Voor Marlies2

Dag Marlies,

Als ik me niet vergis, ben jij huisarts he? Hopelijk kan / wil je onderstaande vraag beantwoorden.

Vanaf welke leeftijd kan je een allergietest doen bij kinderen? Mijn neefje van 14 maanden wordt nu getest voor een kattenallergie, maar mijn huisarts zegt dat dat op deze leeftijd nog geen enkele zin heeft.

Mijn zoontje heeft veel ademhalingsmoeilijkheden en zit op dit moment aan de sobitol (zo'n oranje puffer) omdat hij asma achtige kenmerken heeft (rood haar, kortademig, piepend ademhalen als hij slaapt, eczeem). Ik weet niet of een kat de symptomen kan verergeren maar als er wel op getest kan worden dan zou ik dat ook wel willen.

Alvast bedankt,
Annemieke

Hoi,

Ik ben dan wel geen Marlies en geen huisarts. Maar ik heb dit laatst ook gehad met mijn zoontje. Hij is dan nog wel niet getest, maar hij is wel allergies voor onze papegaai. Die hebben we dan ook weggedaan. maar goed ik dwaal af. Wat ze mij vertelde is dat je wel kunt testen, maar als de test negatief is betekend niet dat hij niet allergies is. Alleen is het dan nog niet in zijn bloed te zien. Als de test positief is is het wel een zekere uitslag.

Gr. natasja mv Jamie

Natasja heeft gelijk, je kan je kind laten testen, als de test positief is betekent het dat hij allergisch is, als hij negatief is kan het zijn dat hij te jong is voor de test of dat hij idd niet allergisch is. Dus een negatieve test zegt niet zoveel, een positieve wel.

Groetjes.

Terug
Bovenaan