voor Michelle

Hoi Michelle,
Jij adviseerde onder het onderwerpje over streptococcen om even na te vragen of het om a of b ging. Vandaag moest ik naar de gyn., maar ik had een co-assistent omdat mijn gyn. op vakantie is. Zij wist wel te vertellen dat het om een vrij onbekende variant gaat, namelijk beta heamolitsche streptococ uit de G groep (?????). Zij kon verder geen info geven omdat ze er zelf nog nooit van gehoord had. Misschien dat jij of iemand anders die dit leest er meer over weet? Ik ga zelf ook even op internet rondneuzen.
Groetjes Ilona2.
 
Hoi ik wil even reageren.
het gaat idd om een G type , ben ff de naam kwijt.
Ik ben op 5 januari bevallen via de keizersnee van een jongentje dat 6 weken te vroeg geboren is.
Mijn vliezen waren spontaan gebrokken. Na onderzoek bleek dit te komen door een streptoc G en die veroorzaakt dat de vliezen eerder breken of dat de weeën opeens beginnen.
Het is voor jezelf niet gevaarlijk maar des te gevaarlijker voor je kind.
Mijn zoontje heeft omdat hij te vroeg was op de couveuse afdeling gelegen en daar heeft hij een week aan de antibiotica gelegen uit voorzorg.
Ondertussen allerlei onderzoeken om te kijken of hij de bacterie bij zich had.
Dit was gelukkig niet zo.
Je kan deze bacterie bij je hebben zonder het te weten , meestal zit hij in je darmen, en kan daar geen kwaad, maar als je zwanger bent kan hij actief worden en verplaatsen naar de baarmoederingang.
Bij een volgende zwangerschap krijg je als moeder uit voorzorg antibiotica tijdens de zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan