voor Mariska1

A

Anoniem

Guest
Hoi Mariska

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Carol 24 jaar en sinds sept 04 gestopt met de pil. Ik zit nog niet zo heel lang op dit forum, Ik lees op dit moment meer verhalen, dan dat ik ergens op reageer.
Ik was net wat op het forum aan het lezen, en las dat jij ook je NOD niet kan bepalen.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend  dat is, ik heb dit probleem namelijk ook.
Het is zo frusterend, dat je niet kunt bepalen, wanneer je NOD is. Bij mij zijn er dan ook heel wat zwangerschaptesten doorheen gegaan, Want elke maand denk je wel, van zou ik nu misschien zwanger zijn??
Ben je hiervoor al eens naar je eigen ha geweest?
Ik namelijk wel, en hij heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog.
Het heeft bij mij dan ook een oorzaak, dat ik zo onregelmatig menstrueer.
Ik heb het PCO-syndroom.
Mijn eigen ha had dit niet gedacht, omdat ik daar het figuur niet voor heb, (vlgs hem zijn de meeste vrouwen met PCO, kleiner en forser).
Als je PCO hebt, en ze maken een echo van je eierstokken, dan zie je je eicellen aan een kralensnoer zitten. Je kunt het vergelijken, met heel veel mensen in een ruimte die er allemaal tegelijk uitwillen, maar dit lukt niet, uiteindelijk kan er niemand uit.
Op dit moment ben ik ik bezig om mijn menstruatie op te wekken en dan kan ik volgende week met medicatie beginnen om mijn eisprong op te wekken.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Als je nog niet naar je eigen huisarts bent geweest, en je gaat er naar toe, en hij/zij wil je afschepen, van wacht nog maar eens effe af. Moet je dit niet accepteren.
Bij de gynaecoloog is het meestal heel snel duidelijk.
Veel succes verder.

Groetjes en veel liefs Carol

Hoi Carol,

Leuk dat je reageerde. Ik zal je mijn verhaal even vertellen.

Toen ik gestopt ben met de pil werd ik maar niet ongi en ben dus na een paar maanden naar de huisarts gegaan die zelf ook nog vrij jong is en dus mijn kinder wens wel snapt. Maar die  vertelde ook dat het door de pil kon komen en dat het meestal in een jaar wel weer regelmatige zal worden. We hebben toen afgesproken dat ik na een jaar na het stoppen met de pil terug zou komen als ik dan nog niet zwanger zou zijn. Nou in die tijd dus maar twee keer ongi geweest en na een jaar dus terug. Toen is hij zelf al wat dingen gaan onderzoeken. Sperma kwaliteit van mijn man en bij mij een in en uit wendige echo. Bij mijn man was het prima en bij mij helaas wat minder. Met de inwendige echo konden ze niks?????? zien dus ook geen goede dingen. Ik moest dus maar een week later terug komen want er zat waarschijnlijk te veel lucht in mijn darmen. Een week later weer terug en toen konden ze nog niet veel zien en hebben ze de gynaecoloog er maar bij gehaald. Die zag ook niet zo veel maar  1 eierstok en een te kleine baarmoeder. Maar zij vond het wel belangrijk dat ik bij haar zou komen om het verder allemaal goed te onderzoeken en nu moet ik dus volgende week naar haar toe. Het kan zo zijn dat er niets aan de hand is en dat ik een ander soort onderzoek nodig heb dus ben nu wel iets mee gerust gesteld.
Maar zal blij zijn als we weer een week verder zijn. Hoewel er dan natuurlijk ook niet direkt een conclusie zal zijn. Hadden alle onderzoeken bij mij ook goed geweest dan had ik het nog wel even afgewacht. Maar nu vind ik het wel belangrijk om direkt aktie te ondernemen en de huisarts  gelukkig ook.

Maar hoe zit het met jou? Werd je nooit ongie? En welke medicijnen   heb je nu om je menstruatie op te wekken en hoe gaat het verder?????? Hoe vaak ben je bij de gynaecoloog geweest ed.?     Ben niet nieuwsgierig hoor

Groetjes Mariska

Wat ik nu nog vergeet is dat de huisarts bij mij ook dacht aan pco. Ik ben wel klein en  ronder.
Heb je  misschien andere dingen die daar bij horen zoals overbeharing ed?

Hallo Mariska (en ook anderen natuurlijk),

Ik ben zelf sinds juli vorig jaar met de pil gestopt en mijn cyclus is ook nog steeds onregelmatig. Duurde tot 9 november voor ik ongesteld werd. Dit had ik ook wel verwacht gezien ik een keer eerder een paar maanden ben gestopt. De volgende kwam 26 december (dus na 47 dagen) en die daarna op 29 januari (34 dagen). Ik dacht dat ik er ongeveer was. Maar werd daarna pas 7 april weer ongesteld (dus na 68 dagen). Zit nu weer op dag 35 en heb nog nergens last van. Bijna niet geklust deze maand dus verwacht er nog niets van. Het lastige is dat je ook niet met ovulatietesten kunt werken. Ik wilde mijn cervixslijm in de gaten houden, maar daar zie ik ook niet veel bijzonders aan, terwijl ik juist altijd veel last van afscheiding heb gehad. Aangezien wij niet echt regelmatige klussers zijn ga ik nog niet naar de dokter. Misschien komt het omdat ik de diane 35 heb geslikt. Lijkt me heel moeilijk om te bepalen wanneer je die stap zet om naar de dokter te gaan.
In ieder veel succes gewenst met zwanger worden.

