groente om 16.00 uur  en dan de fles erna.
Hoe meer groente, hoe minder fles erna.
( bij Yenna ging dit ook altijd goed, tja en als je er goede ervaringen mee hebt doe je het de volgende keer ook zo  )

Succes ermee, en vergeet niet doe wat je zelf het fijnste, beste vind/lijkt voor je kindje !!

Groetjes Marina.

Hoi marina,
Tja zeker doen wat jezelf denkt/voelt maar adviezen/tips vind ik altijd heel fijn.
Volgens mij vind ze potjes niet lekker dus ga ik vandaag met zelfgemaakt beginnen,heb alleen denk ik het verkeerde gemaakt om mee te beginnen...broccoli.Maar dat had ik in huis.Volgens mij is worteltjes beter om te beginnen....
Groetjes Gaby

Terug
Bovenaan