Voor MG1982

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik las net in een reaktie van jou op een ander topic dat jij precies hetzelde hebt meegemaakt als dat ik nu meemaak!
Ik heb afgelopen cyclus voor het eerst 50mg clomid geslikt en ben meteen zwanger geraakt.
Helaas ging het bij mij ook tussen week 5 en 6 al mis en zijn we het dus kwijtgeraakt.
Dat is nu ong drie weken geleden.
Ik verlies nog steeds bloed en afgelopen maandag zat mijn hcg nog op 91.
Vroeg me af hoe dat bij jou gaat/is gegaan?
Heb jij lang nagebloed en hoe is het verloop van je hcg gegaan?
Ik heb er nu ook helaas een cyste bij gekregen (gister via een echo ontdekt) en moet dus afwachten tot deze weer weg is voordat we uberhaubt verder kunnen.
Moet jij ook zo vaak bloedprikken? Ik één keer in de week en deze week ivm die cyste twee keer  Is natuurlijk wel erg fijn dat ze het daarmee allemaal in de gaten kunnen houden, maar mijn beide armen zijn beurs!

Ik hoop wat van je te horen

Groetjesss,
Ashley.

Hai Ashley!
Jeetje, wat een verhaal zeg. Ik voel me een beetje schuldig, want bij mij is het helemaal niet zo heftig verlopen en ik zit nu alweer te piepen dat ik nog niet weer ongesteld ben geworden....
Bij mij begon de miskraam op zaterdag met  bruine afscheiding die op de maandag echt doorzette in een soort van menstruatie.   Dit duurde zo'n beetje vijf dagen (net zo lang als mijn normale menstruatie) en ik dacht op dag 11 of zo dat ik weer een eisprong voelde.
Nu zit ik op dag 33 (geteld vanaf die maandag) en ben nog niet ongesteld, maar ook niet zwanger (heb op dag 30 getest). Ik kan dus ook geen eisprong hebben gehad, anders was ik toch veertien dagen later ongesteld geworden? Ik hoop heel erg dat ik snel weer menstrueer, zodat ik weer met clomid kan beginnen. Deze tussenperiode voelt zoooo nutteloos en als tijdsverspilling, dat zul jij nu ook wel voelen?!
Mijn HCG is blijkbaar goed gedaald, aangezien de zwangerschapstest drie dagen geleden negatief aangaf.
Zit ik al te piepen en zit jij nog zowat midden in je miskraam... Heel veel sterkte!

Trouwens wel goed he, dat we direct met 50 mg. zwanger zijn geraakt! Ik lees zo vaak dat zelfs 150 mg. niet aanslaat. Dat geluk hebben we dan wel mooi gehad. En ik vond het ook een heel bijzondere ervaring om even zwanger te mogen zijn.

Hoi hoi,

bedankt voor je snelle reaktie!
Dat is idd wel een groot positief iets, dat ons lichaam blijkbaar goed reageert op die 50 mg
Was ook wat de gyn tegen mij zei, dat we iig weten dat we via deze weg zwanger kunnen worden.
Nu moet het nog blijven zitten.
Ik had na de clomid kuur op dag 13 een echo waarop dus aan beide kanten een blaasje te zien was die beide ook op springen stonden. Op dag 14 voelde ik mijn eisprong en op dag 28 had ik een positieve test in handen!
Eigenlijk te mooi om waar te zijn ...
Ben je na je miskraam en rond je ei niet meer gecontroleerd via een echo of bloedonderzoek? Of wel?
Dan zouden ze je toch zekerheid kunnen geven over of je wel of geen eisprong hebt gehad?
Je bent er idd dan snel vanaf zeg, alleen een soort ongi van een aantal dagen.
Ik heb in de eerste week behoorlijk veel bloed verloren en dat werd steeds minder.
Nu drie weken verder verlies ik nog steeds kleine beetjes bloed, eigenlijk alleen met afvegen na een toiletbezoek.
Gelukkig heb ik al die weken haast geen pijn gehad. Het was in het begin eigenlijk meer als een ongipijn maar verder niet.
Heb jij wel veel pijn gehad toen je bloed verloor?

Zo zie je maar weer waar zo'n forum goed voor is
Leuk om de ervaringen van anderen te  lezen en fijn om te lezen hoe men met hetzelfde als waar jij mee bezig bent om gaat! Zo kun je het toch ergens kwijt zonder dat je hele omgeving er vanaf weet.

Groetjesss en heel veel succes met afwachten,
Ashley.

Hai Ashley,

Precies wat mijn gynaecoloog ook zei: De prognose is erg gunstig voor ons!
Ik heb geen echo's gehad  rond mijn eisprong toen ik met clomid begon. Dat wordt niet gedaan in het ziekenhuis waar ik kom. Mijn gynaecoloog gaat er vanuit dat de clomid zijn werk doet als je binnen 28 tot 31 dagen ongesteld (of zwanger) bent. Volgens hem doet zo'n echo dan niks (hoewel je dan wel zekerheid hebt).
Maar ik heb na mijn mk nog wel een echo gehad. Ik had al een vroege echo staan voor mijn zwangerschap en heb die gewoon gebruikt om te zien of de baarmoeder leeg was en dat was gelukkig  het geval. Dat was net in de periode dat ik mijn eisprong dacht te voelen. Ik heb wel gevraagd of ze een eisprong zagen. Ze (er was een stagiair bij)  zagen wel iets wat er op leek, maar ze konden het niet met zekerheid zeggen.
De pijn die ik voelde tijdens de mk was vergelijkbaar met menstruatiekrampen, misschien iets heviger. Ik ben er al met al wel goed vanaf gekomen als ik al die andere (en jouw) verhalen zo hoor. Ik was ook blij dat ik niet al 12 weken zwanger was, dat lijkt me veel moeilijker. Ik wist het pas anderhalve week.