Groetjes,

Mikkie

Hoi mikie ja die stap is wel erg groot. Maar op een gegeven moment verlies je vertrouwen in je lichaam en denk je dat het nooit goed komt en dan wil je maar wat graag naar de dokter. Mijn leeftijd begint ook mee te doen. Ik ben nu 32 en om dan nog jaren in de molen te moeten zie ik ook niet zitten dus ik wil er wel wat vaart achter zetten nu zodat we ook nog alle tijd hebben om alles te doen wat we willen qua onderzoeken bedoel ik dan.

Ook voor jou natuurlijk veel sucses en fijn dat je het met me wil delen dan voel ik me weer wat minder alleen hier op het forum.

Groetjes Mariska

Hoi

Mijn cylcus voor pilgebruik was ook zeer onregelmatig en ik vloeide ook erg veel.
Ik kon er geen pijl op trekken.
Toen mijn menstruatie op een gegeven moment zo erg was (1 ob super plus en maandverband) binnen een half uur doorgelekt. was bij mij de maat vol.
Toen de huisarts gebeld, er zat alleen een waarnemer, maar dat maakte mij totaal niet uit. Mijn verhaal uitgelegd, Hij meende dat de pil de beste oplossing was.
Dus daarmee begonnen. Mijn menstruatie was ineens een stuk regelmatiger en   minder heftig.
Nadat ik in sept 04 gestopt ben met de pil, kwam mijn menstruatie niet op gang.
Ik werk op een huisartsenpost als dokterassistente, en werk dus met heel veel huisartsen samen.
Toen eens een willekeurige arts aan de jas getrokken, toen ik in december nog steeds niet ongi werd.
Hij vertelde mij dat dat idd door de pil kon komen, en dat de menstruatie makkelijk een jaar kon uitblijven, ik moest maar eens wat geduld hebben.
Het zat me toch niet lekker, dat een menstrautie zolang kon uitblijven.
Toen ik een keer met mijn eigen huisarts dienst had. heb ik die ook mijn probleem uitgelegd.
Die vond dat ik nog even moest afwachten tot die week van kerst en nieuwjaar.
Nog steeds niet ongi. Huisarts weer gebeld.
Die wilde mijn menstruatie gaan opwekken.
Ik heb toen gevraagd of hij me wilde doorsturen naar de gynaecoloog, omdat ik dat prettiger vond.
Hij had daar geen problemen mee gelukkig.
Eenmaal bij de gynaecoloog (twee dagen later), was het voor haar vrijsnel duidelijk.
Er werd PCO vastgesteld.
Ik moest een zwangerschapstest doen om zeker te weten dat ik niet zwanger was.
de test was zoals ik zelf al gedacht had negatief.
Ik ben toen begonnen met provera, om mijn menstruatie op te wekken.
en daarna op cyclus dag 3 begonnen met clomid om een eisprong te krijgen.
De eerste keer heb ik daar goed op gereageerd, ik heb toen een eisprong gehad.
De andere twee keer geen eisprong op de clomid gehad. helaas.
Ben nu weer met provera bezig, en als alles goed is kan ik dan met een hogere dosering clomid beginnen.
Ben benieuwd.

Mensen met PCO hebben zijn vaak wat kleiner en hebben last van wat overgewicht, overbeharing, en volgens mij ook last van acne. ze hebben vaak een erg onregelmatige cyclus, of het blijft helemaal uit.
Ik heb alleen nog steeds last van acne, en met de medicatie heb ik er juist weer meer last van, balen, Volgende week ga ik daarvoor een nieuw produkt uitproberen, hopelijk wordt het dan een stuk minder.
En mijn cyclus is dus een zooitje.

ik houd je op de hoogte.

Liefs Carol

Hoi Hoi,
En dat nieuwe middel wat je nu gaat proberen is dat in plaats van de clomid of de provera?

En jij hebt dus alleen maar last van acne?

Toch wel knap dan dat ze direkt aan pco dachten.

En hoe kijken ze dan na of er wel of geen eisprong is geweest? Doen ze dat met een echo of bloedonderzoek?
Wat een vragen allemaal hè.

Ik laat het je ook horen als ik meer weet volgende week.

Groetjes en veel sucses  
Mariska

He hallo

De medicatie die ik volgende week moet gaan gebruiken, is clomid 100 mg, een hogere dosering, dan dat ik eerst had.

En ja ik heb idd wat last van acne, maar dat heb ik altijd wel wat gehad. Dus ik heb er wel mee leren leven.

De eisprong kunnen ze in de gaten houden, omdat je vanaf dag 10 om de twee dagen een inwendige echo maken, ze kunnen daar zien of er een eitje(s) groeit, en als het weg is, dan is het gesprongen. En dan kun je gewoon je menstruatie afwachten, of niet natuurlijk.

Toen ik bij de gynaecoloog was, en ze een inwendige echo maakte, was het heel goed te zien, dat ik PCO heb, Er was een duidelijke kralenkrans te zien.

Groetjes Carol

Terug
Bovenaan