Ik hoop dat we allebei gauw weer zwanger zijn!
Waren jullie al lang bezig? Heb jij ook PCO en hoe lang weet je dat al?

Hey,

zo zie je maar weer dat de ene gyn en het ene ziekenhuis het andere niet is!
Hier zijn ze volgens mij een beetje gek op bloedonderzoek  (bloedonderzoek om erachter te komen of je een ei hebt gehad> progestoron en om erachter te komen of er hcg in je bloed zit)
Natuurlijk is het net zoals jij al zegt fijn om dmv een echo of bloedonderzoek wat meer zekerheid en of duidelijkheid te krijgen.
Vond het wel erg fijn om afgelopen keer door de echo op dag 13 precies te weten wanneer mijn ei zou zijn!
Als ik nu niet zwanger was geweest en gewoon weer ongi was geworden dan had ik deze cyclus weer clomid 50mg moeten slikken en dan op dag 22 een echo.
Mijn eigen gyn is nu al bijna 4 weken op vakantie, als ze terugkomt en mijn status  ziet dan heeft ze heel wat bij te lezen hihihi
Ik heb volgens de gyn geen pcos, heb een hele onregelmatige cyclus (tussen de 30 en 101 dagen) van mezelf en daarbij niet altijd een eisprong.
Wij zijn vanaf begin mei'06 voor het echie aan het gaan voor ons eerste kindje. Nu dus ong. 1,5 jaar bezig.  
Omdat ik zo onregelmatig was ben ik in april van dit jaar bij de huisarts terecht gekomen en in juni had ik mijn eerste gynafspraak.
Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie al lang bezig?
En jij hebt dus wel pcos of niet?

Liefsss,
Ashley.

Nog even iets vergeten ... zooo erie dat je niet even de berichten kan teruglezen tijdens het reageren!

Mijn vriend en ik hadden het daar ook over, eigenlijk zijn we "blij" dat het zo vroeg in de zwangerschap is gebeurt.
Het lijkt me zo verschrikkelijk als het later zou gebeuren, als je je eerste echo al hebt gehad, hartje hebt gehoord enzo.
Bij ons was het ook binnen de eerste week dat we het wisten toen ik bloed begon te verliezen.
Ik denk ook dat ik daarom zo snel weer door wil? Tuurlijk ben ik verdrietig en is het verschrikkelijk dat je het kwijt bent, maar ik heb het nog niet echt als  ons kindje ervaren?
Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, waarschijnlijk ook een beetje om mezelf te beschermen ofzo dat  ik er zo over denk?
Hoe hebben jullie het ervaren?

Hai Ashley,
Wij hebben  de mk  ongeveer net zo ervaren als jij beschrijft. Wel ontzettend jammer dat het mis is gegaan, maar ik heb er geen tranen om vergoten. Daarvoor was ik al te voorbereid op een eventuele miskraam (was al flink gewaarschuwd door de gyn) en was het nog te vroeg in de zwangerschap. Ik had me al wel hele voorstellingen gemaakt van hoe het zal zijn, van mijn verlofdata en de kindjes die nog meer in dat jaar geboren zouden worden (van wie ik het al weet in ieder geval). Ik heb er nog wel regelmatig mee in mijn hoofd gezeten, maar niet dat ik helemaal van slag was. Niemand uit mijn omgeving (behalve mijn vriend) heeft ook iets aan me gemerkt toen, hoewel ik dat ook niet snel zou laten zien.

Ik heb volgens de gyn wel pcos ja, vanwege een zeer onregelmatige cyclus. van 27 tot 60 dagen ongeveer. Toen ik clomid slikte, voelde ik ook voor het eerst steken in mijn eierstokken als teken dat ik een eisprong had (weet ik dus achteraf). Ik heb gelukkig geen overgewicht of overbeharing, wat ook symptomen zijn van pcos. Bij mij is het uiteindelijk met een inwendige echo ontdekt, ik denk ergens in mei of zo. Sinds april van dit jaar zijn we voor het echie begonnen, dus nog maar relatief kort. Ik ben dus in juli met clomid gestart en gelijk raak. al met al dus ook best snel gegaan. in vergelijking met veel forumgenoten mag ik echt niet klagen!

Groetjes!

ben trouwens nog steeds niet ongesteld, nu dag 36. Als ik vrijdag nog niet menstrueer ga ik weer een test doen, want 's avonds hebben we een feestje .
Hoe staat het met jouw vloeien, is het al gestopt? Hoe is het verder?

Terug
Bovenaan